Trouwtopic

Vind ik niet vreemd. Vroeger had je ondertrouw waar je echt tekende en op de dag zelf was meer voor de show toch?

Wij hebben wel een Babs, maar verder zoals jullie wensen een kleine ceremonie, ringen door een bekende van ons en daarna uitgebreid diner. Ook geen dansfeest.

Ons geld was op, dus hebben het niet zo gek gemaakt ;)…Zijn 12 dagen naar Griekenland geweest, naar Lefkas. Hadden daar een huisje met eigen prive zwembad en dat was eigenlijk wel heel relaxed. Vond het achteraf ook wel fijn om gewoon te kunnen bijkomen, en napraten en niet naar een verre bestemming te zijn afgereisd, want daar heb ik dan altijd het gevoel heel veel te moeten zien/doen. Nu was het gewoon heel ontspannen.

Ik werk in de trouwbranche (dus maak heel veel bruiloften mee) en vind dit alles behalve raar. Supermooi juist en een goed idee. Ik denk dat de mensen die er sceptisch op reageren een heel klassiek beeld hebben bij een bruiloft terwijl bruiloften tegenwoordig echt in duizend soorten en maten komen. Iedereen kiest steeds meer en meer voor wat bij hen past ipv het standaard riedeltje. De ceremonies die worden geleid door een bekende van het bruidspaar zijn echt mijn favoriete ceremonies en die blijven me ook altijd het meest bij. Degene die geleid worden door een random babs van de gemeente zijn altijd zo onpersoonlijk en net niet. Die blijven me soms ook bij maar dan vooral omdat de babs weer eens een verkeerde naam roept of de ceremonie leidt alsof het lopende band werk is.

4 likes

Mn vader bleef vooral doorvragen van:
‘maar wie gaat dat doen dan?’

• weten we nog niet, denk peetvader
    ‘nou dan moet die nog maar leven over anderhalf jaar’
  • dat hoop ik wel ja en anders iemand anders
    ‘maar wie dan?’
  • weet ik nog niet, geen babs iig
    ‘hm oké’

Beste vriendin:
Oh ging teruglezen, maar die vind dat allemaal wel prima eigenlijk denk ik. Gesprek ging daar vooral over of geregistreerd partnerschap of trouwen nou zo anders is.

Misschien valt het allemaal wel mee dan haha

Nee, het was echt z’n sceptische hoofd, ik kan hem lezen als een boek hahah
(En ik weet dat mn vader duizend doden zou sterven als ie daar moest staan.)

1 like

Dit is precies de bruiloft van mijn vriendin vorig jaar. Echt niet raar! En al zou het wel raar zijn, het is JULLIE dag!

1 like

Ja eens, al zou je willen trouwen in een paarse glitterjurk met een roze pruik dan heeft niemand daar iets van te vinden. Jullie dag!

2 likes

Ik vind dit echt vreemd dat je vraagt of het oké is. Het is toch jouw huwelijk? Al kom je daar aandraven met een rode punthoed en 20 pony’s.

Vind echt dat er niks raar aan je trouw is en wie dat er commentaar heeft, zal je toch niet zo goed kennen.

4 likes

Ik vind het helemaal niet raar. Veel mensen die in het buitenland trouwen doen het ook zo.

Bij ons is mijn zusje benoemt tot Babs voor 1 dag! Kan niet bij alle gemeenten maar wel bij veel. Is ook nog een optie

Als je zo’n ritueel doet moet je wel oppassen dat het niet per ongeluk wel officieel is. (Als dat niet je bedoeling is.)

Ik heb via mijn werk wel eens te maken met mensen die voor de grap ik Vegas zijn getrouwd en dan denken dat dat niet geldig is in Nederland als je het niet inschrijft, maar dat is dus wel geldig. (Dat staat ook verkeerd op heel veel websites overigens.)

4 likes

Dit wordt best vaak zo gedaan hoor, helemaal niet gek! (ik heb ook veel te maken met bruidsparen)
En ook al waren jullie wel de enigen die het zo willen doen, zoals al is gezegd, het is jullie dag!

Je peetvader of iemand anders hoeven jullie niet te laten benoemen als eendagsbabs, omdat het toch niet officieel is, en omdat er op die locatie niet officieel getrouwd kan worden. Scheelt ook weer geld, want vaak is dat benoemen best duur. (@Madelief)

Klinkt als een mooie persoonlijke bruiloft zoals jullie het willen doen!

Wij hebben ook alle regels aan onze laars gelapt, en uiteindelijk alleen maar complimenten gekregen en nu, 5 jaar later, horen we nog steeds dat het zo’n mooie dag was.

1 like

Huh, ik vind dit helemaal niet vreemd? Sterker nog wij hebben in het begin ook aan dit scenario gedacht en uiteindelijk wel voor iets anders gekozen, maar vind het dus zeker geen rare optie.

1 like

Ik vind het ook absoluut niet raar. Het gaat om jullie verbintenis met elkaar en hoe jullie dat willen invullen moeten jullie helemaal zelf weten en daar hebben jullie vrienden en familie zich maar bij neer te leggen.

Ik trouw ook niet op de ‘standaard’ manier met een hele dag er om heen gepland. Gewoon een korte ceremonie op het stadhuis in bijzijn met directe familie en daarna een etentje. Past helemaal bij hoe wij zijn. Moesten onze vrienden ook aan wennen. Zodra wij vertelden dat we verloofd waren, begonnen ze meteen ‘ah leuk, een feestje!’. Eh nee, sterker nog, jullie zijn niet eens uitgenodigd. Mogelijk doen we daarna nog een keer een huisfeestje voor vrienden om het met ons te vieren maar op de dag zelf in elk geval niet.

3 likes

Ik ben er eindelijk uit wie ik als getuigen wil en nu zit ik te bedenken hoe ik ze zal vragen. Ze wonen allebei niet echt om de hoek dus zit er aan te denken om iets via de post te sturen maar als iemand hier een leuke tip heeft…

Een ballon via Greetz of een vergelijkbare dienst met jouw eigen tekst?

Ik had twee armbanden laten maken via Etsy met daarin de vraag of ze mijn getuige wilden zijn gegraveerd. Werd super goed ontvangen. Beiden dragen hem niet omdat ze bang zijn dat er iets mee gebeurd voor onze trouwdag aan :stuck_out_tongue: was trouwens een leren armband voor de man (m’n broertje) en een zilveren armband voor de vrouw (m’n moeder).

1 like

Wij doen het ook niet standaard. Vrij klein gezelschap en dan eten.
Het is ook allemaal best kortdag geregeld. Volgend jaar wel een leuk feest waar de rest mag komen. In de omgeving moeten ze best wennen eraan.

Wij trouwen over drie weken en onze fotograaf heeft net afgezegd. Dus als iemand nog tips heeft, graag!!

Omg wat erg, wel met goede reden?
Welke regio zoek/trouw je?