Tips, ervaringen & aanraders

Ja ze lossen op, maar door knoopjes weg te laten knippen gaat het sneller (knoopjes doen er langer over om op te lossen natuurlijk). Ik heb het nooit laten doen hoor, had er geen last van. Maar de vk biedt het wel vaak aan in je kraamweek.

1 like

Lossen wel op indd (vallen uit), maar omdat die knoopjes vaak redelijk groot zijn kunnen die lang blijven zitten en gaan jeuken of irriteren. Dat was bij de eerste hier zeker weten. Nu zijn die draadjes ook al heel snel weg

1 like

Bedankt voor het antwoord ook @Tessa. Iets om te onthouden bij een eventuele 2e.

Aah bedankt @Anna88 @HotMomma @Tessa @Unquestionable en @anon18050057 voor jullie leuke open reacties en tips :smiley: Ik ga er maar gewoon van genieten en ik probeer het maar een beetje per maand te bekijken wat ik dan weer moet regelen en doen. Loslatennnnn :wink:

1 like

Hier begon de eerste kraamverzorgster in de week van baby 2 (had er 2, eerste 2 dagen 1 die zij gestuurd hadden, laatste dagen m’n favoriet) ook dat ze me rectaal wilde temperaturen. Toen zei ik, nou vorige keer mocht het ook gewoon via m’n oksel, dus dat hou ik nu ook graag aan. Toen was er een vereiste dat het boven een bepaald aantal graden moest zijn en ze het anders rectaal wilde doen. Nou prima, die 2 dagen zat ik gewoon precies rond die graden.

Ik zou het dan dus gewoon aangeven en ik denk dat het ook ligt aan welke vrouw je daadwerkelijk in huis krijgt indd. Zij zijn er vooral voor jou en denk dat ze dan ook veel rekening houden met je wensen, dus goed zelf aangeven!!

1 like

Die ligt inderdaad klaar!

1 like

Goeie tips, ga nu ook oor thermometer halen erbij halen.
Ik dacht dat de aerosleep juist goed was, maar is dus niet zo?

1 like

Dit vertelde ze mij.

Zodra ze bij de eerste de deur uit was, lag ie er gewoon weer op hoor!

1 like

Toen de kraamzorg langs kwam om kennis te maken was dit ook gelijk wat ze afraadde, nooooit een aerosleep kopen want daar mogen zij nieteens mee werken.

1 like

Idd zorgen dat je een oorthermometer in huis hebt en zeggen dat je niet rectaL gemeten wenst te worden. Dit is dan op je eigen risico (mochten ze koorts missen bij je zijn zij niet aansprakelijk). Overigens controleren ze ook iedere dag je gesteldheid daar beneden als je wonden en/of hechtingen hebt
 Als je daar bezwaar tegen hebt raad ik je wel aan dit te overleggen met je vk.

Van mij mogen ze best even koekeloeren bij mijn hechting. Dat vind ik geen probleem en is uiteraard noodzakelijk :smiley:

Dat kijkdoos getuur ben je tegen die tijd ook wel gewend :rofl:

5 likes

Ja op een gegeven moment had ik nergens meer gene voor haha.

@Jon; gefeliciteerd! Ik heb heel veel gaandeweg geleerd, maar ik had achteraf wel een puf-cursus willen doen. Ik was van tevoren nergens naar toe geweest, maar zat vlak voordat mijn persweeën begonnen meer te hyperventileren dan te ademen. De verloskundige kwam toen net weer binnen, dus die heeft me uiteindelijk goed geholpen, maar had dat misschien zelf beter kunnen leren van te voren.

1 like

@Mhysa toen de kraamzorg bij me thuis kwam raadde ze de oorthermometer juist af, voor mijzelf en de baby. Omdat het minder nauwkeurig zou zijn als de normale kwik thermometers. Dus ik zou even wachten met het aanschaffen van de oorthermo, is toch weer €60,-.

1 like

Ik ben na mijn keizersnede (geen idee of dit verschil maakt) zowel in het ziekenhuis als door de kraamzorg gewoon per oor getemperatuurd?

2 likes

Volgens een arts op mijn werk is t verschil tussen rectaal en oorthermometer, met de oorthermometers van nu, minimaal. Mijn kraamverzorgende deed t eerste 2 dagen voor me en daarna tempte ik mezelf rectaal
 en t ziekenhuis gebruikte de oorthermometer

1 like

Met een keizersnede is dat de eerste paar dagen niet te doen. Met een gewone bevalling weet ik dat niet eigenlijk.

1 like

Ik mocht na mijn bevalling inderdaad zelf (anaal) m’n temperatuur opmeten!

1 like

Als ik dit allemaal lees ben ik echt blij met de mijne, dat ik “okselair” mocht :joy: maar goed, ik was sowieso blij met m’n vertrouwde kraamhulp

2 likes

Oh ditttttt! Ik durfde het na mijn eerste echt niet hoor! Vond plassen al doodeng
 Vond het wel prima dat die kraamzorg alles nakeek daaro, hoefde ik zelf niet te kijken :joy:

1 like