Iemand tips als je voor het eerst trouwlocaties gaat bezoeken?
Ik zou een vragenlijstje voorbereiden zodat je dezelfde punten kunt vergelijken bij verschillende locaties.
Bekijk ook de toiletten ivm je jurk
Is er gratis / voldoende parkeerplek aanwezig?
Wat voor ceremonie opstelling kunnen zij bieden, wat voor stoelen zijn er, wat voor aankleding is er eventueel al aanwezig op de locatie?
@SpeedOfSound Ik heb ook gewoon mijn eigen make-up gedaan. Wilde ook mijn eigen haar doen maar uiteindelijk toch een kapper gekozen omdat ik tóch een sluier wilde die lang en zwaar was en ik dit niet zelf kon fixen met mijn haar haha.
Wij hadden ook een contactpersoon voor alle leveranciers etc. en dat was echt HEERLIJK. Wij betaalde ook alles aan haar en zij betaalde dan de locatie, leveranciers etc. was echt super overzichtelijk en chill!
@Groendrummertje
Toiletten HEEL belangrijk! Haha. Ik heb daar zelf toen niet naar gekeken en het was best een gedoe (als in, iedereen moest het toilet uit omdat ik met de deur open moest plassen en twee mensen nodig had om de jurk vast te houden op een gekke manier omdat het hokje zo klein en raar was haha.
Vraag daarnaast wat er allemaal in de locatiekosten zitten. Sommige locaties komen al standaard met aankleding etc. terwijl je daar bij andere voor moet betalen. Ook is soms beveiliging verplicht en is barpersoneel en het opruimen van de locatie niet altijd inclusief. Ik vond zelf dat je wat dat betreft echt HEEL erg op de “kleine lettertjes” moet letten. De “goedkoopste” locatie was uiteindelijk even duur als onze voorkeurslocatie omdat er gewoon heel veel niet bijzat terwijl de andere prijs eigenlijk inclusief alles was.
Kan je eigen catering gebruiken?
Is decoratie inbegrepen?
Moet je hun DJ gebruiken?
Is het makkelijk bereikbaar?
Kan je hun barpersoneel gebruiken? Wat met vuile glazen?
Als de locatie wat verder van je huis is, dan zou ik ook vragen of er dicht bij een hotel is of zelfs in de locatie?
Naast alle praktische dingen moest de locatie vooral ‘goed voelen’. Vond het ook belangrijk dat de locatiemanager/eigenaar betrouwbaar en professioneel overkwam, dat er een klik was, je hebt er toch veel mee te maken uiteindelijk (tenzij je een wedding planner inhuurt). Bedenk goed hoeveel mensen je ongeveer wilt uitnodigen van tevoren, en ga dan na of de ruimte niet te klein/te groot is. En daarna veel uitvragen zoals hierboven genoemd is.
Wij gaan klein trouwen, echte feest komt later.
Maar heb echt moeite om een fotograaf te vinden die niet meteen 1000+ euro vraagt.
Het is nu alleen maar trouwen en wat eten. En hoef dus alleen foto’s van trouwen en daarna wat in een park.
Iemand tips om fotograven te vinden?
Dit is ook onze issue. Daarbij willen wij sfeerfoto’s. Dus of net niet foto’s voor 850 of mooie foto’s maar 2000 euro betalen. We twijfelen nu nog daarover.
Ik kreeg als tip om niet te zoeken naar trouwfotograaf, maar naar een goede fotograaf die af en toe huwelijksfotos maakt.
Wij hebben zo twee top fotografen gevonden voor 6uur + 500 foto’s voor iets meer dan 1200 euro
http://www.ashleylynn.nl/portfolio/ vind ik hele mooie foto’s hebben! En zij is nog niet zo lang bezig en vraagt volgens mij nog niet de hoofdprijs
Daar was ik al mee bezig idd.
Onze dag duurt ook geen 6uur. Eerder 3 uur, 1 uur trouwen en dan lunch/brunch met taart. Geen feest nog pas volgend jaar oid.
Heb je via google gevonden of facebook?
@Madonna ze woont wel heel erg ver uit de buurt zo 2 uur met de auto denk ik. Maar wel mooie foto’s maakt ze.
Helemaal mee eens! Het zou zonde zei als je erop terug kijkt en niet tevreden bent.
Een goede fotograaf helpt je niet alleen aan goede foto’s. Ze helpen je ook met poseren en zijn goed in photoshop.
Dan moet je dat wel belangrijk vinden.
Waarom zou je anders een fotograaf nemen?
Om je dag vast te leggen. Ik had zelf echt geen behoefte aan zeer geposeerde foto’s en photoshop. Gewoon mooie foto’s van een mooie dag.
Ik hecht er nu niet heel veel waarde aan, want kortdag en simpel. Later de echte dag en feest.
Maar wil wel iets vastgelegd hebben, eigenlijk alleen ceremonie belangrijk. Dus is alles boven 1000e wel veel voor nu.
Als het een hele dag zou zijn met alles erop en eraan zou ik niet bezuinigen.
Ja klopt max 2 a 3 uur.
Heb 1 bericht maar na week geen reactie. Heb al paar meer gevonden dus ga die mailen. Overal staat wel als pakket vanaf 1150 oid.
Op facebook kan ik ook nog verder zoeken.
Een vriendin van mij die zelf geen account hier heeft vroeg aan mij of ik ideetjes had voor haar bruiloft. Zij wil namelijk voor de ceremonie wat minder uitnodigen en voor het feest wat meer, maar hoe zorg je er dan voor dat die mensen die pas in de avond zijn uitgenodigd allemaal tegelijk er zijn? Het lijkt haar namelijk heel stom als die mensen vanaf 20u een beetje binnen komen druppelen. Behalve dat je zegt ‘Je moet er om stipt 20u zijn.’ zijn er ook leuke manieren om mensen te lokken of iets om er voor te zorgen dat ze tegelijk aankomen? Ik dacht zelf misschien het taartmoment om 20u want iedereen wil taart… maar dat wil ze liever in de middag.
De dingen die ik wel eens op een kaart heb zien staan hiervoor zijn inderdaad over dat de taart op tijd x aangesneden wordt. Of dat het bruidspaar op tijd x hun openingsdans zal dansen.
Wij hebben op de kaart van de avondgasten staan 19:30 receptie en 20:00 opening feestavond.
Mensen die later dan 20:00u komen hebben pech die ga ik niet meer allemaal te woord staan ect.
Ik heb een proefkapsel gehad en vond het echt super. 8 augustus proefmake-up en dan nog even en dan is het feest haha
Ik heb echt het gevoel dat jullie bruiloft echt een ziek feest wordt. Zal wel door je titel komen