Trouwtopic

Klinkt inderdaad als een goede deal voor jou. Durf met de stof van mijn jurk ook niet zomaar een goedkope. Dus denk dat ik toch die 500 euro ga dokken.

Ik ga morgen voor een jurk kijken, vind het zo spannend! Ik had hier eerder gepost dat ik me een beetje zorgen maakte ivm halslijn en dat ik strapless niet echt een optie vind met mijn cupmaat. Zag nu ook in een mailtje dat ik van één van de winkels waar ik heen ga kreeg dat je echt niet per se een speciale bh hoeft te gaan kopen, en dat zij je wel iets aan geven als het nodig is. Precies ook wat ik hier toen las dus. Wel even een huidskleurige string gekocht, en doe gewoon een huidskleurige bh aan en dan zal het wel goed komen. Ben echt heel benieuwd, zo leuk dit :heart_eyes:

4 likes

Jaaaaa! Ik werd mega zenuwachtig wakker vanmorgen, kan me nog niet echt indenken hoe dat over een week moet zijn :see_no_evil: Verder alles onder controle hoor, fijn gevoel. En bij jou??

Oooh zo leuk om te lezen dit! Spannend.

Even uit nieuwsgierigheid; doen jullie ook aan een dresscode voor je daggasten?
De meningen verschillen nogal. Vind het zelf erg mooi op de groepsfoto’s, maar wil tegelijkertijd ook weer niemand iets verplichten.

1 like

Nee, ik vind dat echt een beetje bridezilla altijd. En ik wil inderdaad zeker niet iemand verplichten ook nog veel geld uit te geven aan kleding. Andermans bruiloft kan anderen altijd al best op de kosten jagen (vrijgezellenfeest + gebruikelijk toch een flink bedrag in een envelop + kleding en weet ik veel wat nog meer). Dan heb ik liever dat ze zelf gewoon keuzevrijheid hebben aan wat ze daar voor aanschaffen of nog in de kast hebben hangen.

4 likes

Ik wilde ook geen dresscode. Vind het belangrijker dat gasten iets dragen wat ze zelf leuk vinden dan dat ze iets dragen wat ik leuk vind.
Hoe mooi staat het nou echt op de foto als je dresscode bijv pastel is en je hebt meerdere mensen bij wie dat absoluut niet staat?

1 like

Wij hadden als dresscode cocktail, omdat ik het zelf ook altijd een fijne houvast vind als ik ergens ben uitgenodigd. Verder hadden we volgens mij als extraatje gezet van optioneel roze strik/das voor de mannen. Maar duidelijk gemaakt dat het niet verplicht is ofzo, was wel heel lief toen mijn zwager en zijn nieuwe vriend met matching strikjes aan kwamen.

4 likes

Wij hebben net de ringen opgehaald. Er staan nu nog maar heeeeeeel weinig punten open op ons to-do lijstje. Is bij jullie alles klaar?

Wij hebben trouwens wel een dresscode, maar niet heel strikt. Wij deden “tenue de Ville met een vleugje goud”. Eerst wilden we een kleur, maar de halve familie begon meteen te steigeren en klagen dat het geen handige kleur was. Nou dan niet :P.

1 like

ben ik wel benieuwd wat de kleur is :stuck_out_tongue_winking_eye:

Wij hadden casual chique. En geen kleur eisen of iets. Toevallig kwam wel iedereen in het donkerblauw.

2 likes

Wij hadden geen dresscode, en de tegenstelling tussen onze families had niet groter kunnen zijn.
We hadden het heel klein, alleen onze gezinnen ongeveer. We hadden een buitenbruiloft, beetje losjes allemaal.
Mijn schoonfamilie had allemaal bohemian-achtige kleding aan, linnen, beige, bretels enz. Heel leuk, paste er goed bij.
Mijn familie kwam allemaal strak in het pak, allemaal donker, alsof ze nog naar een business meeting moesten. Toen dacht ik wel even ‘hmm, jammer’, vooral van mijn familie. Die hadden duidelijk niet echt begrepen hoe we het voor ogen hadden.
Aan de andere kant boeit het ook helemaal niks. Ze waren er, ze vonden het leuk, wij vonden het leuk, iedereen mocht gewoon zichzelf zijn.
Maar de foto’s zijn dus wel best grappig, het lijken 2 verschillende bruiloften, afhankelijk van welke familie erop staat.

7 likes

Paars & roze.
Nooit doen.
Gezeur, manmanman. :joy:

1 like

Is er iemand die nog leuke DIY’tjes heeft voor de bloemen op tafel tijdens eten en aan de stoelen bij ceremonie?
Wij hebben als thema de vogel Pauw en de kleuren groen en blauw.

1 like

Ik neem aan dat je alles wat Google aandraagt bij de zoekopdracht “peacock wedding” al hebt gezien? Prachtige kleuren en ideeën wel :smiling_face_with_three_hearts:
Wij hebben gekleurde servetten, geven subtiel wat meer kleur aan de tafel.

Verder vind ik het eigenlijk een beetje saai om bijna klaar te zijn, ik wil ook nog diy’en, maar weet niks meer te verzinnen :stuck_out_tongue:

2 likes

Zit eindelijk in de flow voor dingen regelen voor de bruiloft. Gisteren naar een locatie geweest voor het diner en het zag er goed uit. Nu nog een menu samenstellen en dan kijken hoe de offerte eruit ziet.

Heb vandaag ook al schoenen gekocht, terwijl het pas over een jaar is. Maar wilde ze al zo lang. Binnenkort ook maar nog een keer voor jurken kijken. Heb er zin in!

1 like

Welke schoenen heb je gekozen?

Van Jimmy Choo. Zal straks even foto’s maken als ik thuis ben. Kan ik na de bruiloft ook nog aan :grin:

1 like

@Groendrummertje

18 likes

Fantastisch! Heb je ook een jurk waar je ze goed onder kunt zien? Anders moet je je jurk af en toe even omhoog doen om ze te showen, haha.

Nemen jullie je verloofde mee naar bruiloft beurzen?
Zo ja, naar hoeveel ben je er al geweest?