Trouwtopic

Ik werk met trouwkaarten en als er aanvang of openingdans (oid) om 20:00u staat is dat echt wel duidelijk. En sowieso, ongeschreven regel dat je gewoon op tijd bent bij een bruiloft. Toch?

5 likes

Ja eens @Flamoes! Mensen kwamen bij ons ook gewoon op tijd. Denk anders idd aan de tip van, leuk als jullie er zijn voor de openingsdans. Of bijv. kom om x uur proosten op het paar.

2 likes

Ik heb een fotograaf gevonden voor minder dan 1000 het is ong 800 euro. Nog wel veel geld voor paar uur maar heb toch liever mooie foto’s

Welke? Voor sfeerbeelden of poseerfoto’s?

Beide is de bedoeling. Van de dag en wel wat van ons.

Dit vind ik ook hoor! Het is jouw feest, als iemand besluit te laat te komen moeten ze zelf weten, maar dan missen ze gewoon openingsdans oid.

Wij hadden gewoon op de kaart gezet dat ze om 20.30 welkom waren en volgens mij was iedereen optijd

2 likes

Hahah ik hoop het echt. Mijn vriend (ik krijg het woord aanstaande of verloofde niet uit mijn strot) heeft gister/vannacht zijn vrijgezellenfeest gehad. Kreeg foto’s dat hij in een stripclub op het podium stond :joy::joy:

Ik verwacht dat die van mij komend weekend of het weekend erna gaat plaatsvinden :partying_face:

2 likes

Wij gaan volgend jaar juni trouwen en we zijn voorzichtig de eerste dingen aan het plannen. Merk dat ik met een aantal praktische zaken het niet zo goed weet (zelf maar 2 bruiloften meegemaakt ooit).

Hoeveel tijd trekken jullie uit voor het eten? We gaan of een uitgebreide bbq met dessertbuffet doen of 3 gangen + dessertbuffet (laatste heeft voorkeur maar moneyzz).

En hoeveel liedjes hadden jullie tijdens de ceremonie? Ik heb 2 favoriete nummers, maar beiden es sheeran en ik ben bang dat het een beetje gaat voelen alsof we zijn cd ter gebrek aan inspiratie maar even op hebben gezet.

Oh en eind september ga ik voor het eerst jurken passen. Nog tips? Bijv qua ondergoed enzo🙈

Wij hebben een luxe bbq en gaan om 17:00 eten en om 19:30 komen de avondgasten.

Wij gebruiken 3 liedjes, 1 als ik opkom. 1 tijdens het tekenen, en 1 als we weglopen. Als jullie de nummers van ed sheeran mooi vinden gewoon doen, het is jullie dag.

Qua jurken passen; ik had een rode string aan want blijkbaar zie je dat niet onder jurken, en evt al schoenen meenemen. Waar ga je voor jurken kijken?

Wij hadden een luxe barbecue met 55 mensen, heeft niet langer dan 2 uurtjes geduurd omdat alles op de afgesproken tijd gewoon klaar staat. Dus je kan ook stipt eten meestal :wink:
Verder vertelde bij ons de pastoor en de trouwambtenaar waar momenten voor muziek waren. Zo heb ik de hoeveelheid nummers gekozen. Wij hebben ook oneindig gezocht en geluisterd, maar uiteindelijk is muziek zo persoonlijk, het gaat om jullie gevoel dus gewoon lekker Ed Sheeran opzetten (zelfs al is het de hele CD)

Nou jongens, ik mag me ook melden. Mijn vriend heeft me tijdens onze vakantie ten huwelijk gevraagd en we willen volgend jaar september/oktober gaan trouwen.

Vanaf het begin heb ik al gezegd dat ik het ‘klein’ wil houden, maar ik krijg een beetje stress van omdat er ook familie vanuit het buitenland zal komen en er van onze kant al ongeveer 100 gasten zullen zijn. Vanuit mijn vriend zijn kant tussen de 50 en 75 en dan ook nog mijn vriendinnen en evt collega’s. Helpt ook niet dat we gasten van 2 verschillende culturen tevreden moeten houden.

