Trouwtopic

Je mag het ook helemaal zelf weten, maar ik vind het altijd een beetje onzin ‘meer mezelf blijven’ i.p.v. perfect kapsel. Je hoeft toch ook niet bij een visagist of kapster op iemand anders te lijken? Dat is wat je zelf doorgeeft of bespreekt. Prima als je het zelf wilt doen, maar vind het altijd een beetje een bijna afgunstige sneer naar mensen die wel hebben gekozen voor een visagist of kapster voor hun grote dag.

Ik zou gewoon als je het geld liever niet wilt uitgeven, lekker veel oefenen. Mijn budget tip is dat Claire’s ook veel speciale bruidshaar clipjes en andere haarsieraden heeft (ook voor zo een kapsel met bloemen die eerder was geplaatst). Echt fractie van de prijs in vergelijking met van die bruidssalons, die van mij vroeg echt meer dan 100 euro (!!) voor een niet eens supermooie haarschuif.

7 likes

Maandag hebben we een gesprek met de zangeres die waarschijnlijk tijdens onze ceremonie gaat zingen. Ik heb al heel veel liedjes geluisterd, maar het wordt wel moeilijk denk ik om drie liedjes te gaan kiezen! Iemand hier die ook een zanger(es) en/of livemuziek heeft gehad tijdens de ceremonie? En welke liedjes hebben jullie gekozen? Deze laatste vraag ook voor degene die gewoon muziek op een cd of band heeft opgezet.

Ik heb een heel mooi haarsieraad voor gekocht online bij cj choice. Wij trouwden heel simpel, heb mn eigen haar gedaan en dit maakte het helemaal af!

1 like

Dan ben ik nu ook benieuwd welke nummers jullie dan hadden :sunglasses:

Gewoon dit doen :wink:

3 likes

Dit is totaal niet wat ik bedoelde. Ik heb niet mijn hele kapperszoektocht verhaal getypt en begrijp dat je het zo interpreteert. Wat ik bedoel met perfect en waarom ik €200 zoveel geld vind, is omdat ik meerdere kappers benaderd heb en mijn ideeën en wensen heb uitgelegd. Zij alle zagen mijn al met glad gestreken haar (terwijl ik krullen heb) want dat was mooier/beter/perfecter. Maar dus niet mijn wens. Er werden opgestoken kapsel besproken terwijl ik aangaf het half los te willen. Daar probeerde ze me dan vanaf te praten. Dit is de reden dat ik en geen zin meer heb in kappers zoeken en €200 veel geld vind en zonde. Omdat mijn wensen niet gehoord werden en er andere ideeën werden opgedrongen. Dat bedoel ik met dan liever niet perfect zijn. Is dus geen sneer naar jou.

Wellicht heb ik precies de verkeerde benaderd. Denk dat het ook met mijn haartype te maken heeft. Dat het makkelijker is het steil te maken en vast te haarlakken, maar niet wat ik wens.

2 likes

Ik heb mijn haar (en make-up) op m’n bruiloft zelf gedaan. Als accessoire had ik een zilveren speld op Marktplaats gekocht. Bij mij was het zo zeer een geldkwestie, maar meer dat ik het niet zo goed kan hebben als mensen aan me zitten. Tel daarbij op dat ik vrij nerveus was die ochtend, dus ik wilde liever gewoon in mijn eentje zijn. Absoluut geen spijt van gehad. Ik denk niet dat je haar lelijk wordt, je kent je eigen haar toch goed? En je kunt zo veel je wilt oefenen van tevoren.

1 like

Oké, super late reactie, maar wil hier toch nog even op reageren. Ik weet niet of je al hebt besloten wat je doet, want bent het topic verder nog niet door. Maar for what it’s worth, deel ik je graag mijn verhaal in een dergelijke situatie.

Ik denk dat het geheel van hoe je het brengt afhangt of mensen het een leuk idee vinden. Ik heb dit jaar in een dergelijke situatie gestaan bij een goede vriendin die ging trouwen, het om verschillende redenen super klein wilde houden met in totaal rond de 10 man, ik wel werd uitgenodigd voor een vrijgezellenfeest met meerdere vriendinnen maar niet was uitgenodigd voor de bruiloft. Ik vond het feestje super leuk georganiseerd en het maakte me totaal niet uit dat ik niet op de bruiloft kon komen. En al die meiden stonden er zo in.

Nu denk ik dat er zo positief op werd gereageerd, omdat niemand het een vrijgezellenfeest noemde. Het zusje van de bruid heeft samen met ouders en vriendinnen de dag voor de bruiloft een leuke middag georganiseerd met barbecue, zodat we met z’n allen toch mee konden vieren dat zij een dag later ging trouwen. Het was ook geen standaard vrijgezellenfeest moet ik zeggen. Gewoon gezellig kletsen, cadeautjes met in elkaar geflanst fotoalbum van iedereen (terwijl we elkaar voordien niet echt kenden), mooie speech van moeders en lekker eten en drinken.

