Tips, ervaringen & aanraders

Bedoel je de hemnes-kast met “die commode van ikea”?

Die heb ik namelijk en ik houd van de grootte. Je kunt het verschoonkussen, mandjes en nog meer troep op kwijt. Vriend en ik hadden er vandaag nog over dat we het babybadje daar ook op kunnen zetten ipv op het standaardje. Ik vind de kleine lades ideaal om kleren in te sorteren (bij traditionele commodes heb je vaak meerdere grotere lades). In de grotere lades kun je weer wat groter spul kwijt (pakken luiers, dekentjes etc). Moet wel zeggen dat wij geen aparte kledingkast hebben en dat alles in de commode gaat.

1 like

Oja dat is wel fijn dat alles daarin past! En ja die bedoel ik haha :smiley: klassieker. Maar groot dus! Good to know.

Heb je de kleine (3 lades) of de grote commode (8 lades)?
Ik twijfel nog erg over wat handig is. De grote lijkt me fijn qua ruimte, maar helaas is de babykamer niet heel groot dus wil ook niet alles volbouwen met meubels.

Wij hebben de grote kast. Voor M. was die perfect (grote kamer). Maar de nieuwe babykamer is een stuk kleiner, waardoor de kast 40% van de ruimte in beslag neemt. Het is gelukkig maar tijdelijk, half 2019 gaan we verhuizen en hebben ze allebei een grote kamer. Tot die tijd kruipt of loopt de baby toch niet, dus die merkt er niks van dat er geen ruimte is om je kont te keren.

2 likes

Wij hebben ook die hemnes, ik vind het heerlijk om zo’n groot “werkblad” te hebben. Hoef nooit te zoeken waar ik iets even neer kan leggen.

1 like

Iemand hier een langere tijd baby bij jullie op de kamer gehad? Hebben jullie daar wel een eigen commode voor gekocht?

Wij hebben een goedkope commode gekocht met “soft close” lades die niet goed waren, hij stond na 2 weken aan de weg.
We hebben nu de Ikea hemnes commode, zo fijn! Ik vind verschillende kleinere vakjes zelf persoonlijk fijner dan van die grote brede lades. Deze commode is overigens wel breed (160 cm), dus je moet er wel de ruimte voor hebben. Hij is er ook in een kleinere maat. En de greepjes heb ik los besteld!

10 likes

Ik heb standaard één commode voor de baby (nu nog voor C op onze kamer staan. Mijn kleren kunnen in de inbouwkast. Wanneer baby 4 naar de ‘eigen’ kamer gaat (tussen 9-12 maanden) Dan gaan die kleren daar in de kast. En dan heb ik een kast over.

2 likes

Ik heb Mn baby nu bijna 3 maanden op onze slaapkamer. Daar heb je echt geen commode voor nodig. Eerste tijd verschoonden we op het aankleedkussen op ons bed. Na een maand dat aankleedkussen gewoon op zn eigen kamer gelaten en snachts verschonen op bed. Lekker makkelijk, hoef je ook niet heen en weer te lopen tussen twee kamers, licht aan, licht uit, verschillende temperatuur etc etc.
Ik heb op mijn nachtkastje een doosje staan met luiers, zakjes en billendoekjes. Een gevuld zakje tief ik midden in de nacht lekker op de grond en ruim ik de volgende dag wel weer op.

Op zn eigen kamer staat natuurlijk wel een commode.

Wij hebben haar ook op onze eigen kamer te slapen maar moet er niet aan denken zonder commode te zitten! Heb daar alle shit op, spuitluiers in de babykamer zijn toch wat minder erg dan op bijv je eigen slaapkamer haha, en vind het veel fijner om dr zo hoog te kunnen verschonen.

Ja maar onze baby heeft dus geen eigen kamer haha. Verschonen bij I deed ik de eerste weken trouwens op strijkplank in onze kamer.:sunglasses:

2 likes

Die strijkplank is wel handig idee inderdaad!

1 like

Ooooh nu snap ik het. Hmm dan zou ik wel een commode doen. Veel makkelijker met kleertjes aan en uit doen.

Ja realiseer me nu ook dat ik anders geen plek heb om de kleertjes überhaupt te bewaren haha.
O god drie commodes allemaal in gebruik in huis.:joy:

Plast ie dan niet per ongeluk over je bed :grin: ?

Je legt in het begin ook altijd een doekje over het piemeltje heen, zodat ie niet omhoog gaat en dus alles onder plast. :see_no_evil:

1 like

Wattes??

1 like

Ik hoop dat ik al deze tips ooit nog van iemand krijg haha. Zat al te denken om het topic “baby-hacks” te openen voor al jullie profi-tips :smiley:

2 likes

1 like

Haha nee nog geen een keer gebeurd!