Wil heel graag met mijn vriend trouwen, en soms denk ik dat het makkelijker is om een retourtje Vegas te doen.

11 likes

Gefeliciteerd!! En lekker doen wat jullie fijn vinden, dat is zo makkelijk gezegd maar het is jullie huwelijk. 100 gasten is best prima toch. Vind ik zelf nog aan de grote kant maar wij houden het misschien dan ook wel erg klein (overdag 18, 's avonds rond de 60). Vooral doen wat jullie willen dus, je hoeft echt geen verantwoording af te leggen aan mensen!

Wij gaan de komende weken trouwlocaties bekijken maar mijn vriend is heel stellig dat hij aan het strand wil trouwen. Ik vind dat lastig, omdat ik m’n trouwerij graag zo privé mogelijk wil houden en een heel strand kun je natuurlijk niet afzetten. We zien het wel op de locaties denk ik. We zijn al bij 1 geweest, maar dat is in de zomer een hele populaire plek. Dat is mij voor m’n bruiloft echt te druk. Heb wel zin om het vast te leggen, dan hebben we ook eindelijk een datum :smiley:

Dankjewel! Zie dat ik het er een beetje onduidelijk heb neergezet, maar het zullen totaal tussen de 175 en 200 man zijn. Iedereen zegt het inderdaad doen zoals jullie het willen, maar denk dat er altijd wel wat compromissen moeten worden gesloten.

——

Mij lijkt het heel mooi om te trouwen aan het strand. Maar snap wel dat het een stuk minder privé is… maar volgens mij is het wel super leuk om een locatie uit te zoeken.

@Flamoes Wij hebben onze bruiloft precies zoals @GEEZ ingericht! Op de kaarten voor de avondgasten hebben we ontvangst om 19:30 en feest om 20:00 laten printen. Wij hebben met elkaar afgesproken dat we in dat half uur handjes gaan schudden en daarna loos :dancer:t2:

2 likes

Ik vind dat je het vooral moet doen op een manier waar jij je goed bij voelt. Iedereen is anders en je moet je denk ik ook niet te veel op laten jagen door andere bruiloften. Als jouw vriend en jij het leuk vinden om gratis te trouwen en vervolgens een feest bij zijn ouders te organiseren is dat toch meer dan genoeg! Verder zou ik zeker 40 minuten willen reizen voor een bruiloft, maar dat is natuurlijk ook persoonlijk.

1 like

Maar als jij geen enorm feestbeest bent dan weet jullie omgeving dat toch ook neem ik aan? Dus die verwachten dan misschien ook niet dat jullie met een enorm feest komen, omdat ze al inschatten dat dat niets voor jou is. Tegenwoordig bestaat er volgens mij geen ‘standaard’ bruiloft meer en doet iedereen het lekker op zijn eigen manier. Als dat voor jullie betekent gratis op het gemeentehuis met daarna een feestje in de tuin van je schoonouders is dat toch prima als jullie dat zo willen? En 40 min enkele reis zou ik zelf zeker wel reizen. Alleen er zijn wellicht mensen die dat ook prima vinden, maar dan in een hotel in de buurt willen slapen, dus check wel even of dat mogelijk is.

1 like

Je moet het precies doen zoals jij wilt. Ik zou ook best in de tuin van mijn schoonouders willen trouwen. (Is wel verder dan 40 min verderop maar goed als mensen daar een probleem mee hebben moeten ze maar niet komen. No hard feelings.)

Iedereen denkt er anders over. Je hoeft echt geen prinsessenbruid te zijn.

1 like

Ja ik denk ook dat dat genoeg is. Voor mij wel iig :innocent: dank je wel voor je mening

1 like

Ja ik denk ook niet dat mijn familie of vrienden iets groots van mij verwachten. Mijn verloofde heeft wel een hechte familieband en wat hechte vrienden die hij erbij wil hebben dus gun ik hem en hun dat zeker.

Nee een prinses zal ik zeker niet zijn :no_mouth: maar zal wel kijken voor een jurkje hoor… niet per se wit met kant maar wel iets feestelijkers dan een jeans met tshirt hehe

1 like