Tips, ervaringen & aanraders

Ik zeg altijd van te voren dat het ongeveer 13:00 wordt en dat ik ongeveer 2 a 3 uurtjes van te voren wel kan zeggen of het die tijd wordt of een half uurtje later. Ik geef flesvoeding dus wel enigszins meer ritme. Maar voor je eigen gemoedsrust misschien wel lekker dat je dan wat speling hebt.

Soms geef ik hem inderdaad ietsje eerder alvast zijn flesje, maar dan zorg ik wel altijd dat de vorige voeding wel zo’n 3 uurtjes daarvoor was (tussen onze voedingen zit nu 3-4 uur).

Veel plezier straks! :smiley:

Ja dat helpt sowieso! Haha, goeie tip. Volgens mij kom ik nu ook redelijk goed uit. Best spannend die eerste keer :slight_smile: met draagzak én metro én alleen.

1 like

Ik sprak ook nooit om een precieze tijd af en appte wel als ik van huis weg ging. Dat scheelde zoveel gestress!

2 likes

In de draagzak is dan juist chill, kan je evt je tiet er nog uit gooien. Dat deed ik iig op vakantie haha, dan was t nog onopvallend ook. Moet je wel ff rekening houden dat je geen coltrui ofzo aandoet

Wow IN de zak? Dat is wel echt profi-level :smile:

Voeden op verzoek is ook op jouw verzoek. Dus als je om 13.00 ergens moet zijn kan je voor die tijd voedden als je het niet ziet zitten om in het openbaar de borst te geven. Ik maakte ze daar dus wel voor wakker als ik ergens naartoe moest waar ik niet makkelijk kon voedden

5 likes

Als ik echt twijfel, maakte ik ze een beetje wakker en legde even aan. Voordeel van bv is dat je hem een halve voeding kan geven, weet je zeker dat je iig even een uurtje hebt. Hier werden ze altijd wakker van verschonen dus ik verschoonde, dan legde ik aan (ook als ze een uur daarvoor al gegeten hadden) en daarna ging ik op pad. Worst case; voeden in de draagzak.

Gewoon ff half uurtje voordat je weg moet proberen of 'ie wat wilt drinken! Overvoeren kan je 'm nie met bv en hij kotst het anders wel uit :joy:

Oh ja, dat is wel een goeie! Ja er gaat hier bijna altijd nog wel iets in haha dus zo kan ik inderdaad tijd kopen :slight_smile: slim!

Precies wat @Axolotl zegt! Een soort schema is fijn, maar ik wilde zelf ook nog kunnen bepalen wanneer ik ongeveer weg kon. Dus dan een beetje spelen met de tijden zodat baby idd lekker is gevoed als je weggaat. Vind ik ook relaxter zitten bij je afspraak :slight_smile:

1 like

Nu het er hier toch over gaat, mijn baby van drie maanden krijgt afgekolfde melk, maar ze komt nu toch wel elke 2,5 uur en ik zou liever zien dat ze minder vaak drinkt maar gewoon meer. Maar ik weet niet of en hoe je dat aan kan passen?

Oké ja top :slight_smile: vind ik ook niet erg om te doen. Het is dus echt een beetje plannen en vooruitkijken, dat lijkt soms nog onmogelijk haha!

Maar spreek je dan altijd bij mensen thuis af? Of met mensen zonder kinderen?

Een vriendin wil dat ook altijd zo doen en ik vind dat zo irritant. Want dan ben ik altijd de sjaak die zich met kind aan kan gaan passen aan hun kind.

2 likes

Dit was vooral in het begin zo hoor, ze is nu dik 7 maanden en gaat het allemaal veel makkelijker en dan slaapt/drinkt ze maar ergens anders. Maar de eerste 3-4 maanden was het inderdaad maar aanpassen aan hoelaat ze wakker werd hier, of anders sprak ik niet af. Gelukkig snapten de meeste dat wel, en daarnaast ging ik sowieso niet mega veel de deur uit die tijd, of kwamen mensen eerst langs mij en gingen we dan weg.

Ja precies, eerste half jaar deed ik dat ook wel. Alleen nu is haar kind al ruim 1 jaar, als snap ik het nog wel want hij heeft veel ritme nodig.

Maar af en toe wel irritant als we om 10 uur afspreken, ik met kind alles klaar heb en ik om kwart voor 10 een berichtje krijg dat het half 12 wordt.
Sorry, ik projecteerde mijn irritatie even op jou.

1 like

Gaan de flessen leeg? Anders even spelen met hoeveelheid in de fles?

1 like

Niet altijd, probeer altijd net iets meer in de fles te doen zodat ze zelf kan bepalen hoeveel ze drinkt, maar soms is het 130 en soms opeens 90ml.

Ja precies dit!
Ook als ze hier thuis zou komen heb ik vaak dat ik ‘s ochtends vroeg dan super gehaast heb om alles klaar te hebben (ik heb 2 honden en zij heeft smetvrees, dus alles stofzuigen, dweilen, honden goed uitlaten zodat ze rustig zijn, etc) en dat zelf met ook een 1-jarige. En dan komt ze niet!
:face_with_symbols_over_mouth:

Iemand ervaring met Huggies? Ze zijn in de aanbieding bij Bol en krijgen lovende reviews, maar ik vertrouw jullie meer. En anders zit ik met een maandbox opgescheept waar ik niks mee kan :grimacing:

Yes ik vind ze wel goed! Maar moet eerlijk zeggen dat ik helemaal niet kieskeurig ben met luiers.

Haha no worries ik snap het, ik ben ook iemand van de tijd en als je beiden kids hebt lijkt het me inderdaad frustrerend