Tips, ervaringen & aanraders

@SimpleThings Hier ben ik het mee eens.

Ik heb de New Born set en vind hem erg fijn. J heeft regelmatig reflux en als ik haar plat leg in de box weet ik zeker dat ze spuugt. In de New Born set heeft ze er geen last van en ik zet haar geen uren per dag in het stoeltje.
Het argument over het spelen vind ik ook vergezocht. Ja, als je de stoel voor de tv zet hou je het kind op die manier zoet. Ik heb echter speelgoed via de hengel vastgemaakt aan het stoeltje en hou de tv uit, en dan vermaakt ze zichzelf met een knuffelboekje etc.

Overigens denk ik dat geen enkel meubel (wieg / box / wipstoeltje / autostoeltje / new born set / etc) urenlang achter elkaar goed is. Als ouder ben je daar toch zelf bij.

1 like

M paste ook nog niet op een gewone stoel met eten, maar ik heb zo’n zitverhoger gekocht (zo eentje voor in de auto) en die op die stoel gezet en nu past ie prima aan tafel.
Wij hebben overigens de Stokke steps, daar zat ie eerst altijd op. Ook een hele fijne stoel!

1 like

Ja dat is ook handig!

Heb toch een vierde stokke gekocht vanmiddag :see_no_evil:

We zijn de stokke family :joy:

4 likes

Ik wil graag een leuke knuffel kopen voor de mini (en stiekem voor mezelf), hebben jullie nog tips voor leuke webshops? Het mag best een beetje apart zijn :slight_smile: ik vind de giant microbes, of knuffel-karbonades bijvoorbeeld heel leuk haha. Maar gewoon lieve dingen mag ook!

1 like

Jellycat heeft hele fijne zachte knuffels.

Geen tips, ik lees even mee. Ik wil graag nog een knuffelpoes voor J.
Van een knuffelkarbonade had ik nog nooit gehoord! :joy:

Haha ja deze :smiley:

https://randommization.com/wp-content/uploads/2010/11/sweet-meats-plush-toys.jpg

Ik heb nu knuffelorganen gevonden, die zijn ook super cute!

1 like

Ha dat is leuk voor als je het kind bent van nefroloog of zo, dat je een knuffelnier hebt. :joy:

1 like

Welk kolfapparaat gebruiken jullie? Ik heb nu even een goedkope handkolf gekocht om de tijd te overbruggen tot ik een fijne elektrische heb maar hoe kies je er een? Er zijn er zó veel en ze verschillen ook nogal in prijs.

Spectra S9!

1 like

Medela Swing heb ik. Dan kolf je 1 borst per keer maar met (erg) grote borsten kan je bijna niet anders. Hij is er ook voor twee borsten.
Voor alle kolfapparaten van Medela zijn accessoires en onderdelen makkelijk bij te bestellen. Zo heb ik nu een koeltasje waar precies 4 Medela flesjes in passen, en een speciaal gevormd koelelement.
Verder vond ik draagbaarheid belangrijk, de Swing is niet te zwaar.

In het ziekenhuis had ik de Medela Symphony, echt een groot maar fantastisch ding, en deze konden we ook nog even huren van het kraambureau. Zodoende heb ik het systeem van Medela leren kennen en dat bevalt me heel goed.

1 like

Horigen!

@Tunnelvisie Heb jij ervaring met Integra dragers? Ik zie zulke mooie prints <3

Ja! Welke bedoel je precies?

Ik keek nu naar de size 2 collabs :slight_smile:

Vind de standaard Tula nu met maat 86 (en meer kleren aan door kou) met rugdragen wat onprettig qua de hoeveelheid stof hij bij zijn rug heeft (meer dan genoeg hoor, meer mijn gevoel :stuck_out_tongue: ). Dus ben een beetje aan het rondzoeken of er al iets een maatje groter is, want dat kind groeit zo hard alle kanten uit ineens.

Ik vind ze super fijn voor vakanties omdat ze heel compact zijn en dus makkelijk mee te nemen. Maar voor mij geven ze te weinig ondersteuning voor dagelijks gebruik.

1 like

Ik hAd de medela swing, dubbele kolf. Vond die heel fijn in gebruik!

2 likes

Onze zoon van bijna 4 zit graag in de tula toddler, vind ik ook een erg fijne drager!

1 like

Ik heb de Medela Swing. Heel tevreden over. In Amsterdam had je een borstvoedingswinkel en daar had je elke week kolf club. Dan kon je ze proberen en advies vragen. Volgens mij heb je dat wel op meer plekken

1 like

Wat zijn jullie absolute musts voor een kommode? Qua diepte, lades, et cetera? Ik wil graag een mooi kastje tweedehands kopen ipv die kommode van de Ikea, maar zou graag willen weten waar ik rekening mee moet houden :slight_smile: