Tips, ervaringen & aanraders

Ik mocht gewoon de thermometer in de mond? In het ziekenhuis deden ze het inderdaad in het oor.
Als jij aangeeft dat je iets niet wil, dan hoeft het niet hé? Je bent er zelf bij.

Mijn temperatuur werd nooit rectaal gemeten. Natuurlijk een hele andere situatie want wij hebben ook niet echt kraamhulp. Maar in het zh. werd het volgens mij of niet gemeten of via oor of oksel. Want ik kan het me niet herinneren en anaal zou ik me zeker wel herinneren. Had ook last van aambeien dus lijkt me geen prettige combi. Toch vreemd dat er echt zo veel verschillen zijn.

Onze eerste kraamverzorgster wilde ook rectaal temperaturen maar ik vond dit heel onprettig. Ik had joekels van aambeien en dan gaat er daar iemand lopen poeren met een thermometer. :cry: Ik heb haar gewoon verteld dat ik het niet meer ging doen zo en dat pikte ze.
Verder had ze (vanwege de keizersnede) aan de onderkant niets te zoeken en dat vond ik wel prettig.

Toen ik na 3,5 week een abces had en hoge koorts, wilde de ene verpleegkundige in het ziekenhuis het wel rectaal en de andere niet. Vond het heel vervelend. Als de boel daar kapot is, is rectaal meten echt niet fijn.

1 like

Wat doe je bij een baby dan, met oortherometer?
Lijkt mijn makkelijkst iig.
Ik heb bijna vakantie dan ga ik achter de kinderopvang aan. Mij lijkt een babygroep wel pretttig.

Baby kun je heel makkelijk rectaal temperaturen. Wel oppassen, soms komt er iets anders mee met snelheid als je hem eruit haalt.

Ik ben 5 dagen in het ziekenhuis geweest met en na de bevalling en daar gebruiken ze een oor thermometer bij mij.

2 likes

Toch grappig, hier in het ziekenhuis gebruikten ze alleen oorthermometers! Dus heeeel erg veel kan het denk ik niet uitmaken :slight_smile:

1 like

Bij mij is eigenlijk nooit gekeken haha. Ze vroeg of ik hechtingen had, en die had ik niet dus toen hoefde het niet.

Temperatuur meten ging ook gewoon via het oor.

Ik had toen nog geen oorthermometer en de kraamhulp gaf meteen zelf aan dat ze in mn oksel wilde meten. Alle keren in het ziekenhuis alleen maar gemeten met oorthermometer.

Over de aerosleep: heeft geen voordelen behalve dat je matras niet vies wordt. Wel nadelen als er een kruik lekt of je kindje ondertemperatuur heeft. Denk dat daarom veel kraamzorgbureau’s het daarom niet in bed willen hebben onder hun begeleiding. (Vanuit hun visie dus)

2 likes

Ja ik heb het ook zelf gedaan. 1e dag deed de kraamzorg het en daarna deed ik het zelf (had ook een knip maar vertrouwde wel op m’n eigen prik-skills haha)

1 like

Gefeliciteerd! Ik kan je helaas nog niet echt tips geven, omdat ook voor mij alles nieuw is. Ik luister zelf wat podcasts waar ik wel wat aan heb. Zo luister ik ‘Adem in, Adem uit’ dit gaat over zwanger zijn, de bevalling en daarna. Steeds wordt er een andere gast uitgenodigd. Soms is het wel een beetje alles is geweldig aan een kind krijgen, maar over het algemeen wel leuk om te luisteren en ook handige tips.
Daarnaast heb ik ook ‘Podnataal’ geluisterd. Dit gaat over van alles zoals kraamhulp, zwangerschapkwalen, draagdoeken etc. En nu zie ik dat er een seizoen 2 is en dat zijn volgens mij gasten die vertellen over hun bevalling.

2 likes

In het ziekenhuis waar ik werk is de afspraak tot 1 jaar rectaal te meten, omdat de ingang van het oor nog te klein is van baby’s (behalve als het niet mag, dan wordt de oksel gemeten) en volwassenen gewoon oorthermometer.

Wel is er vaak wat mis met onze oorthermometer. Als hij niet goed schoon is, of ge-eikt (hoe schrijf je dit?) moet worden dan hebben opeens al de kinderen verhoging of koorts. Dus ik meet eigenlijk altijd eerst mezelf even :grimacing:

1 like

Wait! Ik heb na mijn zwangerschap ook veel dunne afscheiding, maar dat is dus een soort van normaal? Zat al te twijfelen om naar de dokter te gaan :hushed:

Wij hebben trouwens pas de Withings Thermo gekocht, daarmee meet je temperatuur zonder aan te raken. Is echt een super mooi ding. Al denk ik dat kraamverzorgenden die waarschijnlijk niet genoeg zullen vertrouwen, maar hij is tot op 0,1 graad nauwkeurig.

Ik meet m’n dochters temperatuur nu heel vaak. Het is dit ding:

Zoveel tips en ervaringen, zo fijn dit topic! Probeer alles te onthouden :smile:

1 like

Hier wilde ze ook rectaal temperaturen. Ik had al een aambei voordat ik was bevallen en na dat gepers was het er natuurlijk niet veel beter op geworden :joy:. Ik had dus gewoon aangegeven ik niet wilde dat ze rectaal ging tempen dus mocht gelukkig onder m’n oksel. Ze telde er dan wel een halve graad bij op.
Snap wel dat ze temperaturen maar na die kraamweek doe je t ook niet meer terwijl t in de kraamweek iedere dag gebeurd.

Ik had wel willen weten dat een bevalling ook mee kan vallen!

3 likes

Wij hebben het eerste jaar eigenlijk alleen badolie van Inoli gebruikt en 1x per week babyshampoo van HIPP. Na het eerste jaar ook badschuim van Natusan. Dat gebruiken ze nu nog steeds.

Wbt bodylotion/gezichtscrème etc had ik weleda.

1 like

Ja die zou ik wel niet allemaal luisteren hoor :grimacing: wordt je niet altijd vrolijk van. Nina Pierson was wel heel positief!

Ik wilde nog even de twee moeders streng toespreken die hier zeiden dat ze zich loedermoeders voelen omdat ze hun babies in bad doen met Dove/lekkere badolietjes, na al dat gepraat hier over water-only en Naïf. ONZIN. :relieved: Kan jullie berichtje even niet meer vinden, maar is helemaal prima toch! Je mag je door dit forum nooit onzeker voelen, we zijn niet het Viva-forum :stuck_out_tongue_winking_eye:

8 likes

Ja! En stel je in principe in op “dit gaat lang duren” maar laat je partner goed in de gaten houden als het opeens snel gaat!
Schroom niet om om pijnbestrijding te vragen en doe dit op tijd! (In veel meer ziekenhuizen hebben ze nu ook lachgas).

Pak je vlucht koffer op tijd in of heb een vaag idee wat erin moet (snacks!)
@Jon

1 like