Oké, super late reactie, maar wil hier toch nog even op reageren. Ik weet niet of je al hebt besloten wat je doet, want bent het topic verder nog niet door. Maar for what it’s worth, deel ik je graag mijn verhaal in een dergelijke situatie.
Ik denk dat het geheel van hoe je het brengt afhangt of mensen het een leuk idee vinden. Ik heb dit jaar in een dergelijke situatie gestaan bij een goede vriendin die ging trouwen, het om verschillende redenen super klein wilde houden met in totaal rond de 10 man, ik wel werd uitgenodigd voor een vrijgezellenfeest met meerdere vriendinnen maar niet was uitgenodigd voor de bruiloft. Ik vond het feestje super leuk georganiseerd en het maakte me totaal niet uit dat ik niet op de bruiloft kon komen. En al die meiden stonden er zo in.
Nu denk ik dat er zo positief op werd gereageerd, omdat niemand het een vrijgezellenfeest noemde. Het zusje van de bruid heeft samen met ouders en vriendinnen de dag voor de bruiloft een leuke middag georganiseerd met barbecue, zodat we met z’n allen toch mee konden vieren dat zij een dag later ging trouwen. Het was ook geen standaard vrijgezellenfeest moet ik zeggen. Gewoon gezellig kletsen, cadeautjes met in elkaar geflanst fotoalbum van iedereen (terwijl we elkaar voordien niet echt kenden), mooie speech van moeders en lekker eten en drinken.
Als jij zin hebt in een feest met vriendinnen om te vieren dat je gaat trouwen, geef dan gewoon aan dat het je leuk lijkt om met de hele club wat leuks te doen om het voor hen niet onopgemerkt te laten voorbij gaan. Organiseer desnoods zelf en leuke dag! Niet helemaal vrijgezellenfeest style, maar who cares. Het gaat erom dat jullie een leuke tijd hebben met z’n allen, van wie het initiatief ook uitgaat.