Trouwtopic

Ligt eraan. Hoeveel kan je missen en hoe goed vind je jullie relatie? Plus hoe uitgebreid trouwt ze. Komen er 50 mensen of komen er rond de 200. Als mijn vriend en ik gaan geven we meestal tussen de 40 en 50 euro p.p. als we die persoon nog aantal keren zien per jaar, maar is het minder dan eerder 30 tot 40 p.p.

1 like

Ik heb geen idee wat ‘normaal’ is om te geven, maar ik was laatst avondgast op de bruiloft van vrienden van mijn vriend die hij ook niet zo vaak spreekt en wij gaven samen 50 euro. Maar omdat ik het zo matig vond om alleen geld te geven had ik een illustratie van het bruidspaar gemaakt en die als kaart gegeven. Zo werd het toch iets persoonlijks.

1 like

Ja ik weet ook niet precies wat normaal is om te geven haha. Ik had haar al jaren niet meer gezien, maar ongeveer een jaar geleden heb ik 2x met haar afgesproken (samen met die 2 andere basisschoolvrienden).
Ik had zelf 20 - 25 euro per persoon in gedachte eigenlijk… Maar die 2 vriendinnen dachten schijnbaar aan ongeveer 33 euro (zodat je samen op 100 euro zit). Dus vandaar dat ik het even hier kwam vragen, het is geen groot verschil maar zit een beetje krap momenteel.
Hoe groot het feest is weet ik ook niet precies. Ze is een paar maanden terug getrouwd en dat wilde ze nu dan vieren met meer mensen; eten en daarna een feestje.

@Cajun-moon wat betreft dat persoonlijke… ik had inderdaad voorgesteld om even tussen alle basisschool foto’s te kijken, om te zien of er nog leuke foto’s zijn en daar nog wat leuks mee te doen :relaxed:

In deze situatie zou ik niet teveel geven. Ik vind €30/€40 dan best royaal. Wat hadden die andere vriendinnen dan in gedachten? Je kunt misschien ook iets met z’n drieën geven? Samen €100 ofzo?

Edit: ik lees nu jouw laatste bericht pas. Ik snap de €20/€25 ook wel goed. €75 samen lijkt me ook hartstikke prima. Persoonlijk vind ik het bijzonder om te zien dat ze het nu met zoveel mensen nog viert maanden na de bruiloft. Wij kiezen voor onze bruiloft echt alleen voor mensen die dicht bij ons staan, niet eens alle familie komt :stuck_out_tongue: zo’n feestje achteraf vind ik erg bijzonder, maar dat is natuurlijk mijn eigen opvatting.

@Chipss Misschien heb ik het verkeerd onthouden maar is het niet een stukje boven jouw vraag net best uitgebreid over hoeveel je kado geeft gegaan? Met een poll ofzo ook? Misschien zinvol om even terug te lezen (insert vriendelijke smiley want dit is niet bitchy bedoeld verder)

Ja ik vind het ook behoorlijk royaal haha. Natuurlijk ken ik haar al lang, maar ja… ‘kennen’? Ik heb vanaf de basisschool al geen contact meer gehad tot vorig jaar. Een van die vriendinnen had wel vaak contact met haar. En die andere vriendin heeft gewoon een goedbetaalde vaste baan, dus voor haar maakt het bedrag veel minder uit.
Naja ik ga denk ik maar voor die 33,-, want anders deden we het apart (wat ik veel minder leuk vind! + dan kan ik in mn eentje een kaart gaan kopen waardoor ik bijna net zo veel geld uitgeef als dat we samen doen haha).

@Junebug85 ow sorry! Ik had dat inderdaad niet gelezen! Had wel een paar berichten naar boven gelezen maar zag alleen wat berichtjes over trouwen zelf en dat boeit me eerlijk gezegd wat minder :flushed: ben heel blij voor iedereen hier hoor, maar ik ben gewoon single for life helaas haha. Ik zal het eens opzoeken, bedankt!

2 likes

Iemand tips afgelopen weekend heb ik mijn jurk besteld, maar nu het volgende probleem wat voor trouwschoenen.
Persoonlijk zit ik heel erg te twijfelen tussen hakken of sneakers.
Vind hakken heeeeeel mooi, maar aan de andere kant wil ik geen pijnlijke voeten of van de trap af vallen.
Iemand tips :smiley:

Ik heb hakken maar die s’ avonds platte schoenen aan. Ik heb een mijn jurk laten vermaken op de hoogte van mijn hakken en avonds speld ik mijn jurk iets op (heeft de vermaakster laten zien).

2 likes

Wat slim! :sunglasses:

Naar een andere juwelier gaan, je kunt (in mijn optiek) een ring pas echt beoordelen als je 'm om je vinger hebt.

Ik kan niet op hakken lopen, dus heb mooie ballerina’s gekocht.

Heb je gezegd in de winkels dat je op zoek ben naar een verlovingsring of daar niks over gezegd? Heb het idee dat overal waar verloving of trouw voor staat opeens 300 tot 500 euro duurder is…
Wij zijn naar allemaal kleine juweliers (geen grote multinationals) geweest die zelf allemaal sieraden maken. De ringen die ze daar hadden naast dat ze zelf maakte, was veel origineler.

Klopt helemaal. Ik vind het alleen zonde om heel veel geld te besteden aan een verlovingsring. En zoek toch een beetje een andere ring dan je bij de ‘standaard’ juwelier vindt.

Ja dat is een goed idee. Ben nu vooral op etsy aan het kijken, maar heb de perfecte ring nog niet gevonden!

Heb je wel zin om te gaan? Los van het cadeau. Ieder zijn smaak natuurlijk maar ik denk eigenlijk dat ik niet eens zou gaan als ik iemand sinds de basisschool niet meer gezien had en dan 1x en dan weer een jaar niet.

@Freya_n
Wil je hem na je huwelijk nog dragen? Want dan zou ik er vooral op letten dat hij van goede kwaliteit is en dat je hem niet iedere keer af hoeft te doen als je douched of of je handen wast.

1 like

Ja! Dus veel ringen vallen al af omdat ik weet dat ze na een tijd groen uitslaan of dat het steentje er af valt. Misschien toch even wachten op mijn salaris :sweat_smile:

Ja ik snap je punt, maar ik heb wel zin om te gaan! Het is wel wat moeite (reizen) haha en ik ben het dus niet helemaal eens met het bedrag… Maar aan dat laatste kan die meid natuurlijk ook niks doen :relaxed: En eerlijk gezegd heb ik niet eens stil gestaan bij het feit dat ik ook niet hoef te gaan, haha. Dat komt denk ik omdat ze ons heeft uitgenodigd toen we bij elkaar waren (en daarna kreeg ik nog een kaartje van haar). Ik vind het verder ook wel leuk dat ze dit met ons wil delen

Mijn verlovingsring komt van nanini.nl . Allemaal fairtrade ook, en als je een mooie ring ziet, kan je ook perfect vragen of het in een andere kleur kan en een ander ontwerp etc. Prijs is ook zeer redelijk; ik heb een fijne (witgouden) verlovingsring met een klein diamantje en die was rond de 300 euro.

2 likes

Ik heb mijn ring gewoon van een Siebel juwelier.
14kt goud, een saffier en 2 kleine diamantjes. Was 300 euro.

13 likes

Mooi! Lijkt op de mijne. Wel aan de prijs ontdekte ik, hij is van Diamond Point. Ik ga de ring overigens ook als trouwring gebruiken en dus niet alleen als verlovingsring.

4 likes