Trouwtopic

Is het stom om als cadeau alleen een envelop met kaart en geld te geven? We zijn uitgenodigd voor de hele dag

Ik vind van niet. Maar ik vind het sowieso niet per se nodig / verwacht als ik zelf ga trouwen niet van mensen dat ze ineens allerlei creatieve hoogstandjes uit de kast gaan halen. Je bent er toch bij en geeft ze een kadootje voor hun trouwen, dat lijkt mij voldoende.

1 like

Ik vond dit helemaal prima. Leuk al die mensen die het leuk verpakken en iets knutselen, maar dat moet allemaal mee naar huis en bewaren konden wij ook niet echt.

1 like

Nee hoor, helemaal prima! Persoonlijk tekstje op de kaart geschreven, vond ik zelf wel heel leuk

1 like

Bij ons is hetzelfde gebeurd! Onze trouwkaartjes zijn ook maar voor de helft aangekomen… Ik heb een klacht ingediend gezien er toch aardig wat geld mee gepaard gaat… Maar wij hadden de kaartjes ergens in augustus verstuurd en kregen als feedback dat er veel vakantiewerkers aan het werk waren.

We zijn net terug van onze trouwlocatie om alles in iets meer detail te bespreken. Ik heb er alleen maar meer zin in gekregen!!

2 likes

Kaartje kunnen ze wat makkelijker bewaren! Mooie kaart uitzoeken (of online maken) en dan in een gekleurde opvallende envelop, eventueel met lintje oid er om heen. Altijd goed!

1 like

Haha we hadden het er toevallig net over gehad met mensen die ook gaan en we besloten dat 25 euro per stel wel een mooi bedrag is voor een feestje van 21 uur tot 1 uur van kennissen. :relaxed::relaxed:

Oké ik ben steeds hints aan het droppen bij mijn vriend dat ik graag wil trouwen. Maar ik weet niet of het bij hem aankomt haha. We hebben het er wel vaak over gehad, maar hij doet zo vaag steeds. Ben maar even gestopt met de hints.

Dus, ik ben benieuwd: Zagen jullie het aankomen toen je gevraagd werd?

• Ja, ik zag het zeker aankomen
  • Nee, ik zag het niet aankomen

0 stemmers

Een jaar of 2 geleden was ik ook bezig met hints droppen, daarna helemaal losgelaten. Ik was er helemaal niet mee bezig (prioriteit is huis kopen) en juist toen vroeg hij het (vorige maand op vakantie) omdat hij juist wilde dat het een verrassing was. Ik zag het echt niet aankomen (het is ook gefilmd, inclusief ugly cry van mij)

5 likes

Ja, absoluut waar hoor wat je zegt. We zijn al super lang samen en hebben het er ook wel vaak over gehad. Maar zaken zoals huis en baby zijn ‘voor gegaan’ zeg maar.

We hebben alles verder goed op orde qua afspraken over financiën enzo, een huwelijk zou echt puur alleen voor het romantische aspect zijn.

Bij ieder ‘ding’ dat mijn vriend en ik samen doen vraag ik: ‘GA JE ME DAAR TEN HUWELIJK VRAGEN?!!’ (voor de grap, want hij vraagt me sowieso niet voordat ik ben afgestudeerd) maar daarmee verpest ik het alleen maar voor mezelf. Hij is namelijk wel zo’n persoon die zoiets zou kunnen voorbereiden en het dan zou uitstellen als de verrassing eraf is.

2 likes

Mijn vriend heeft mij gedurende onze wereldreis ten huwelijk gevraagd. Daarvoor heeft hij eens heel ‘onopvallend’ mijn ringen van mijn vinger geprobeerd te trekken. De enige ringen die ik had, zaten altijd rondom mijn vinger. Ik heb hem vervolgens maar een meegegeven :joy_cat: Op het moment zelf had ik het niet verwacht, maar wel ergens gedurende de reis.

6 likes

Wij hebben inmiddels een optie op een kerk voor de ceremonie en kerkelijke inzegening, een optie op een tent die we bij vrienden in de tuin kunnen zetten voor het feest en een optie op een duo die 's avonds komt spelen. Dus dat betekend dat de datum bijna vastgelegd kan worden! :blush::grin::heart_eyes:

2 likes

Yes, ik kan gaan meepraten hier :smiley:

Meteen een vraag: We zijn vandaag samen gaan kijken voor een (verlovings)ring, maar merk dat ik niet alles mooi vind. Ik ben dus op zoek naar leuke webshops met mooie ringen. Denk aan Anna + Nina en Moonloft. Iemand een idee?

3 likes

Ik zou kijken op Etsy! Daar zijn veel shops met mooie dingen. Ik vind dat deze sieradenmaker hele mooie ringen maakt: https://www.etsy.com/nl/shop/ShopClementine?ref=pr2018_faveshops maar er zijn er nog veel meer!

1 like

Je zou eventueel ook iets kunnen laten ontwerpen. Liep laatst nog langs een leuke winkel en zie dat ze ook een webshop heeft.

https://www.charlottewooning.com/wedding/

1 like

Vedder en vedder?

1 like

Ik wilde ook al jaren trouwen, uiteindelijk niet meer zoveel aan gedacht. Was ik heerlijk aan het zwemmen, met pandaogen van de mascara… wat denk je? Gaat ie op zn knieën :joy:

9 likes

Diamond Point

1 like

Hoeveel geven jullie kwa geld bij een trouwerij? Om even de relatie te schetsen: Een basisschoolvriendin houdt binnenkort een feest voor haar trouwerij (die was een aantal maand geleden). Ik zie haar niet vaak en spreek haar ook niet vaak. Maar ik ga met 2 andere basisschoolvriendinnen die ik ongeveer 1 a 2x per jaar zie. Ik had een ander bedrag in mijn hoofd dan die vriendinnen, dus vraag me af wat een beetje ‘normaal’ is om te geven.