Trouwtopic

Fijn dat jullie een locatie hebben, bedoel je met volgend jaar zomer 2021? Dat duurt inderdaad nog even. Maar dan hebben jullie alle tijd om het rustig voor te bereiden en des te langer voorpret!

Daar heb je ook een goed punt. We zijn niet echt types voor een openingsdans, nouja vriend wel maar ik ben zo’n houten klaas dat het hoe dan ook genant wordt en ik me veel te zenuwachtig ga maken. Dus het zou sowieso meer een toast moment worden maar het zou goed kunnen dat iedereen daarna alsnog naar je toe wil en in een rij gaat staan en het feest dan helemaal niet op gang komt. Ik denk dat we iedereen dan toch maar begroeten bij binnenkomst. Vind ik ook wel een warm welkom!

@growcookeatrepeat Assepoester staat inderdaad op m’n lijstje om naar toe te gaan. Die andere die je noemt ken ik niet maar kunnen we mooi meenemen op de route (als ik straks geen buik meer heb hoop ik :D)

1 like

Ja we trouwen in juni 2021 :slight_smile:

We hadden ook geen idee dat we al zo snel een locatie zouden vinden, maar de tweede was al raak. Kleinschalig, persoonlijke aanpak en hele enthousiaste mensen. Maar het geeft wel heel veel rust dat dat al vastligt want daar is de ceremonie, diner en feest. Veel is dus eigenlijk al geregeld.

Er hebben ook al best wat mensen gekscherend gezegd ‘je wordt toch geen bridezilla he’. Terwijl ik het gevoel heb dat iedereen in onze omgeving er meer mee bezig is dan ik :joy: ik vind het alleen maar leuk en chill dat we alle tijd hebben. Er zal heus wel stress komen, maar ik zie mezelf geen bridezilla worden.

Over die openingsdans: mijn vriend wil dus graag op dansles zodat we een fancy dans kunnen doen. Moest eerst best wel lachen om het idee, maar ergens ook wel leuk om dat samen te gaan doen.

1 like

Even iets heel anders, maar ik gok dat iemand mij hier wel verder kan helpen! Voor het jubileum van mijn werk willen we een feest organiseren. Weten jullie een gratis website waarbij aanwezigen zich kunnen registreren? Het is een besloten feest, dus we willen het niet via facebook laten lopen. Maar we verwachten dan wel weer zo veel mensen dat zelf een bestandje bijhouden wat overweldigend zal worden. We willen de genodigden zelf benaderen en dan de link doorgeven waarbij ze zich kunnen aanmelden. Ik dacht wellicht heeft iemand voor een bruiloft hetzelfde gedaan.

Misschien niet helemaal wat je zoekt maar datumprikker misschien?

Google Formulieren? Daarbij kun je zelf vragen/velden aanmaken en die link kun je dan naar iedereen sturen, alle reacties komen dan in een spreadsheet netjes onder elkaar :slightly_smiling_face:

1 like

En @DikkeKip thanks! Google formulieren is inderdaad wel een goed idee :smile:

2 likes

Wij doen dit op werk ook via Google forms!

1 like

Eventbrite is de shit. Als je een turtullio wilt, holla!

1 like

We hebben de ringen vorig weekend uitgezocht en mijn verloofde (typte eerst vriend, zo zeg ik het meestal ook gewoon…) heeft gister een pak uitgezocht. Wordt nu echt concreet. Ik ga in maart mijn jurk opnieuw passen.

Vraagje: ik heb nogal een grote cupmaat. Ik ben zo zenuwachtig over de dag zelf en het vinden van een fijn zittend torselet. Hoe hebben jullie dat gedaan? Via de bruidszaak of via een lingeriewinkel? Ben nu zelfs aan het afwegen of ik niet moet vragen om bandjes, zodat ik mijn eigen bh aan kan houden… :see_no_evil:

Ik bij de bruidswinkel. Kreeg er met jurken passen 1 aan en die heb ik ook uiteindelijk gekocht. Wist dat die goed zat onder mijn jurk, dus leek me wel makkelijk

Bij het passen hadden ze mijn maat niet. (75K), dus hij zat nog niet perfect. Vandaar ook de twijfel… misschien moet ik de zaak gewoon maar eens bellen…

Ja misschien vragen of ze kunnen bestellen en als je het niks vindt of je dan niet verplicht bent het af te nemen omdat het voor je besteld is. Klinkt als een moeilijke maat :flushed:

1 like

Advies van iemand die in een lingeriezaak heeft gewerkt: denk alsjeblieft aan je cupmaat en passende lingerie vóórdat je een jurk koopt. Een blote rug is bijv. niet te doen met een grote cupmaat (want waar haal je dan de steun vandaan?). Strapless is ook niet altijd prettig als je niet passende lingerie eronder hebt. Ik zou eens googlen welke lingeriezaken grotere maten verkopen en dan bellen of ze ook bruidslingerie verkopen. Als je dat hebt, kun je daarna kijken naar je jurk en die erop aan laten sluiten. Het laatste wat je wil is dat je de hele tijd loopt te hijsen of je last krijg van je rug!

(Ik heb zelf nooit zoveel vertrouwen gehad in de lingeriekennis van trouwzaken, maar dat is puur omdat ik het vak goed ken en ik niet geloof dat ze die expertise óók nog hebben naast bruidsjurken :see_no_evil:)

2 likes

Heb geen strapless jurk en ook geen open rug. De jurk (heb ik al) heeft bandjes (redelijk breed), maar die zijn deels doorschijnend. Ik denk dus aan de optie om er een stofje onder te laten plaatsen. Dan zou ik een gewone bh kunnen dragen…

Ik heb dezelfde twijfel over de bruidszaak. Topmensen, maar heb een specifieke maat en koop altijd dure bh’s voor goede steun. Dus wil dit nu ook goed hebben.
Vind jij dat een torselet evenveel steun kan geven als een goede bh? Anders gezegd: ik vind een torselet wat spannend. Kan dat wel in mijn maat?

Misschien wel een idee! Neem ik mee! Thanks!

Ik had een torselet, weliswaar wat kleiner maar alsnog in een grote maat (cup F). Heeft de hele dag geweldig gezeten en voldoende ondersteund.

1 like

Rsvpify! Hebben wij zelf gebruikt voor ons huwelijk.

2 likes

Wij hebben vandaag onze trouwringen gekocht! Was zo leuk. Hadden een paar maand geleden al eens gekeken en toen mooie om gehad. Hebben nu dus precies dezelfde uitgezocht. Kwamen we later achter, dus zit sowieso goed. M’n vriend was ook zo enthousiast, blij hem zo te zien. :heart:

7 likes

Ah, dat klinkt echt heel erg leuk en gezellig en eigenlijk ook wel hoe ik het voor me zie.

Het voelt ook zo stom om het uit te stellen, om het alsnog daarna ook klein te vieren. Ik kan me ook niet voorstellen dat ik er in de toekomst meer geld voor over heb.

Afgelopen zomer hebben we in New York een afspraak gehad voor trouwringen en hebben ze ook al uitgezocht, ik wil deze zo graag nu bestellen!

1 like

Heeft iemand tips voor het vragen van getuigen? Ik wil daar een leuk momentje van maken, maar hoeft ook weer niet over the top ofzo. In ieder geval niet van plan om er bakken met geld aan uit te geven😂