Traumatische momenten uit kinderfilms/ series

Heb hem ooit gedownload, wel de engelse versie. Die kun je trouwens ook gewoon online kijken als je googlet op de film en watch online (wil altijd nog eens de Nlse dvd kopen, dus dat zou je ook kunnen doen)

1 like

Is dit ook met de scene waar de egels de weg oversteken en dan ‘niet oprollen’ zeggen en dat het een egel toch doet? (En wordt overreden :sob:) Trauma!

En inderdaad Platvoet en z’n vriendjes, als Platfoet in de voetafdruk van zijn moeder gaat liggen. (Mijn broertje appte laatst dat hij nog steeds moet huilen bij die scene.)

1 like

Thanks ik ga op onderzoek uit!

Ja klopt! Ik moest echt huilen toen. :disappointed_relieved: denk dat ze met deze serie echt een stukje bewustwording van de natuur wilden bijbrengen.

1 like

Die rotvader in Bambi met z’n: je moeder is dood. Pleurishert.

4 likes

Oooh die deden wij echt altijd met handjeklap op school. Nooit geweten dat dat ook in villa achterwerk zat.

2 likes

In de categorie GTST vond ik de sterfscene van Frits van Houten traumatisch.
In mijn beleving stond heel Nederland daar ook van op z’n kop, toentertijd.

3 likes

O ja die reuzen! Die waren supereng!

Wij ook. En wij zongen: er is een vrouw vermoord achter het gordijnenkoord. :thinking:
Beetje raar haha

2 likes

Oh god ja, deze. Fleshlumpeater :see_no_evil:

:scream:
Ik keek de film vroeger in het Nederlands. Ging net googelen naar de namen van de andere reuzen in het Nederlands:

De Bottenkraker, de Vleeslapeter, de Bloedbottelaar, de Kinderkauwer, de Vleeshakker, de Schrokschranzer, de Meisjesstamper, de Mensenmepper en de Slagersjongen.

Brrr

3 likes

Het afscheid van Swiebertje. :sob:afbeelding

3 likes

ZĂłveel traumas aan kinderfilms/series. Karbonkel is nummer 1 ja. Wij keken dit elke dinsdag (?) ochtend op school, sochtends kon ik al janken dat ik karbonkel moest kijken :sob: dan idd alfred j kwak. Al vond ik dat naast ZO spannend ook heel leuk!

En ik herinner me een scene met lang gras, een eng muziekje en krokodillen ofzo? Zo heel mysterieus en eng was dat. Maar ik weet niet meer welke serie/film.

Het stukje van belle en het beest in het bos en die wolven :scream: holy shit wat vond ik dat eng. Sowieso jeugdtrauma’s aan alle disney films waar áltijd zoveel zieligs gebeurde :sob:

En toen black beauty dood ging door die brand :sob:

Ja wij zongen ook achter. Maar ook nog, na mijn naam is ia DEA rikketikke tea Willie wortel ole! Sleep in the morning, sleep in the night. Ring ting ting is the melodie. En op t einde draai je om, tik de grond en billenkont. En dan knalde je met je reet tegen die van de ander😂

Hoi Lotte :joy:

6 likes

Grappig hoe het toch overal net wat anders was :smile:
Wij botsten aan het eind trouwens ook de konten tegen elkaar. Wij zeiden dan: “Draai je om, tik de grond, geef elkaar een hand en bots je kont” :joy:

1 like

Zo idd! :joy:

Wij zeiden ‘geef elkaar een hand en een disco-kont!’

3 likes

Die is leuk! Discokont, love it! :smiley:

Ik was heel bang voor de trollen uit David de Kabouter. Sommige (in ieder geval een) van die trollen hadden zo’n snottebel.

1 like