Tips, ervaringen & aanraders

Misschien een cadeaubon van albelli? Dan kunnen de ouders een fotoalbum maken van het eerste jaar.

4 likes

Wanneer waren jullie begonnen met bijvoeding? 16 weken of vier maanden?

1 like

Wij zijn begonnen met 4,5 maand geloof ik. Daarvoor al een keer wat fruit in zo’n speentje.

1 like

4 maanden. Ik was er helemaal niet mee bezig en dacht eigenlijk dat het beter zou zijn vanaf 6 maanden. Maar ik had met 4 maanden een afspraak bij cb en die zeiden dat het beter was om met 4 maanden te beginnen.

Wij kregen met de geboorte van de tweeling 2 jonge fruitboompjes voor in de tuin. Vond ik een erg leuk cadeau en kan misschien ook bij een eerste verjaardag? Met voor de eerste tijd een mooie pot er omheen?

8 likes

@Zitzak wat een leuk idee! Vind het helemaal jammer dat we geen tuin hebben (maar wel een dakterras :tada::tada::tada: het luik zit er eindelijk in)

Ik heb de wasbare luiers getest! Meteen de eerste was natuurlijk een dikke poepluier :joy::see_no_evil: en was bij dr been een beetje doorgelekt.
Maar daarna ging het eigenlijk wel goed, ik heb de booster er nu uit en dan is het ook een minder groot pakket en lijkt t wat beter te passen. Ze is bijna 6kg en heb ze op de kleinste stand geklikt.

2 likes

Hier mijn kinderen pas vast voedsel na 6 maanden. Wisselend succes; mijn middelste zoon ging pas echt eten rond 11 maanden. Tot 1 jaar is melk het belangrijkste, vast voedsel is puur bijzaak/oefenen en leren.

Bij onze oudste dochter echt de dag dat ze zes maanden werd. Want we hadden er zin in, nieuwe stap, spannend, leuk. Dat was alleen bij de 1e want het is uiteindelijk best gedoe :rofl:. Nr 2 en 3 kregen de hapjes ergens tussen 6 en 7 maanden, maar nog echt zonder regelmaat. Gewoon een hapje als wij ook gingen eten zeg maar. Nu kregen zij ook beide bv, dat speelde ook mee. En ik wist nog heel goed hoeveel gedoe het allemaal was, ook daarom alles beetje afgeremd :upside_down_face::grimacing::grimacing:

2 likes

Iemand ervaring met zo een klamboe? Is het veilig?

Herkenbaar dit! Bij de eerste had ik er ook zin in. Bij de tweede dacht ik het komt wel. Heeft geen haast en ze kreeg/krijgt bv. Met 6,5 maand begonnen, maar ook niet met regelmaat. Gewoon met ons mee laten eten, maar ze ging wel al snel goed kauwen eigenlijk. Vond het zo wel relaxter dan bij de eerste.

2 likes

Wij zijn met 6 maanden begonnen. Eerder vind ik zelf niet nodig. Heb een interessant artikel gelezen over darmrijping en voeding bij baby’s op degroenevrouw.nl.

3 likes

Wij hebben er zo een. Baby is 3 maanden dus kan er nog niet aan trekken enzo. Maar al kon hij dat wel dan lijkt het me alsnog niet onveilig :thinking:

Dat artikel was hier eerder inderdaad al geplaatst inderdaad.

Ik weet nog steeds niet helemaal wat we gaan doen, maar merk dat we er beiden een klein beetje anders in staan (ook met wel/niet vega eten). We gaan bijna samen op vakantie dus dan kunnen we het nog eens goed doorspreken.

Wat zijn de aanraders wat betreft babyverzorgings producten zoals lotion en crème en bodywash?

Ik vind naïf en zwitsal altijd lekker

1 like

Ik gebruik weleda

1 like

Ik gebruik van de dm drogist het merk alverde en dan de babylijn.

1 like

@Velvetbetty Tiny rituals ruikt zoooo lekker! Wij hebben nu naif, ook lekker:-)

1 like

Ik zou in eerste instantie misschien mini’s kopen als je Zwitsal of andere parfumhoudende producten overweegt. Ik had een hele box aan Zwitsal gekregen van collega’s, maar mijn kind (en vele anderen) kan niet tegen al die parfum die erin zit en zat helemaal onder de eczeemachtige plekken. Naif gaat hier goed en qua betaalbaardere merken Natusan (o.a. bij trekpleister te koop). Ga vanaf morgen voorzichtig Hipp proberen.

1 like

Ik gebruik alles van Weleda.

1 like

Ik gebruik gewoon Etos/AH eigen merk. Goedkoop en werkt prima, al heeft Y ook totaal geen gevoelige huid