@Blush @jojo @Yay @GirlLikeThis bedankt voor alle tips! The perfect wedding ben ik inderdaad al tegen gekomen
Ik ben eerste kerst ten huwelijk gevraagd we willen het liefst volgend jaar september trouwen dus hopelijk is dat nog mogelijk met alle dingen die geregeld moeten worden!
@Frapa gefeliciteerd!
Ik zie nu al door de bomen het bos niet meer hahahaha. We hebben alle tijd hoor (1,5 jaar), maar er is zoveel keuze dat ik het gewoon niet meer weet. Eerste prioriteit is een locatie, maar ook daarin weet ik niet waar te beginnen en ik vind het heel lastig om budgetten te verdelen voor onder andere locatie, auto, eten, jurk, pak etc. Hoe hebben jullie dat gedaan en wat was jullie totaalbudget ongeveer?
Ik heb overigens wel al een checklist aangemaakt op de heilige Perfectwedding.nl. We willen eigenlijk vooral snel een locatie vastleggen en de rest komt allemaal wel.
Gefeliciteerd!!!
Ik ben vorig jaar ook met kerst ten huwelijk gevraagd en wij zijn in oktober getrouwd. September lijkt me prima haalbaar!
Maar vertel, hoe ging het, zag je het aankomen, etc?
Wij hebben eerst gekeken wat we konden sparen in een bepaalde tijd en dat ons budget gemaakt: 17.000 euro. Daarna gekeken naar wat we belangrijk vonden en wat meer mocht kosten + plus gewoon inschatten. Heb ook opgezocht naar heel veel dingen wat het zou kosten.
Ja precies, was ook ons idee van dat sparen. Dan vinden wij 15.000 een mooi bedrag. Willen er ook niet enorm veel mensen bij, dus moet te doen zijn.
Gefeliciteerd!
Ik ben in juni gevraagd, maar er kwamen wat dingen tussen en we zijn uiteindelijk in september begonnen met plannen, voor onze bruiloft in maart. Ik ken ook mensen die het echt in 3 of 4 maanden gepland hebben, dus moet echt kunnen! September zit je nog net in of net na het hoogseizoen qua trouwen, dus dan moet het vast te regelen zijn. Veel plezier met plannen!
Mijn vriend en ik zijn al een tijdje verloofd maar we weten niet echt wat we met onze bruiloft willen doen, omdat we ook graag willen sparen voor een huis. We willen het sowieso klein houden, maar ik twijfel nu of we het misschien gewoon een paar jaar uit moeten stellen, of we het heel erg budget aan moeten pakken. Daarnaast wonen we in het buitenland en willen we hier trouwen, waardoor ik me toch een beetje verplicht voel om het fatsoenlijk aan te pakken, als in locatie huren en alles wat erbij hoort
Heeft er iemand tips of suggesties?
Lastig, ik kan natuurlijk niet in jullie portemonnee kijken met wat jullie willen en wat jullie ervoor over hebben. Denk dat het meer is wat voor jullie zelf belangrijker is.
Mijn persoonlijke mening is wel dat als het om trouwen gaat, je je nergens verplicht toe moet voelen. Hoe egoïstisch het ook klinkt, dat gaat om jou en je verloofde. Wij zijn nu net een paar weken verloofd en ik merk al dat mensen in onze omgeving allemaal een (goedbedoelde) mening hebben en met (ongevraagde) adviezen komen. Wij hebben nu met elkaar afgesproken dat we het wel belangrijk vinden dat anderen ook genieten van de dag, maar dat we daar niet onze keuzes op baseren. Klinkt misschien tegenstrijdig, maar ik vind dat trouwen iets is waarbij je best een beetje egoïstisch mag zijn en dus zeker niet anderen hoeft te pleasen omdat je je daartoe verplicht voelt.
Om eerlijk te zijn wil ik heel graag in 2020 trouwen en wou ik de bruiloft sowieso al niet heel uitgebreid doen. Het liefste een korte ceremonie, daarna een stukje taart en heerlijk eten (voor ongeveer 30-40 personen). Maar ik ben bang dat dat al snel tussen de 5000 en 10 000 euro zal kosten. Dat geld heb ik er nu niet voor over.
Daarnaast vraag ik me af of het misschien stom is om voor de wet te trouwen en dan de bruiloft over een aantal jaar te houden?
Een vriendin van mij heeft dit ook gedaan! Ze raakte tussentijds zwanger en zijn eerst voor de wet getrouwd. Een jaar later hebben ze dit pas gevierd!
Nou ja, wat is stom? Enige waar ik bang voor zou zijn, van uitstel komt afstel. Dus zou dan mss in mijn hoofd wel een concreet jaar plannen, anders komt er denk ik sowieso geen feest.
Voor de rest kan alles toch? Gewoon doen wat jullie willen! Hoe lang stellen jullie het huis uit? Willen jullie dat? Kan je het evt kleiner vieren of meer budget?
Ja, daar heb je gelijk in dat het dan wel handig is om een concretere datum te plannen, maar iets verder weg.
Ik denk dat we maar eens goed moeten overleggen wat we precies willen, en tegen welke tijd dat haalbaar is en dat we dan wel in de tussentijd voor de wet trouwen. Mijn moeder had aangegeven dat ze er dan wel heel graag bij wilt zijn, maar misschien kunnen we dan die dag lekker uit eten gaan met een aantal personen.
Ik heb zoveel zin in de ring, het hele proces van laten ontwerpen en ik vind het zoo mooi wat ik nu bedacht heb.
