Ahh superleuk gefeliciteerd!
Ik vind het ook mega bad-ass dat je hem gevraagd hebt!
Zo leuk! Ook echt een mooi plekje! Gefeliciteerd!
Dankjewel @Luipaard @Shaaar @Paardenmeisje @Willem
Hij heeft zich gelukkig vanochtend niet bedacht ofzo hahah
We gaan nog wel voor mij een ring zoeken in deze vakantie (nog een paar dagen Praag en dan nog 2 dagen Duitsland) voor we het mensen verder gaan vertellen. Maakt het plaatje toch een beetje af ofzo
Wat leuk en romantisch! Van harte gefeliciteerd!
Stoer van je! Gefeliciteerd en geniet van de verdere vakantie als verloofd stel!
Wij zijn nu net begonnen met onze gastenlijst en een ruwe planning van de dag. Vraagje: hoe zag jullie dag eruit qua planning? Met tijden?
Wij hebben de volgende planning:
15:30 ontvangst
16:00 ceremonie
17:00 toast en diner
(19:30: binnenloop avondgasten)
20:00 feest!
Ben ik ook super benieuwd naar. (Nog steeds niet verloofd maar je kunt maar beter op tijd zijn!)
Ik ben ook benieuwd wanneer jullie foto’s gingen maken. Mij lijkt het namelijk super romantisch om elkaar pas bij ‘het altaar’ te zien maar ervoor foto’s maken zorgt er wel voor dat je nog fris bent denk ik.
We zijn vanmiddag gaan kijken voor een locatie en ik ben echt verliefd op de tuin en binnenplaats. Iets minder fan van de zalen. Nu heb ik het helemaal in mijn hoofd gehaald dat ik een buiten bruiloft wil. We willen na de zomer trouwen, maar ben zo bang dat het weer dan slecht is
Dit was voor de trouw van mijn nicht
14:00 ceremonie
15:00 groepsfoto’s voor de kerk
16:00 foto’s van bruidskoppel en bruidsmeisjes en -jonkers
18:00 start drink met hapjes
20:30 gasten kwamen binnen en namen plaats
21:00 entree van bruidskoppel
21:30 eten
22:30 start dansen
00:30 taart aansnijden
Verder dansen en om 6:00 waren we klaar
Wij maken geen onderscheid in gasten. Als je iemand uitnodigt dan mag die naar alles komen.
Die gaan naar huis/hotel om hun andere outfit aan te doen .
Bij ons was het zo: (iedereen woonde in de buurt)
ochtend; iedereen uitgenodigd (160tal gasten):
10u30: burgerlijke trouw in gemeentehuis
11-12u: glaasje cava in het park ernaast
middag; enkel met de ‘suite’ (dichte familie en goede vrienden, zo’n 45 man):
12u30-15u30: lunch bij ons thuis, tegen 14u vertrokken wij (het koppel) naar de locatie om foto’s te nemen, de rest bleef bij ons thuis
16u-17u: ceremonie op de locatie
17u-18u30: aperitieven + foto’s nemen met de suite
18u30-20u30: diner
avond; terug met alle gasten:
21u: ontvangst
22u-3u: openingsdans met aansluitend dansfeest
Een planning is juist, zodat je niet heel de tijd op je horloge hoeft te kijken. Wij hielden niet zelf de planning bij, had geeneens een horloge of telefoon, dat deden anderen voor ons. Plus wij hadden ook gewoon overal genoeg tijd voor gepland. Ons eerste moment elkaar zien was ook heel erg leuk en intiem gepland in de tuin van mijn ouders. Hebben er ook foto’s van, was echt heel erg leuk. We waren de dagen ervoor heel zenuwachtig over planning en details, maar de dag zelf voelde echt als een groot feest. Ik had het echt zo naar mijn zin, maakte me echt nergens druk meer over. Mss mini beetje zenuwen voor de eerste dans, maar voor de rest helemaal top.
Gister in ondertrouw gegaan! En daarna lekker gegeten ergens met zn 2.
Kregen jullie toen ook felicitaties? Ik vond dat zelf wel wat awkward ofzo? Omdat het nog niet echt trouwen is… maar wel leuk
Ohja en ik neem als achternaam Naam Partner-Eigen naam
@Degas Gefeliciteerd! Mooi hoe je hem gevraagd hebt <3
@Applepie Wij gaan het ongeveer net zo doen, lekker in de middag. Vind dat idee nu al heel relaxed.
Wij zijn vandaag voor de derde keer bij een locatie gaan kijken (wel allemaal verschillende hoor) en ben nu echt heel enthousiast. We wachten nog op een wat specifiekere offerte, maar ze heeft ons al beloofd dat het sowieso binnen ons budget past… Dus ik denk dat we eindelijk onze locatie hebben gevonden! Ik vond dit echt vele malen lastiger dan m’n jurk, die had ik zo gevonden.
Waar zijn jullie naar toe geweest op huwelijksreis? Of als je nog trouwt, waar ga je heen?
Wij twijfelen zo over waar we heen willen.
Wij gaan naar Thailand
Jordanië! Was heel romantisch, slapen in luxe hotels en in een tent in de woestijn😍 en tegelijkertijd ook cultuur, leuke mensen, lekker eten en veel afwisseling qua natuur/omgeving. In de woestijn hebben we ook nog een luchtballon tripje gedaan bij zonsopgang
Wij hebben nogal een sterke mening over wat aspecten van het trouwen merken we nu een gelukkig komen deze wel met elkaar overeen, maar niet met wat normaal is en verwacht wordt.
Heb het idee al met mn beste vriendinnen en mn ouders besproken, de enigen die nu weten van onze verloving, maar zij vonden het al heel raar.
Wij vinden het beiden niet fijn om getrouwd te worden en een speech te krijgen daarbij door iemand die ons niet kent. Ik weet dat ze er wat moois van maken als je een goede babs hebt en ze het zo persoonlijk mogelijk maken, maar voor ons voelt het toch dat er iemand iets heel persoonlijks staat te vertellen die daar niets van weet en geen onderdeel van was.
Ook vinden we het hele wettelijke tekenmoment niet zo heel belangrijk en is de locatie waar we zouden willen trouwen wel te huur voor een feest en een ceremonie, maar geen erkende plek om te mogen trouwen binnen deze gemeente.
Ons idee:
Trouwen in het stadhuis met enkel onze getuigen erbij op een dag max een paar dagen voor onze echte bruiloft.
Ceremonie inclusief elkaar pas zien bij het altaar, mooi persoonlijk verhaal, ja-woord, ringen uitwisselen door iemand die we goed kennen (waarschijnlijk mijn peetvader) op locatie met direct daar achteraan op dezelfde plek het uitgebreid diner plus receptie erachteraan (geen feest verder) met iedereen. Klein, max 40 man.
Is dit echt zo’n vreemd idee en niet oké? Het leek ons zo’n mooie oplossing voor wat we niet leuk vinden maar nu 100% van de mensen er zo sceptisch op heeft gereageerd weet ik het even niet meer.