Tips, ervaringen & aanraders

Aah zo herkenbaar! Mijn zoontje sliep rond die tijd ook heel slecht, alleen nog maar in de draagzak. Echte lifesaver voor mij was het boek van Stephanie Lampe: je baby in een droomritme. Volgens mij heeft de Huismuts dit ook gebruikt voor haar blog die hierboven genoemd wordt. Er staan per leeftijd handige slaapschema’s in en tips om je baby alleen in slaap te laten vallen (zonder huilen). Je moet er wel echt een week voor uitrekken en er samen met je partner vol voor gaan (niet te veel afspraken buiten de deur of bezoek), maar het werkt echt! Na een tijdje viel mijn zoontje alleen in slaap (vaak wel maar 45 minuten), maar later werd dit 1,5 uur en soms zelfs 2 uur. Eindelijk mijn handen vrij haha! Wat voor ons ook heel erg heeft geholpen is een vast slaapritueel bij elk slaapje. Hij krijgt zijn speentje, zijn knuffeltje (kies er nu alvast 1 die je altijd geeft), ik doe zijn slaapzakje aan en zing slaap kindje slaap voor hem. Dat doe ik altijd (overdag en ’s avonds). Hij weet precies waar hij aan toe is en slaapt volgens mij daarom nu overal super goed (op vakantie, bij vrienden, familie etc.). Succes!!

2 likes

Zag dat Van Asten vandaag en morgen een enorme magazijnverkoop heeft met veel showroommodellen voor lage prijzen. Mutsy Ego voor 400 euro en Joolz Day2 voor 500 bijvoorbeeld

1 like

Hebben jullie aanraders qua bakjes/bordjes om groentehapjes uit te geven? Liefst ook te verwarmen in de magnetron. Heb nu Hema bakjes maar daar past amper een 6 maanden potje in

@lovewarrior

Wij gebruiken deze en die kleinere maat. Kun je invriezen en in de magnetron gebruiken. En daarna zijn ze nog jaren goed voor snacks. Of snoepjes. Of strijkkralen.

1 like

@Dr.Watson onze dochters zijn bijna even oud (N. is 14 weken). Echt ineens gaat het een stuk beter bij ons. Wij wiegden haar niet in slaap, maar deden haar in de draagzak en dan wordt ze natuurlijk ook gewiegd. Ik probeerde vaak bedje, maar ze huilde veel en ik wilde haar niet laten huilen. Wij bakerden haar trouwens wel in, dat werkte goed. Maar nu rolt ze al, dus kan dat niet meer.
Beetje warrig verhaal maar tot 3 weken geleden deden we vaak draagzak, maar was dat zo zat. Dus toen zo vaak mogelijk naar bed proberen te brengen. Ik let vooral op de wakkertijd, dus max. 1,5 na het wakker worden breng ik haar weer naar bed. In het begin lag ik er zelf een halfuur naast (co sleeper), en moest ik d’r ook wel eens oppakken om rustig te laten worden. Sinds vorige week duurde het nog maar 10 minuten voor ze sliep en deze week leg ik d’r neer en slaapt ze binnen 2 minuten.

Mijn ervaring is dus dat oud genoeg moet zijn en vol blijven houden.

Edit: wij maken de kamer donker en geven haar een speentje. Speentje krijgt ze alleen als ze gaat slapen dus heeft ze denk ik slaapassociatie mee. Soms stop ik de speen erin en draaien d’r ogen al helemaal weg en dicht. Ook zingen we altijd hetzelfde liedje.

2 likes

Wij hebben een verjaardag van een nichtje van m’n man, ze wordt 7. Ik heb echt geeeen idee wat meisjes van 7 leuk vinden. Tis geen typisch meisje-meisje, beetje stoer, heel geïnteresseerd in de natuur en insecten, ze zit op atletiek. Ze heeft slijm gevraagd dus dat zal ik kopen, maar wil er nog wel iets bij. Jullie misschien een goed idee? :sweat_smile:

Thanks, ja volhouden is denk ik het belangrijkste. Bij jou heeft het dus zo’n drie weken geduurd? En hoe lang slaapt ze als ze eenmaal in slaap is?

Hier een stoere dame van 6,5. Slijm is inderdaad een hit, net als Lego, squisyshizzle. Wat nu echt feest is zijn die waterballonnen die je makkelijk met je tuinslang vult! Ze liggen nu bij kruidvat voor 2,99 per zak.

1 like

Een doos met van die wetenschappelijke proefjes voor kinderen?

1 like

Eerst 30-45 minuten maar sinds vorige week lukt het soms om haar nog een cyclus te laten slapen.

1 like

Zou dit iets kunnen zijn?
https://www.bol.com/nl/p/bedtijdverhalen-voor-rebelse-meisjes/9200000077291716/?Referrer=ADVNLGOO002008P-G-69733011498-S-665465827185-9200000077291716&gclid=EAIaIQobChMIh8aBtPuM4wIVWPlRCh2wVgxvEAQYASABEgLaZPD_BwE

Edit: er komt geen plaatje :confused: het gaat om het boek: bedtijd verhalen voor rebelse meisjes

1 like

Heb even deze post terug gezocht :sweat_smile: we hebben m toch al gekocht ook al is ze nog te licht. Zo op het droge lijkt hij gewoon goed te zitten. Zakt helemaal niet af ofzo. Het voelt ook heel zacht in vergelijking met gewone plastic armbandjes. Geen scherpe randen etc. We gaan m vandaag in het zwembad proberen.

Deze roller is echt fijn om kinderen en de baby mee in te smeren. €4.95 100 ml.

2 likes

Oeh van waar?

Kruidvat heeft ook regelmatig zulke boekjes met geluiden, €3,99 geloof ik! Zijn hier ook een dikke hit

1 like

Ah ben heel benieuwd hoe die bevalt! We gaan in oktober op vakantie dus zou mooi zijn als t nu al goed gaat!

Ooh I love Marion Billet. Heb daar twee boekjes van en nu al leuk om samen te lezen. Hele aansprekende platen.

Ik heb zelf ook “Waar js baby tijger?” aangeraden hier ergens. A. is natuurlijk pas 4,5 mnd maar het is echt al een gezellig momentje samen.

1 like

Zwemmen ging niet door :sweat_smile: park waar we naartoe zouden gaan heeft processierups. Dus we zitten maar gewoon in het badje achterom. Kunnen m wel komende week testen!

Daar liepen wij ook tegenaan. Uiteindelijk zijn wij voor een draaibare autostoel gegaan met het oog op de toekomst voor een eventuele tweede kindje. Dan kan die in de maxicosi met de plaat eronder

1 like

Ik gebruik glazen magnetronbakjes. Ik merkte dat plastic best wel snel ging verkleuren