Veel val partijen zeg bahbah
Lekker weertje daar hè, krijg spontaan zin om op het asfalt te liggen.
Holy shit wat een dag ja. Blegh vrees alweer voor die afdaling zometeen en die laatste paar km’s
Edit: oh en ik zit al sinds 2 uur voor de tv maar ik heb net helemaal gemist dat die 3e vluchter eraf is. Waar is die heen? Eraf gereden of wat anders?
Hier ook een Tourvolger. Het lijkt wel een ijs- of zeepbaan, zo vaak als er gevallen wordt. Met al die regen is morgen ook het halve peloton verkouden en dat lijkt me niet bevorderlijk voor het vervolg van de Tour.
@Bubbless Alle vluchters zijn ingerekend inmiddels
Ja ik zag t uiteindelijk!
Denk dat het vele vallen een combi is van gladde wegen door de regen (blijkbaar wordt het gladder als het regent op een plek waar het lang niet geregend heeft?) en de nervositeit van de eerste etappe in het peloton. Meestal is dat na een paar etappes of als ze wat bergen hebben gehad al wel veel minder, maarja zoveel ploegen en renners die nu die eerste gele trui willen.
Love Tony Martin wel dat hij iedereen maande om rustig aan te doen (en dat de rest nog luisterde ook)
Holy shit die astana die die bocht miste
Haha omg die goeie ouwe Kristoff, wie had dat gedacht.
Omg en Cees Bol joh, ik dacht ff dat het hem ging lukken
Die actie van die renner van Astana was echt eng inderdaad. Dat had veel slechter kunnen aflopen. Er zullen er een hoop slecht slapen na al die crashes en morgen scheef op de fiets zitten.
Wat een dag joh en dit was pas etappe 1
Gilbert verlaat de Tour met een gebroken knieschijf… auwtsj!
Benieuwd hoe het weer vandaag is.
Een stuk droger gelukkig.
Ik zocht het net nog even na en vorig jaar was de eerste afvaller pas in etappe 6. Nu zitten er al 2 thuis en de volgende zal wel niet lang meer duren als je ziet hoeveel er gebutst en geschaafd zijn.
Die arme Gaudu ook in de eerste km’s al. Als hij de etappe uitrijdt weet ik niet of je hem voor gek moet verklaren of voor hem moet applaudiseren.
Wout Poels heeft ook alweer een gebroken rib en gekneusde long, jezus die zit er ook altijd bij he. Gaat wel starten, maar zou me niet verbazen als die volgend weekend alweer thuis is.
Ja, die heeft echt vaak pech he met de tour. Of heb ik dat verkeerd onthouden?
Vind het wel echt ultiem chill vandaag om te kijken haha, lekker op de bank met harde regen op het raam.
Ja die heeft een jaar of 8 geleden een heel ernstig ongeluk gehad met inwendige bloedingen enzo, toen wilde die nog doorfietsen en niet die ambu in, was heel akelig!
Zo nou idd. Verbaasde me al dat die uberhaupt weer opstapte (ofja, ergens eigenlijk ook weer niet natuurlijk).
@FrozenFlame ik zou bijna hopen dat het hier ook gaat regenen haha, zou het wel echt afmaken.
Ik hoop dat het op die tweede klim straks losbarst. Vind het ook altijd zo leuk als ze dan de achterkant van het peloton laten zien en je ze een voor een ziet lossen.
3 man al uitgevallen zelfs. Bij Lotto-Soudal ligt 1/4 van de ploeg er al uit. En wat voor Gaudu geldt, geldt ook voor Poels, De La Cruz (breukje in heiligbeen) en Pozzovivo (breukje in elleboog) en meer. Het was een goed slagveld gister.
En inderdaad, Poels is al eens zo ongelofelijk hard gevallen in 2012. De beelden van hem, eerst in de greppel en daarna zo grauw in de ploegleidersauto, staan me nog vrij helder voor de geest.
Ik vind het ook altijd zo bijzonder hoe wielrenners met dit soort blessures alsnog gewoon zo’n zware prestatie willen/kunnen leveren. En het is niet alsof hij alleen vandaag nog maar moet. Lijkt me echt niet te doen. Aan de ene kant is het knap, aan de andere kant lijkt dit me ook gewoon echt niet goed voor je lichaam.
Nee echt hè, die crashes van de afgelopen tijd ook. Ik zit regelmatig met samengeknepen billen naar die afdalingen te kijken (ik ben zelf ook kampioen in mijn remblokjes verslijten tijdens afdalingen #watje).
Hoorde gisteren dan ik dacht Pozzivivo 4 platen en 20 pinnen in zijn lichaam heeft van al zijn ongelukken. Echt heftig.
Ik geniet trouwens echt weer van het fietsen kijken. Lekker relaxt op de bank, beetje kijken naar de fietsers, frankrijk, drankje en een hapje erbij En luisteren naar het geklets van José en Michel .
Waarom geeft Herbert geen commentaar meer bij de NOS
Ik mis zijn praatjes over de omgeving, vind ik zo gezellig. Nu ontstaan er elke keer van die ongemakkelijke stiltes en dan denk ik dat de verbinding verbroken is ofzo.
Ja vind het commentaar ook een beetje mwah. Heb nu al 20x gehoord over natte nekjes
Ik vroeg me ook al af waar Herbert is. Is hij gestopt? Is hij ziek? Komt hij nog terug deze tour? Waar is Herbert ?!
https://sportnieuws.nl/wielrennen/commentator-tour-de-france-npo-1/
Nee hij komt helaas niet terug deze tour, lees ik in bovenstaand artikel.