Tips, ervaringen & aanraders

Ik gebruik tweedelig van little lamb. Ook heel blij mee.

@poesch nooit doorgelekt met sproeipoep :grin:

1 like

Welke inlegvellen gebruik jij? En heb je er ook van die wasbare billendoekjes bij?

Ik zat gisteren een beetje te sneupen bij de billenboetiek en kwam daar die doekjes tegen. Leek me ook wel wat.

Gebruik je alvababy met 1 of 2 boosters erin? Met 2 lijken ze zo enorm, maar ik las ergens dat dat wel nodig was

Inlegvellen ook van Ali haha. Deze:
€ 5,23 | Happyflute 100% Biologisch Afbreekbaar & Flushable nappy liners doek luier liners 1 roll gratis verzending
https://s.click.aliexpress.com/e/cnE9aoCs7

En nee, geen wasbare billendoekjes!

Ik gebruik in alle luiers de bamboo inserts van happy flute. Moet dan wel elke 2-3 uur een nieuwe doen. S nachts gebruik ik overigens wel wegwerpluiers. En m’n peuter heeft alleen maar wegwerp aan nu. Met die grote mensen poep ben ik gestopt bij haar met wasbaar.

1 like

Wij hebben wasbare billendoekjes, daar ben ik superenthousiast over! Op vakantie hebben we alles wegwerp gebruikt, maar je blijft vegen met die gewone billendoekjes. Werd er echt gefrustreerd van. Met wasbare doekjes heb ik ook bij echte explosies altijd genoeg aan maximaal drie doekjes. Dat was wel anders bij die wegwerp, alsof je de poep alleen maar heen en weer loopt te schuiven.
En qua wassen, ach, als je toch al wast gooi je die doekjes er ook gewoon bij. Geen moeite.

1 like

Ik gebruik ook wasbare billendoekjes. Ik heb ze van cheecky wipes. Heel tevreden mee.

Hoe gebruik je die? Heb je die dan staan in een laagje water oid?! #noob

Die ik heb gezien werken met een spray die je er dan op doet

1 like

Ik heb een schaaltje water op de commode staan en maak de doekjes dan voor gebruik nat. Ik hoor ook regelmatig dat ze de doekjes idd van te voren nat maken in een laagje water. En sommige gebruiken idd een spray voor gebruik.

1 like

Wij hebben inderdaad een bakje met water met een drupje olie voor de geur.

1 like

Ik heb toen een tijdje gewoon hydrofiel washandjes gekocht bij de wibra (5 voor ?? 1,50 ofzo?). En die dan met wat kokosolie en kokend water natmaken en in afsluitbaar bakje bewaren. Vond dat echt super chill, poep bleef ook stuk minder plakken daardoor. Mee gestopt toen ik niet meer wasbaar ging luieren maar anders zou ik het liever nog steeds doen!

Ik heb er 50 maar zou ook makkelijk met 25 rond kunnen komen want ik was om de dag ivm de luierwas.

1 like

Volgens mij hebben wij er inderdaad 25. Maar als je zelf iets kunt met de naaimachine zijn ze ook heel makkelijk zelf te maken. Op marktplaats zijn er ook mensen die dit soort dingen maken. Het zijn maar lapjes stof natuurlijk. Wij hebben ze van badstof, maar ik denk dat veel materialen wel werken.

1 like

Mijn man kan niet wachten om onze dochter wat vast voedsel te geven, maar ik probeer hem steeds te temperen omdat vroeger starten niet per se goed is voor de darmpjes toch? Ze is wel echt super geïnteresseerd en die keer dat ze aan een druif mocht likken werd ze ook echt boos dat het weer werd afgepakt haha. Maar hij wil dus nu al starten met 16 weken, terwijl CB zegt vanaf 4 maanden, dus dan moet je eigenlijk daarop wachten toch? Scheelt maar anderhalve week, maar toch.

Heeft iemand nog meer informatie hierover? Vind het lastig om hiermee alleen naar het CB te luisteren, want daar is het advies gewoon: begin vanaf 4 maanden met oefenhapjes. Zoek wat onafhankelijke informatie maar met Googlen kom ik alleen op Ouders van Nu-achtige websites.

Edit: nu het eten steeds dichter bij komt moeten we ook gaan beslissen of we onze dochter vegetarisch opvoeden (ik wil van wel, man vindt van niet).

Thanks voor je reactie. Het CB adviseert te starten tussen vier en zes maanden. Veel methodes zoals Rapley en ook het artikel wat je net linkt, zeggen starten vanaf zes maanden. Dat komt bij Rapley vooral omdat dan de motoriek fijn genoeg is om zelf grotere stukken te eten. CB adviseert ook met Rapley te starten bij zes maanden.

Maar ik heb ook weer gelezen dat als je niet start vóór zes maanden, er dan ook kans is op overgevoeligheid voor eten. Dus ik weet het niet zo goed meer eigenlijk.

1 like

Kom even binnenvallen, ben op zoek naar een cadeau voor een jongetje die 1 jaar wordt!

Hij heeft eigenlijk alles al van speelgoed, en zal hoogst waarschijnlijk voor zijn 1e verjaardag nog bij krijgen. Maar als er tips zouden zijn qua speelgoed waarvan je denkt die moet een eenjarige zeker hebben, laat het me weten! Hij heeft al een loopwagentje, fietsjes, knuffels, puzzels, boeken, elektronisch speelgoed, ballenbad, glijbaan, tent, zwembad, blokken,…

Kledij heeft hij ook voldoende… vind het echt heel moeilijk. En cash geld geven of storten is iets wat op dit moment ook gevoelig ligt. Heeft iemand tips?

Dochter wordt overmorgen 1 en wij hebben duplo gevraagd!

1 like

Al eerder getipt (mede door @Axolotl) de dancing alligator van plan toys!

2 likes

Voor mijn zoontje zijn verjaardag kregen we een zilveren tandendoosje. Vond ik wel origineel.

1 like

CB zei tegrn mij dat de nieuwe richtlijn 4 maanden is omdat dat beter is om allergieën te voorkomen. Ook is het belangrijk om pindakaas en ei aan te bieden ivm allergieën. Mijn zoon van 4.5 maand zit nu aan pastinaak puree met pindakaas :sweat_smile:

4 likes