Tips, ervaringen & aanraders

DM Duitsland!

1 like

@lovewarrior wij gebruiken dezelfde bakjes als die @SimpleThings noemde. Ideaal!

Iemand een tip voor baby zonnebrandcreme die geen witte waas achter laat? Ik gebruik nu die van L’oreal maar die blijft echt op de huid liggen. Baby ziet er niet uit haha! Eerst is ‘ie heel wit en na een tijdje gaat het er een soort af rullen? Heel lelijk.

Ik gebruik ladival, tot nu toe heel tevreden mee. Makkelijk uit te smeren en laat geen waas achter.

1 like

Thanks! Ik zie dat die nu ook nog eens 1+1 bij Etos dus ik ga morgen ff inslaan. Dan gebruik ik die L’Oréal wel voor zijn beentjes, zonde om weg te doen anders.

Ik heb zwitsal in een witte tube, factor 50 en die trekt snel in en laat geen waas achter

1 like

Die van hipp vind ik heel fijn, gebruik die ook zelf voor mn gezicht. Trekt gelijk is en blijft ook niet vettig. Weet niet of die hier verkrijgbaar is maar ik haal m altikd bij de DM of supermarkt in Duitsland

1 like

Help! We zijn met onze zoon van bijna twee op vakantie. Thuis heeft hij altijd een middagdutje van minimaal 2 a 3 uur. Hier slaapt hij de ene dag wel tussen de middag en de andere dag niet. Op de dagen dat hij niet slaapt hebben we dan al minimaal twee uur binnen met hem in de airco gezeten om hem te laten slapen maar het lukt gewoon niet. Gewoon drama. Hij slaapt ook niet bijv bij het zwembad of in de auto. Hij hoeft van ons niet perse te slapen maar we merken dat elke keer als hij niet slaapt ‘s middags, hij ‘s nachts gillend wakker wordt met zijn ogen dicht en het is heel moeilijk om hem rustig te krijgen. Iemand tips?

Vooral niet gaan stressen, dat voelen ze haarfijn aan. Rusten is ook goed. Hoe meer je gaat pushen dat hij moet slapen, hoe averechts het werkt.
Hier hielp bijvoorbeeld om te zeggen dat papa en mama ook even gaan rusten op bed en dat onze dochter dat ook op haar bedje ging doen. Waarop ze steevast zegt: Ik ga niet slapen hoor.
Soms sliep ze wel, soms niet maar dat is oké.

2 likes

Ja, precies. Maar hij gaat vooral staan en huilen. Ook als we hem even lieten huilen werd ie niet rustig(er). Dat werkt sowieso niet bij hem. Bij ons in bed liggen resulteert in gebruikt worden als een klimtoestel en tikjes geven in ons gezicht :weary:

Maar is hij wel moe dan? Merk je als hij niet geslapen heeft overdag, dat hij de laatste uurtjes van het wakker zijn echt kapot is?

Jazeker, oogjes wrijven, plukken aan zijn haren en voor zich uit staren.

Thanks, besteld!

1 like

Wat voor een ledikant matras gebruiken jullie? In de winkels kregen we vooral de wat prijzige Aerosleep producten aangeraden. Lijken me wel geschikt, maar er zijn ook betaalbare matrassen natuurlijk. Alleen welke is echt aan te raden? Koudschuim, anti-allergeen, wasbaar…?

Ik heb er eentje van de Ikea, die kwam als beste uit de test van de Consumentenbond. Waren er meerdere van Ikea die heel goed getest werden.

Aerosleep werd ons door de kraamhulp sterk afgeraden, omdat daar vocht slecht intrekt dus als ze dan spugen zouden ze daar eventueel in kunnen verdrinken? Ik weet ook niet meer wat ik overal van moet denken en heb dus maar een soort van objectieve bron gekozen voor het matrasje. Verder gewoon een molton en hoeslaken er op.

2 likes

Wij ook die van Ikea idd!

1 like

De Ikea Vyssa Vinka. Die kwam destijds als beste uit de test bij de Consumentenbond. Doet ook niet zo’n pijn als hij ondergekotst wordt.

1 like

Was even op zoek naar de naam van het matras en kwam dit nog tegen https://www.consumentenbond.nl/babymatras/verdeeldheid-over-winkeladvies-babymatras

Hoezo geen pijn dan? Die zie ik jammer genoeg niet op de site staan. Vind het maar lastig hoor… ook al zou ik alleen kiezen tussen de ikea opties :-s

Ik denk vanwege de prijs :wink:

Wij hebben er ook 1 van ikea, ook vanwege de consumentenbondtest idd. Was geloof i rond de 40 of 50€.

Je kunt je trouwens voor een gratisproefperiode aanmelden bij de consumentenbond, die is 1 of 2 maanden geloof ik en als je optijd opzegt heb je daarna geen kosten. Ik heb heel veel gebruik gemaakt van infofmatie uit hun tests ook bv met aankoop autostoeltje, wandelwagen etc.

Edit; de krummelur hebben wij. Zie dat nu bij de consumentenbond de ikea himlavalv 3d als beste uit de test komt (mei 2019). Die is wel iets duurder; €120,-