Mijn oom gaat mijn ring maken, met restgoud en restzilver van mijn overleden oma en mijn 2e naam is een edelsteen en die edelsteen wil ik dan in de ring.
Ik vind het zo prachtig en symbolisch dat ik echt helemaal stuiter.
(al helemaal nadat ik net in wjekw las over de kracht van edelstenen en van deze edelsteen heb ik ook al een armband en ketting )
Heel mooi!!
Wij zijn afgelopen oktober getrouwd, maar het grote feest is pas oktober 2020.
Dit kwam beter uit voor het kopen van een huis en kunnen we rustig plannen voor een groot feest. Iedereen begrijpt het al je zegt dat je wilt sparen, aangezien het idioot duur is…
Ik zou inderdaad feest geven als het past/leuk is, niet omdat het moet. Als het nu praktischer is om het nu eerst ‘even snel’ voor de wet te regelen, gewoon doen. En daar dan idd misschien met close familie/vrienden wel iets van vieren met een etentje of iets dergelijks. Mijn schoonzus & zwager zijn jaren terug ook alleen voor de wet getrouwd (gratis op een dinsdagochtend ofzo). We hebben daarna ze met zijn allen opgewacht, zijn ergens in de buurt koffie & taart gaan doen en daarna spontaan met zn allen naar een schaapskooi gereden omdat daar net lammetjes waren. Iedereen had vlug wat eten/drinken voor een picknick ingepakt, en dat was een fantastische dag!
Ik zou misschien nog wel even goed nagaan wat het zou kosten als je nu zou doen wat je wilde, dan kun je dat goed afwegen of je het wel of niet wil (nu heb je een schatting van een bedrag in je hoofd wat wellicht niet per se klopt). En ook of je dat er in de toekomst wel voor over hebt.
Succes!
Wij gaan dat laatste doen! Hebben er wel wat commentaar op gehad maar je moet het echt op je eigen manier doen, het is jullie dag! Wij gaan eind maart voor de wet op maandagochtend met getuigen. Daarna met familie thuis koffie en taart (zijn maar met 16 in totaal) en daarna brunchen in een leuk restaurant.
Ik ben zwanger en wilde graag getrouwd zijn voordat de baby komt maar niet zwanger een grootse bruiloft vieren. Het plan is nu om in het najaar een groot feest te geven en die datum gaan we binnenkort wel prikken omdat ik anders bang ben da het er niet meer van komt. Zijn er meer die het zo hebben gedaan?
Ik heb een paar praktische dingen waar ik over twijfel. Het feest willen we voor 100-125 personen denk ik en vanaf een uurtje of 20.00/20.30. Zonder diner omdat we dat ons (helaas) niet kunnen veroorloven voor alle gasten. Maar ik twijfel dus of het fijn is om iedereen bij aanvang te begroeten zodat je in ieder geval als je gasten hebt gezien en gesproken. Aan de andere kant vind ik het ook wel leuk als iedereen er is en dan samen ‘op te komen’, een toast uit te brengen en daarmee het feest te openen. Nadeel is dat je dan de rest van de avond even met iedereen wil kletsen en nog niet iedereen hebt gesproken.
En qua jurk heb ik ook echt geeeen idee. Op maandagochtend gewoon een leuk jurkje denk ik maar op het feest? Ik ben dan al getrouwd en heb een kind dus dan voelt het een beetje stom om mezelf voor die paar uurtjes in het wit te hijsen. Aan de andere kant, why not. M’n moeder maakt de jurk trouwens dus qua kosten maakt de soort jurk niet uit. Ik denk nu aan een mooie champagne/gouden jurk? Alleen weet ik niet of dat mij staat.
Leuk Ketel, fijn dat je voor je eigen manier kiest.
Misschien kun je het welkom heten & samen proosten combineren? Dus wel iedereen ‘bij de deur’ welkom heten, maar dan na een uurtje nog even het woord nemen/bubbels uitdelen en proosten?
Wij hebben iedereen braaf welkom geheten met zo’n standaardfeliciteer rij, maar hebben daarna ipv een openingsdans samen met onze band een openingsmedley gespeeld (we zijn beiden muzikant ;)). Dat was ook wel echt de start van het feest, dus sowiets zou ook kunnen?
Ik vond een trouwjurk ook heel lastig. Ik zou gewoon een keer gaan passen, desnoods in een meer galajurkenwinkel of iets, zodat je je niet verplicht voelt. Ik ben in Arnhem bij Dreamdresses geweest (en daarna bij Assepoester) en kon op mijn gemak browsen en passen. Dan heb je snel een gevoel wat je staat of niet, en kan je moeder daar weer mee verder.
Geniet van de voorpret!
Wij hebben een locatie gevonden! Zo blij mee haha. eentje waar we gewoon ‘alles’ kunnen doen dus dat is extra chill. Eigenlijk ligt het hele programma er al, dus ergens beetje zuur dat we nog tot volgend jaar zomer moeten wachten want heb er nu al zoveel zin in.
@Ketel wij kregen door de personen van de locatie aangeraden om iedereen wel welkom te heten. Wij wilden eigenlijk zo’n mooie opkomst met openingsdans, maar dan krijg je vaak dat iedereen je daarna wil feliciteren terwijl wij echt willen dat het feest vlot op gang komt en niet dat het doodslaat na de openingsdans. We heten dus mensen welkom bij binnenkomst en doen daarna openingsdans en aansluitend feest.