Privé redenen. Dus klinkt wel als een goede reden. Maar wel even balen voor ons. In zuid Holland.
Ik heb je een pb gestuurd!
Proficiat met jullie trouwplannen! Jullie dag klinkt hartstikke mooi! Hier een mening van een gast:
Mijn broer is laatst getrouwd en ze hebben er ook voor gekozen om eerst te trouwen voor de wet en een week later voor de kerk met het grote feest.
Bij de gemeente waar hij trouwde was er een tussenmogelijkheid om voor een klein bedrag 12 gasten te hebben.
Iedereen was zo positief, de dag dat ze voor de kerk trouwden met het grote feest was zo relaxed omdat er niet vanalles in een dag werd gepropt.
Gewoon doen hoor, krijg je zeker geen spijt van!
Mijn beste vriendin gaat bijna trouwen en ik ben ceremoniemeester. Super leuk en ben intens blij voor ze. Ik heb (op eigen kosten) het gastenboek geregeld, dit is een picknick tafel waar iedereen z’n naam/korte boodschap op kan schrijven.
Nu zit ik alleen nog met het cadeau, hoeveel geld is gebruikelijk om te geven? Zij hebben allebei een goede baan en ik ben student… Wil alleen niet gierig over komen… Maar ben sowieso benieuwd wat gebruikelijk is? Is mijn eerste bruiloft haha.
Zo leuk! Ik ben ook op huwelijksreis naar Jordanië geweest. Hebben in zo’n deluxe sleeping pod van The Martian geslapen in Wadi Rum:star_struck:
Ik zou zeggen dat dit je cadeau is toch? Of is het gebruikelijk dat je als ceremoniemeester op eigen kosten dingen regelt + een cadeau geeft?
Ik vind het een heel leuk idee overigens.
Op vakantie (Bahama’s) heeft mijn vriend mij ten huwelijk gevraagd. Ik had het totaal niet zien aankomen. We zijn nu bezig met het kopen van een huis (hopelijk gaat dat redelijk snel). Daarna willen we gaan plannen hoe en wat. Stiekem hoop ik eind volgende zomer (maar lastig want Mn vriend is gebonden aan schoolvakantie voor huwelijksreis). Maar dat is ook weer redelijk snel, volgende optie zou mei 2021 zijn (maar dat is voor Mn gevoel weer zo lang) (wil wel echt in de zomer of herfst)
Door omstandigheden zijn wij lang zo ver nog niet met plannen als ik had gewild (ik ben half juni gevraagd). We hebben een locatie gezien waar we graag willen gaan kijken of we het daar willen houden, maar ik word echt gek van de traagheid van hun. Heb serieus 2 weken geleden gemaild of we een afspraak konden maken, pas 1 week later kreeg ik reactie: dat kan, wanneer komt het jullie uit? Weer gereageerd, en nu zijn we weer een week verder en nog steeds niks gehoord. Ik had in eerste instantie gebeld, en toen werd me verteld dat ik moest mailen om een afspraak te maken, daarom heb ik de telefoon niet meer gepakt daarna. Heb er nu maar achteraan gemaild weer zo van ‘we hopen nog iets te horen nav onze eerdere mail’ maar pff echt irritant dit.
@Lovepink Wat leuk, gefeliciteerd!!
Wat leuk, gefeliciteerd!!
@Junebug85 wat irritant zeg! Ik vind het onbegrijpelijk dat locaties zo slecht reageren. Een bruiloft lijkt mij een evenement waar ze best wat geld aan kunnen verdienen?
Ja dat zou ik ook denken. Heb je het vaker gehoord (of misschien heeft iemand hierboven iets soortgelijks gepost en heb ik daar overheen gelezen ) dat je over ‘locaties’ spreekt?
Ik heb er vanochtend nog maar een mailtje uit gedaan dat ‘ik hoop dat we gauw een afspraak kunnen plannen n.a.v. eerdere mailtjes’, ben benieuwd. En anders ga ik maandag denk ik toch maar even bellen. In zijn mail, de enige die hij heeft gestuurd tot nu toe, schreef hij dat een afspraak vanaf 1 sept mogelijk was, dus dan is het niet heel raar om maandag te bellen denk ik?
