Tips, ervaringen & aanraders

Wij gebruiken neutral en voor in bad balneum. Gevoelig huidje hier. Meer aanraders voor gevoelige huid?
Trouwens, mn baby van 3 maanden heeft afgelopen maandag voor het laatst gepoept (5x op 1 dag) maar moet ik me zorgen maken? Daarvoor was het zo om de dag. Hij is heel vrolijk verder. En geef borstvoeding, dat maakt geloof ik ook verschil?

Tegen mij werd gezegd dat ze 10 dagen niet hoeven te poepen. Vind ik persoonlijk vrij veel, maar zolang de baby geen last heeft zou ik me (nog) geen zorgen maken.

Wow 10 dagen, vind ik ook lang ja. Bedenk me net, hij heeft vrijdag nog een fles kunstvoeding gehad. De scheetjes die hij laat stinken ook behoorlijk. Ik wacht het nog even af, vooral ook omdat hij alleen maar vrolijk is. Hij heeft maandag voor het laatst gehuild, toen hij zo moest poepen.

Toen ik nog borstvoeding gaf heeft hij een keer 14 dagen niet gepoept. Gewoon vrolijk, geen dikke buik, at goed. Ben bij de huisarts geweest toen en zij gaven laxeermiddel mee. Diezelfde middag kakte hij z’n broek vol dus uiteindelijk niet gebruikt. :joy:

Zo hey, lang hoor. Ze verteren de borstvoeding dan volledig? Weet je nog wat huisarts er over zei?

Die Natusan waar ik het over had hierboven! Die gaat hier heel goed met de gevoelige huid.

1 like

Helemaal overheen gelezen, dank je wel

Klopt, huisarts heeft gebeld met een kinderarts en die zei inderdaad dat alles dan verteerd wordt. Vond het ook bizar lang!

Ik gebruik de huidolie van Neutral en verder eco by Naty (oa te koop bij Etos). Daarvan gebruik ik nu de body wash en shampoo, ik heb er ook body lotion van, als de huidolie van neutral op is wil ik die gaan gebruiken (kraamhulp had die we cadeau hadden gekregen van neutral geopend). Verder de tepelcreme en had er borstcompressen van. Vond die fijner dan die ik nu heb (kruidvat eigen merk) want oa ook een bredere plakstrip, maar kruidvat zit hier int dorp en etos niet en was nog niet mobiel genoeg om naar de etos te gaan toen ze op waren.

Eco by Naty gebruikt natuurlijke en biologische ingrediënten, geen parabenen en andere troep, wat er aan geur aanzit is afkomstig van plantaardige geurstoffen, de flacons zijn gemaakt van suikerriet en volledig recyclebaar en bv de borstkompressen zijn ook helemaal plastic vrij. De producten zijn ook ecologisch gecertificeerd (door een vd meest veeleisende organisaties op dat gebied) en het belangrijkste; prima betaalbaar (als ik het goed zeg goedkoper dan bv Naif, wel iets duurder dan Neutral geloof ik)

2 likes

Allebei mijn bv boys kakten 1x per 14 dagen :speak_no_evil:. Geen idee waarom, maar ze hebben er nooit last van gehad! Ging over toen ze vast voedsel gingen eten

1 like

De dermatoloog waar ik bij loop voor mijn zoontje, raad balneum af. Hier schijnen best wat dingen in te zitten die de huid irriteren. Bij de apotheek kan je fijne badolie kopen, zonder troep en die de huid vet blijft houden.

1 like

Ik wil graag het liefst parfumvrije producten die geen fortuin kosten :slight_smile:

Waar ik nu woon zit ook alleen een kruidvat, dus het zal sowieso iets worden wat ik online kan bestellen worden dan denk ik.

Ik gebruik eigen merk Etos. Tot 1 jaar heb ik bij de jongste alles van drs Leenarts gebruikt

1 like

Mijn baby girl wordt binnenkort geboren en ik vind het ook belangrijk parfum en rotzooi vrij spul te halen. Dus absoluut geen zwitsal of iets dergelijks (geur alleen al maakt me misselijk :stuck_out_tongue: ) Zelf gebruik ik ook producten waar zo min mogelijk rotzooi inzit.

Vond dit ook heel lastig om te kiezen wat nou echt dan ook goed is en ik heb via de website van dr jetske ultee productadvies voor kindjes gevonden (ben sws fan van jetske). Moet je eens op googlen, krijg je meteen een lijst met producten die “babyproof” zijn en de meesten kosten maar een paar euro!

Had zelf de lijst uitgeprint en meegenomen naar de etos en kruidvat en zo alles gehaald :smile:

3 likes

Wanneer zijn jullie begonnen met badolie en bodycreme enzo? Hier wordt in principe aangeraden alles gewoon met water te doen zonder spul, maar op den duur lijkt dit me ook wel lekker (en heb heel veel NaĂŻf spullen die ik nu zelf aan het opmaken ben haha, super zonde)

1 like

Ik doe het met bijna 2 jaar nog steeds niet :see_no_evil: Alleen wat neutrale shampoo 1x in de week, verder alles met water.

1 like

Ik gebruik het alleen als ze echt heel vies is. Bodywash maar 1x, dat ze echt een flinke spuitluier had en het overal zat. Haartjes hebben we de eerste keer, paar dagen na de geboorte, met shampoo gewassen omdat er nog allemaal opgedroogd bloed enzo inzat. Nu spoelen we die eigenlijk steeds alleen met water uit. Badolie heb ik 1x gebruikt, zon testertje want de kraamhulp zei dan droogt der huid wat minder uit van het badje. Maar vond het niet lekker ruiken en merkte weinig verschil eigenlijk met wanneer ik daarna dus der buikje/handjes/voetjes met een drupje huidolie insmeer.

@Velvetbetty ik heb ze ook online besteld idd, zag pas later toen ik een keer in de Etos had dat ze ze daar ook hebben. Ze hebben er ook luiers van ed maar die heb ik nog niet geprobeerd.

1 like

Hier ook met bijna 2 nauwelijks. Nu wel 2x in de week d’r haar met shampoo van hipp, maar verder staat ze vooral onder de warme douche en ze ruikt lekker haha.
Bij die kleine dus ook nauwelijks. Bodylotion gebruik ik bij de oudste wel vaker. Maar ze heeft ook een bizar droge en gevoelige huid, dus als ik het niet doe krabt ze zichzelf open.

1 like

Ik al wel vanaf de kraamweek. Niet iedere dag hoor. Maar in bad doe ik een klein beetje naif en hij heeft best snel een vettig en muf hoofdje. :sweat_smile: Dus die was ik ook wel met naif baby shampoo.

2 likes