Tour de France

Ja hoi janken dit hoor :pleading_face:

Wat een fantastisch weekend voor het Nederlandse wielrennen dit. Niet alleen vd Poel maar ook gewoon Schelling, Kelderman (ha-llo) en Mollema die top zijn.

4 likes

Genieten :tada:

Moest een beetje huilen bij het interviewtje met MvdP na afloop :pleading_face: zo’n mooie overwinning

4 likes

Prachtig was dit hù! Z’n opa :heart_eyes::pleading_face:

2 likes

Jaaa! Enige minpuntje was dat hij het niet deed in dat retro shirt van gisteren :heart_eyes: wel sneu voor Ide Schelling dat hij nu alsnog de bolletjestrui kwijt is

2 likes

Ah ik heb net de laatste kilometers terug gekeken van vandaag, omdat ik vanmiddag niet kon kijken. Maar wauw wat een mooie, emotionele winst zeg!

3 likes

Door deze winst ga ik ook wel heel goed in de Tour de France poultjes, mooi extraatje.

Mooie overwinning! Wat een power heeft Mathieu!

2 likes

Je zal maar ergens langs de weg staan, dat de vader van de winnaar even met je meekijkt in je campertje en zijn zoon het geel ziet pakken :sob:

7 likes

Ah ik vind Adrie altijd zo bescheiden, lief en trots.

2 likes

Man man man, dit kan toch niet?
Durf tegenwoordig bijna niet meer te kijken.

1 like

Nee, erg he! Ze vallen met bosjes gewoon.
Althans dat is waar je op doelt toch?

Jeetjeee zelfs nu in de sprint nog!

Ja! Sorry, was niet heel duidelijk. Maar ik vind het zulke enge, heftige valpartijen. Akelig om te zien.

Niet normaal. Echt vreselijk. Gevaarlijke sport is het toch

Ja, ik vind het ook echt akelig! Heel die pakken en lichamen open geschaafd gewoon.
Zeker in zo’n sprint, dan ga je nog weet ik veel hoeveel harder

Maar de organisatie vertikt het gewoon om er wat aan te doen? Deze finale ook weer met die onoverzichtelijke, smalle bochten. Alsof ze uit zijn op drama en spektakel.

Jaa is ook zo! Maar zelfs op rechte stukken gaat het mis. De renners fietsen zo dicht op elkaar. Soms kijk ik echt met samengeknepen billen. Maar ja :moneybag: :moneybag:

Wat een drama voor jumbo tot nu toe

Waarschijnlijk mis ik iets volledig, maar wat is het ‘probleem’ dat de etappe winnaar zijn vinger voor z’n mond doet?
Heeft dat een bepaalde betekenis?

Ik denk omdat de afgelopen 20km nu niet echt plezierig waren om naar te kijken, al die valpartijen
 dan is zo’n gebaar not done.

1 like

Is het dan bedoeld als een soort van ‘zwijg over wat hiervoor is gebeurd, want kijk ik heb gewonnen?’

Dat weet ik niet, Merlier gaf aan het vanochtend in de bus al besproken te hebben dus toen wisten ze natuurlijk nog niet dat bijna iedereen op zijn plaat zou gaan.