Tips, ervaringen & aanraders

Ja ik vond ze ook fijn!

Ik voed altijd dan iets eerder als ik niet uit kom en dan is hij mooi vol!

Bedankt nog @Boppie, @Roggebrood, @Ireth, @CindyPauper voor de tips!
Autootjes is hij soms wel eventjes zoet mee. Maar eigenlijk niet zoveel. Merk wel dat hij heel graag met grote dingen rond rijdt. Maar momenteel wonen we heel beperkt door een verbouwing dus is verre van ideaal.
En nog enes bedankt @Anna88 voor het filmpje. Ik heb het deze morgen eens kunnen bekijken en helpt echt met inzicht. Ik vind het een zeer interessant kanaal. Sowieso wilde ik me al eens wat meer toespitsen op Montessori. Nu alleen nog tijd zien te vinden

Fan van Huggies

Thanks allen! Ik ga het erop wagen!

Zo kind lekker volgepropt in de draagzak gedaan en voor het eerst alleen de deur uit geweest :smiley: best spannend maar hij heeft drie uur liggen snurken dus dat ging heel soepel. Goed voor het zelfvertrouwen haha!

Wat is het warm en zweten trouwens met zo’n zak joh :flushed: het is maar 20 graden maar we kwamen allebei nat thuis.

12 likes

Oh ja het is echt mega warm voor beide he, zo’n draagzak!! Ik gebruik hem om die reden ook echt te weinig (plus dat ze nog makkelijker slaapt in de kinderwagen). Echt zonde want heb zo’n dure artipoppe

Wat waren ook alweer de sokken die zo handig waren bij kids die ze steeds uittrekken? Waren dat geen bambino sokjes?

In de draagzak slaapt ze hier ook veel langer dan in dr wagen! Ik heb als ik dr in de zak heb ook vaak alleen een romper met lange mouw en broek en sokken aan.
En maak dr soms wakker om te voeden voor we weggaan maar als ik met iemand ben en ergens wat ga drinken oid dan wip ik er gewoon een borst uit als ze wil. Tot nu toe nog nooit gemerkt dat ik gekke blikken oid krijg, volgens mij valt t de meeste mensen niet eens op. En heb nu ook al een paar keer alleen in het openbaar gevoed😎!

Vanmiddag komen trouwens de wasbare luiers! :scream::sunglasses: ben heel benieuwd hoe het gaat bevallen! Heb er eerst 10 en twee overbroekjes gekocht om te kijken.

@Bathwater ik had eerst 80 gratis huggies gekregen en ze waren best wel prima. Iets kleiner en minder fijn dan pampers

2 likes

Ja, vind die erg fijn!

Oeh ik ben benieuwd wat je van die luiers vindt. Welk merk heb je? Wij hebben ook een heel pakket gekocht. Heb laatst een hele avond inleggers in luiers zitten stoppen haha

2 likes

Ik had ook zo’n gratis newborn maandbox Huggies gehad, maar A. was vrij flink met de geboorte (4250 gram) en Huggies waren veel te klein. Niks aan gehad.

Yes bij kruidvat!

Ik ook! Ze zitten nu in de wasmachine! Ik heb 10 totsbots bamboozle gekocht en een peanut overbroekje en een blueberry capri overbroekje (verschil klittenband vs drukknoopjes)
Ga jij meteen vanaf newborn beginnen? En welke hebben jullie?
Wij hebben trouwens eerst een hele excel gemaakt om uit te zoeken waar ze het goedkoopste zijn :joy: het antwoord is overigens in de UK maar die kan je niet in nl laten bezorgen óf ze worden onverklaarbaar duurder (via Amazon) en om t bij iemand die in de uk woont te laten bezorgen en dat die t dan mee moet nemen naar nl vonden we toch teveel gedoe…

Ik heb Ali expres wasbare luiers :speak_no_evil: gebruik ze vanaf 3 maanden ongeveer, dan past ze er net wat lekkerder in!

1 like

Wij hebben Alvababy. Ik denk wel dat we ze meteen gaan gebruiken, maar ze zien er zo enorm groot uit. Heb ook een pakje pampers uit de blije doos, dus die gaan we ook zeker doen. En misschien ook pas vanaf een maand of 3, als ze wat groter is. Is wel een goed idee trouwens.

Ik vraag me trouwens ook af hoe goed ze zijn met die eerste sproeipoep.

Zo lang je kindje alleen nog flesvoeding of borstvoeding krijgt is het sowieso vloeibare poep. En dat krijg je er heel goed uit! Voorwassen met biotex en daarna programma draaien met wasmiddel. Echte die-hard vlekken in de zon laten drogen en meeste krijg je dan wel schoon!

Denk dat als je echt vanaf dag 1 gebruikt die meconium poep er wel lastig uit te krijgen is, maar daar heb ik geen ervaring mee

2 likes

Bij dat twee delige systeem moest je twee maten kopen voor newborn en die we nu hebben is vanaf 4 kg (alhoewel een beetje groter kindje wel beter past geloof ik). En ik dacht de slagingskans is wel kleiner als we meteen beginnen :joy::joy::see_no_evil:
Alvababy ken ik trouwens niet, ga ik eens opzoeken!

@Unquestionable ik had ook op ali gezocht maar kon alleen maar met inklikkers vinden. En dat leek me minder handig.

Ik heb deze van happy flute

€ 6,13 | Gelukkig Fluit Klittenband OS Pocket Doek Luier, met twee zakken, waterdicht en ademend, voor 5-15 kg baby
https://s.click.aliexpress.com/e/AXdsdy2ef

En ook nog een aantal van alvababy via Ali

1 like

Ik moet zo lachen om gelukkige fluit.

2 likes