Ja het stomme is dat degene die ik dan te spreken krijg waarschijnlijk helemaal geen uitsluitsel kan geven, de eerste keer toen ik contact zocht belde ik ook en werd me verteld dat dit soort dingen per mail geregeld wordt. Maar goed dan nog helpt het misschien, desnoods kan ik een mobiel nummer krijgen van diegene of kunnen ze een boodschap achterlaten ofzo.
Wat idioot dat je gewoon niets hoort na die aanvraag, ik snap dat ook echt niet. Dit is wel een hele specifieke locatie, en vind m echt heel heel tof, anders was ik ook al lang verder gaan kijken.
Ik ben fotograaf! En over 3 weken toevallig net een rustige week. Ik kan alleen niet uitvogelen hoe ik een PB stuur dus als je nog geen fotograaf gevonden hebt stuur me gerust een berichtje, dan stuur ik je m’n website en instagram!
Heb je een privé bericht gestuurd
Heel herkenbaar, ik ben alleen in januari al gevraagd Maar we hebben nu waarschijnlijk onze locatie (moeten nog bevestigen). Zelfde als bij jou, regelmatig er achteraan mailen. Het is natuurlijk voor veel horeca gelegenheden wel net hoogseizoen geweest, maar het is zeker irritant. Ik word er zelf ook wat onzeker van… “Hoe gaat dat straks wel niet vlak voor de bruiloft als we echt dingen snel moeten regelen, reageren ze dan ook zo langzaam?” Maar goed… Gewoon lekker doorgaan denk ik. We trouwen ook ‘pas’ volgend jaar juli.
Pfoe ja, die gedachte kan ik me ook voorstellen haha, dat geeft wel een beetje stress Fijn dat het nu dan iig zo goed als bevestigd is.
Ik vind het ook irritant omdat onze datum er ook van af hangt. Ik lees dat jij al een datum hebt, of iig een periode, wij willen niet in het trouw hoogseizoen trouwen, liever in de winter bijvoorbeeld, dus dan is het qua locaties natuurlijk ook een stukje rustiger. Maar goed zo lang ik geen idee heb hoe druk ze het op die locatie hebben qua bruiloften kan ik ook niks inschatten van wanneer het zal worden.
Hopelijk krijg jij de bevestiging snel van de locatie, geeft toch wel rust denk ik dan.
Ik wilde graag in de herfst of winter trouwen, maar mijn vriend (met tropische roots) wilde heel graag in de zomer trouwen. En hij had hele leuke ideeën, dus ik ben akkoord gegaan. We hebben nu een datum! Dus ben heeeeel blij.
@Junebug85 Zou er gewoon achteraan bellen! Ookal krijg je niet de juiste persoon aan de lijn, dan kun je wel aangeven dat je geen reactie op je mail krijgt.
Inmiddels zijn wij getrouwd Het was heel erg mooi, op het strand, echt een droomlocatie. Alles zag er zo mooi uit. Ik vond de ceremonie prachtig. Toen ik aan kwam lopen moest ik zooo hard huilen, echt ugly cry haha. Een heleboel andere mensen ook, mijn man, ouders, schoonouders, vriendinnen, andere familie, het ging maar door haha. Ik heb me door m’n moeder laten weggeven ivm minder goede band met vader, dat was ook mooi, m’n moeder was zo trots en geëmotioneerd.
Schoonfamilie had een grote cut-out van ons laten maken, volgens mij staat die nu bij z’n oma in huis
Al met al een hele mooie, maar wel hele drukke dag. Was wel erg Amerikaans, dus veel verplichte fotomomenten en speeches. Maar enorm genoten. M’n jurk zat niet helemaal perfect meer omdat ik iets was afgevallen blijkbaar in de laatste twee maanden, dat vond ik wel een beetje jammer maar ach hij zat nog steeds goed.
Ooh ben zo blij dit van je te lezen! Ik was al in afwachting van een berichtje
Hopelijk heb je er fantastische herinneringen aan over gehouden!
Oh leuk dat je reageert! Ik twijfelde of ik een foto zou posten, maar doe het gewoon. Vond het ook zo leuk om jouw foto’s te zien.
-weg-