Als jij zin hebt in een feest met vriendinnen om te vieren dat je gaat trouwen, geef dan gewoon aan dat het je leuk lijkt om met de hele club wat leuks te doen om het voor hen niet onopgemerkt te laten voorbij gaan. Organiseer desnoods zelf en leuke dag! Niet helemaal vrijgezellenfeest style, maar who cares. Het gaat erom dat jullie een leuke tijd hebben met z’n allen, van wie het initiatief ook uitgaat.

1 like

Iemand een leuk idee? Wij hebben als soort “bedankje” gepersonaliseerde polsbandjes voor iedereen. Maar hoe ga ik dit leuk geven? Want normaal doe je de bedankjes aan het einde maar nu wil ik de polsbandjes al geven aan de gasten als ze binnen komen.

Wil je ze persoonlijk overhandigen? Anders zou ik ze op tafel leggen met hun naamkaartjes ( als je dat hebt)

1 like

Ja dat zou natuurlijk ook kunnen. Nee hebben geen naamkaartjes maar zou ik nog kunnen maken.

Ik wilde eerst ook zelf mn haar doen, maar mn moeder wilde samen naar de kapper. Ik heb geen proefkapsel gedaan en een gewone kapper die ook “Styling” doet. Volgens mij kostte dat 60-80. Ik heb enorm veel en dik krul/slag haar, is ook gewassen, gekruld en half gevlochten.
Wel een risico, maar is goed uitgepakt.

1 like

Wij hebben deze gehuurd https://propfun.nl/praktische-informatie/, de bruiloft is over 3 weken, dan laat ik weten hoe het is bevallen.
Wat ik in ieder geval fijn aan dit bedrijf vind, is dat er zowel printjes worden gemaakt (onbeperkt) als gemaild.

1 like

@Bunnyslippers had er een, en daar is flink gebruik van gemaakt haha!

2 likes

De trouwkaartjes zijn inmiddels 2 weken geleden verstuurd via PostNL, echter hebben meerderen mensen de uitnodiging niet ontvangen… Ik ga een klacht indienen gezien het om redelijk wat geld gaat. Daarnaast moet ik iedereen persoonlijk vragen of ze de kaart hebben of niet.

1 like

Wij hebben 2 kaartjes richting Rosmalen op de post gedaan en die zijn niet aangekomen. PostNL zegt doodleuk ja mevrouw dat kan altijd gebeuren. En dan zijn dit maar 2 kaartjes, ik zou het zeker proberen.

(Heb je ze wel genoeg gefrankeerd? Want ik kwam net op het randje dus heb voor de zekerheid overal 2 stuks op geplakt.)

Herkenbaar probleem. Wij hebben alle gasten ook moesten vragen of ze de kaart wel hebben ontvangen, omdat bij veel mensen de RSVP uitbleef, bleken ook een aantal mensen de kaart niet gekregen te hebben. Bij 1 adres, dook de kaart opeens na 3 weken wel op… Heel erg vervelend, omdat je erop vertrouwt dat Post NL zijn werk gewoon goed doet.

Inmiddels een half jaar verder na de verloving en we hebben nog niks gepland :thinking:. Hoe lang op voorhand hadden jullie de trouwdatum gereserveerd bij de gemeente, en was jullie nummer 1 keuze toen nog beschikbaar? Hoeveel datums hadden jullie shortlisted?

Wij zijn op dit moment bezig met de bouw van ons huis en kunnen nu (nog) niet inschatten of we tegen die tijd al officieel zullen wonen in de nieuwe gemeente. Dus het is de vraag of we dan een datum reserveren bij de huidige of nieuwe gemeente…:weary:

1 like

Wow, 21 maanden!! Wauw.

Wij wonen in België en daar moet je trouwen in de gemeente waarin je gedomicilieerd bent, dus dat maakt het er niet makkelijker op :face_with_raised_eyebrow:. Bij onze ‘nieuwe’ gemeente kun je een jaar op voorhand een datum reserveren, bij onze huidige is dat niet zo duidelijk… (we wonen in een bekende middelgrote stad). Er komt familie uit het buitenland dus dat maakt het allemaal wat spannender qua geregel. We denken namelijk aan juni of juli, en dat zijn toch een van de populairste maanden om te trouwen? Het moet allemaal goed uitkomen :see_no_evil:

Het plan is om te trouwen op het gemeentehuis met enkel familie en beste vrienden, de “speciale” ceremonie en het feest zullen waarschijnlijk paar maanden later plaatsvinden. Wanneer er weer budget is haha

Wij hadden hem besteld bij www.saykaas.com en waren erg tevreden. Hadden nog speciaal gordijntje voor ons aangeschaft die paste bij ons kleurenthema. Kregen er props bij. En het printje kon je nog personaliseren met tekst en evt printje. Het leuke was, dat wij alle foto’s later digitaal toegestuurd kregen (wisten mensen niet haha). Naarmate de avond vorderde werden de foto’s steeds leuker😂

2 likes