Tips, ervaringen & aanraders

Welke tetra slaapzak gebruiken jullie met dit warme weer? Zijn die van Jolein fijn of zijn er andere merken?

Haha, spreekwoordelijke pijn. Als hij nu gespuugd heeft denk ik: “pfoeoeoe! Gelukkig was ‘ie geen 200 euro!”

2 likes

Zoals al gezegd: Consumentenbond! Ik heb toen ook vanalles vergeleken daar. Als matrasje hebben wij ook de krummelur. Betaalbaar en kwam goed uit de test. Ik heb wel een aerosleep dekmatrasje voor erop (voor als ze iets groter is, in het begin zou het afgeraden worden omdat ze dan juist te snel warmte verliezen en iets met lekkende kruiken?)

1 like

oooh haha

Soortgelijke boekjes liggen ook vaak bij de Kruidvat. Mijn dochter is er ook dol op. We hebben er ook eentje met Mozart muziekjes. Dat vindt ze helemaal prachtig

1 like

Ben een beetje aan het kijken voor een moederfiets. Mijn huidige fiets is versleten dus heb sowieso een nieuwe fiets nodig.
Nu kom ik hele uiteenlopende prijzen tegen, en m’n man vindt dat we het beste van het beste moeten kopen :sweat_smile:

Heeft iemand van jullie een moederfiets en zo ja, zijn er bepaalde dingen die onmisbaar zijn? Is het bijv. echt veel fijner om 7 versnellingen te hebben ipv 3 en is een verende voorvork een goede toevoeging of is zonder ook prima?

Ligt er misschien aan waar je woont, maar ik woon buitenaf en ben erg gelukkig met mijn elektrische moederfiets.

1 like

Welk merk heb je? Er zijn weinig elektrische fietsen waar een kinderzitje op kan toch?

Ik ben ook aan het kijken naar een moederfiets, maar wel een betaalbare. Iemand hier ervaring met de Spirit moederfiets?

De Stella Fiore!

Ja, niet doen!! Ik heb ‘m toevallig maandag terug gebracht naar de winkel en wacht (on)geduldig tot mijn geld weer op mijn rekening staat.
Ding viel met het eerste rondje fietsen al van ellende uit elkaar. Voelde me heel onveilig, laat staan hoe dat zou zijn met Y erbij

Omg echt! Ik kwam ook op de Spirit uit. Die werd me ook aanbevolen vanuit een fietsenwinkel, maar ze hadden hem daar niet op voorraad om te testen.

Ik heb een gewone transporter (Gazelle Miss Grace) en heb meer dan genoeg ruimte om makkelijk op te stappen met een kinderzitje voorop. Iedereen moet het natuurlijk zelf weten, maar ik vond de moederfiets niet voldoende fijner voor het extra geld dat je er voor neer mag tellen.

2 likes

Ik heb ook de gazelle miss Grace. Altijd heel goed gegaan, zowel voor als achter op. Alleen je hebt geen bagage drager, dus je moet een stoeltje achter op kopen met een zadel bevestiging. (yepp bijvoorbeeld)

1 like

Oh, ik heb wel een bagagedrager haha. Zal tzt wel effe checken of die stevig genoeg is. Maar ik hoop dat ie voorlopig nog voorop kan. Het is zo gezellig.

1 like

Ik heb een wat ouder model, misschien kon dat toen nog wel? En anders heeft m’n moeder (heb hem van haar overgekocht) misschien los gekocht. Zou ook nog kunnen.

1 like

Zover ik weet kun je meestal prima een bagagedrager op een fiets laten monteren. Gewoon even vragen bij een fietsenmaker.

1 like

Mijn schoonouders gaan naar duitsland, is er iets qua baby/kinderverzorging wat ze daar hebben en in Nl niet en ik echt moet hebben?

Als ze bij een DM komen: Kaufmann kindercreme. Verder koop ik er graag Balea billendoekjes, talkpoeder van Penaten en potjes fruit van Hipp en Bebivita.

1 like

Luiers van de dm!!

1 like