Tips, ervaringen & aanraders

Dat hangt van het type isofix af en welke draaibare stoeltjes in NL leverbaar zijn. Wij hadden helaas een fout gemaakt door te kiezen voor een Joulz autostoel met de bijhorende isofix, waar helaas (toen) geen vervolgstoel in NL te verkrijgen is (of was).

Nu hebben wij een draaibare autostoel van Britax Römer. Was best prijzig rond de 400 maar wel lekker handig!

Toevallig ben ik hier ook naar aan het kijken. Maar per isofix systeem heb je specifieke opvolgstoelen. Als ik het me goed herinner heb jij dezelfde maxicosi als wij en dus waarschijnlijk ook de 2wayfix? Daar past alleen de maxicosi Pearl op, die is niet draaibaar (maar kan wel zowel vooruit als achteruit bevestigd worden op de 2wayfix). De draaibare stoelen hebben hun eigen isofix systeem…

Wat doen jullie met de armen/handjes als de kleine in de doek/draagzak zit? In beide gevallen heb ik ruimte tussen de banden, maar dan zit het zo klem.

Toen ze kleiner was deed ik haar armen altijd om me heen, net of ze me knuffelde, en knoopte ik de doek er overheen. Maar ik heb het idee dat ze dat nu niet meer zo fijn vindt. Maar waar laat ik ze dan???

Ja ik vind dit ook altijd lastig. Nu wil ze de hele tijd (met 7 maanden) de schouders over de draagzak heen en met haar armpje erbuiten. Maar ik stop haar armpjes een beetje gevouwen tegen me aan, ze wurmt ze vanzelf wel hoe ze het zelf fijn vindt

https://reclamations.stokke.com/stepsbouncer

Hier kan je je serie nummer ingeven en kijken of die veilig is!

Oh thanks! De mijne is gelukkig safe…

1 like

Ja ik dacht Zet hem erin. Als je niet het hele artikel wil lezen, maar meteen wil kijken of de set goed is of niet. :sweat_smile:

2 likes

Heerlijk praktisch :kissing_heart:

2 likes

Ik heb even advies of andere ervaringen nodig: we proberen onze dochter van bijna 13 weken zelf in slaap te laten vallen in bed omdat mijn man en ik allebei een beetje gek werden van het wiegen. Op zich kan ze dat wel, maar het duurt soms zo ontzettend lang voordat ze slaapt.

Ik probeer haar bij de eerste slaapsignalen in bed te leggen en blijf dan in de buurt totdat ze slaapt (probeer vaak wel uit de kamer te gaan). Ze gaat dan alleen heel vaak nog een beetje mopperen en kletsen en slaat daarbij wel 100 keer de speen uit haar mond (ze kan m er tegenwoordig wel zelf uit trekken maar uiteraard niet terug in doen), waardoor je dus steeds bezig bent haar een beetje te sussen, speen terug erin te doen etc. Uiteindelijk valt ze dan wel in slaap, maar dit kan soms wel een halfuur duren.
Heel soms gaat ze weer echt huilen en dan vervallen we terug in het wiegen. Dan kan ze binnen vijf minuten wel weer in bed liggen.

Het gaat trouwens vooral om de dutjes overdag, ‘s nachts slaapt ze goed; ze gaat er om 19.00 uur in, krijgt rond 23.00 en 3.00/4.00 een fles en is dan rond 7.00 weer wakker. Het in slaap vallen om 19.00 is trouwens net zo lastig als de dutjes overdag.

De dutjes lijken soms ook aan de korte kant (regelmatig 30 min, meestal 45 maar eigenlijk maar een keer in de week een dutje van anderhalf uur).

Ik ben op zich niet tegen laten huilen, maar ik lees overal dat je dat zeker niet moet doen voor 6 maanden oud.
Armpjes vasthouden helpt soms, maar ook niet altijd.

Ik heb zo erg het gevoel alsof ik mijn eigen kind niet doorheb omdat ik niet weet wanneer ze nou moe genoeg is voor haar bedje. Terwijl; ik zie aan alles dat ze moe is, maar gewoon slapen doet ze niet. Tussendoor is ze ook heel snel weer chagrijnig en huilerig.

TLDR: mijn baby wil niet gaan slapen als ik haar niet wieg, tenzij ik bereid ben 30 min lang haar speen opnieuw in dr mond te stoppen, help.

Over laten huilen zijn zoveel meningen… Je kan het een keer proberen? Misschien is het net voor jouw kind wel de oplossing? Aan het soort huiltje hoor je wel of ze echt overstuur raken of gewoon even jammeren.

1 like

Doe je de gordijnen open of dicht, waarin leg je haar te slapen? Hier werkte het in het begin om te rommelen op dezelfde verdieping; was ophangen, stofzuigen etc. Ook heel lang hebben we een meditatie cd aangehad zodat er geluid om haar heen was. Gordijnen hebben we altijd dicht gedaan na een paar maanden en ze slaapt dan in haar shirtje en slaapzak. Hetzelfde als op t kdv omdat ze weet dat t dan tijd is om te slapen (maar jouw baby is een stuk jonger) en we laten haar wel huilen. Dat heeft ze soms nodig om te ontladen. Ik liet dat max 10 gebeuren en als ze echt overstuur was, ging ik eerder. Wij hebben ook altijd meer speentjes in bed liggen, dan is de kans groter dat ze dr wel een in dr mond kreeg

1 like

Mijn dochter is nu 9 weken oud en sliep ook op die manier. Ik heb op aanraden van vrienden een puck a baby piep gekocht. Dit werkt bij haar onwijs goed. Misschien is dat een idee?

Soms huilt ze wel maar ik laat haar 10 min dan huilen. Wel luister ik dan goed of het niet over naar krijsen gaat of dat ze in paniek raakt dan ga ik er wel naar toe.

2 likes

@Dr.Watson puckababy gebruiken! Hebben wij ook gebruikt vanaf 12 weken en werkte perfect. