Tips, ervaringen & aanraders

Bakfiets huren? Of kopen tweedehands.

1 like

Ja klopt! Ik heb een babylonia flexia, die was toen 80 euro, wel in de aanbieding. Maar omdat je hem van newborn tot kleuter (20kg) kan gebruiken hoef je er eigenlijk maar een te kopen die heel lang meegaat (@Madrid).

@Tessa :hugs::hugs::hugs::hugs::hugs::kissing_heart::kissing_heart::kissing_heart::kissing_heart: lief bericht

@Saturnus sterkteā€¦ kinderfeestjes kijk ik nu al niet naar uit :joy:

@Mhysa ik zie wel heel veel mensen dat doen maar lijkt me zelf een beetje eng. Maar ik heb toch geen fiets :sunglasses::grimacing:

2 likes

Haha dank je! Gelukkig heeft hij maar vier kinderen uitgenodigd. En we gaan lekker spelletjes doen buiten.

1 like

Weet je, ik zie hier id stad (Utrecht) ontzettend veel mensen fietsen met de Maxi cosi achterop in zoā€™n speciale beugel. Ergens lijkt fietsen met een draagzak/doek mij dan veiliger/fijner. Kan je iig het eea evt nog opvangen met je eigen lichaam als je valt. En als je geen keus hebt, heb je gewoon geen keus? Voor de bakfiets zag je het echt heel vaak overigensā€¦

1 like

Kijk ook nog even naar die van bykay, love mn draagzak (ineens weer :yum:)

2 likes

De tula free to grow in principe ook tot 20 kg, maar ik vind het rugpand nu te laag zitten als ik de oudste erin draag. Als ze dan een keer naar achter leunt voelt het alsof ze eruit valt. Bij een echte peuterdraagzak zijn die rugpanden wat hoger volgens mij.

@Madrid

2 likes

Bij de flexia rits je er elke keer een nieuw tussenstuk in, ik hoop dat dat helpt met het rugpand?
Ik heb trouwens geen idee hoe oud een kind van 20kg is :joy::joy::joy: hopelijk kunnen ze dan ook al wel een stukje lopen

1 like

Mijne weegt nu denk ik tussen de 12&15 kilo, wordt volgende maand 2. Moet wel zeggen dat ze vrij klein is voor dā€™r leeftijd. Ze loopt ook al een jaartje, dus ja, ze kunnen dan zeker wel een stukje lopen haha!

1 like

Ik fiets wel eens met M. in de draagdoek, maar probeer dan wel extra voorzichtig te fietsen en niet echt midden in de stad te moeten zijn (woon net buiten Amsterdam, vind de fietspaden daar in mā€™n eentje al gevaarlijk).

Ik weet dat het wordt afgeraden maar ik heb het de eerste keer gewoon even geprobeerd en dat ging heel erg goed. Als je het heel eng vindt dan stop je toch gewoon meteen?

2 likes

@Madrid Ik heb ook de Tula FTG. Hier al 13 maanden in gebruik. Zo fijn en makkelijk te verstellen. De eerste maanden zat mijn dochter er uren in en ze heeft heel lang overdag in de draagzak geslapen. Hier het geld zeker waard. Hangt ook wel van je bouw en voorkeur af. Mijn man gebruikt de Manduca (we hebben elk onze eigen draagzak) en hij vindt die fijner. Ik ben vrij klein en kan die alleen met gekruiste banden dragen.

@Mhysa Bij mijn eerste durfde ik echt niet met draagzak te fietsen en veroordeelde ik moeders die het deden eigenlijk een beetje. Bij de tweede heb ik het wel gedaan. Hier in de stad zie je dagelijks ook wel vaders en moeders dit doen. Ik deed het wel alleen als het echt noodzakelijk was. Gelukkig kon mijn dochter vanaf 7 maanden in het voorzitje. Dat heb ik toen wel gevraagd aan de fysio. Ze kon namelijk heel goed zitten en zelf tot zit komen met 6 maanden. Soms fiets ik nog met draagzak als ze in slaap lijkt te gaan vallen. Dat voelt dan weer veiliger.

2 likes

Ik zou nooit, nooit, nooit met een kindje in een draagdoek/zak fietsen. Als je valt dan land je bovenop je kind! Bovendien ben je met dat gewicht op je buik toch minder wendbaar (bij het kijken over je schouder of het nemen van een bocht). Lees hierboven dat veel mensen het doen en schrik er best wel van eigenlijk.

1 like

Goodiebag?! :scream: Je hebt toch die kinderen al een hele dag vermaakt en de ouders een vrije middag gegeven? Haha.

Vind het steeds gekker worden hoor met traktaties en feestjes etc.

5 likes

Hahaha ja zo zat ik ook!

Ik ben aan het kijken naar verschillende co-sleepers. Met welke hebben jullie ervaring? Ik zie online bv de Kinderkraft neste (welke toch een stuk goedkoper is dan die van die Chicco) maar vind daar geen reviews van.

Ik wou hier net komen vragen vanaf wanneer een baby in het voorzitje op de fiets mag. Die van mij is bijna 6 maand maar kan nog niet zelfstandig zitten.
Ben dagelijks toch twee keer 30 minuten kwijt (heen en weer) aan halen en brengen naar kdv met de buggy, zou wel veel sneller gaan met de fietsā€¦

Wij hebben er op dit moment eentje gehuurd, maar nog geen baby. Ook nog geen ervaring dus.
Wij moesten specifiek letten op de hoogste doordat we een hoog bed hebben waar ook lades onderzitten (dus een co sleeper met uitstekende poten gaat niet).

Samenvatting

Ik heb een snuzpod! En ben er echt blij mee. Vind hem ten eerste veel mooier dan zoā€™n plastic chicco en hij ritst heel makkelijk open dus als je half slapend erbij wil zit je niet zo te hanessen.
En er passen gewoon lakentjes van de hema enzo om de matras.

1 like

Hier ooit een Babynest gehuurd. Vond dit echt geen aanraderā€¦ Ziet er leuk uit maar qua gebruik heel onhandig.

@Madrid Cadeau en ik hebben allebei de Click CarriĆØr, eentje die aan 2 kanten (dus binnenstebuiten) te dragen is. Het specifieke printje (panterprint) dat wij hebben is er volgens mij niet meer. Maar ik geloof dat dit dezelfde is:

Ik ben er ook super blij is! Enige mini minpuntje is dat je kindje minimaal 3500 gram moet wegen en die van ons was net 3kg bij de geboorte, dus kon hem pas na een paar weken echt gebruiken. Maar onze baby was dan ook wel best klein met dat gewicht.

1 like

Ze raden aan vanaf 9 maanden. Dat is natuurlijk een gemiddelde. Een kindje moet vooral goed zelfstandig kunnen zitten en zelf tot zit kunnen komen. Mijn zoon kon met 9,5 maand zelf tot zit komen en ben toen met 10 maanden gaan fietsen met hem. Met mijn dochter al met 7 maanden dus. Het is zoooo fijn om op de fiets te kunnen. Echt een stukje meer vrijheid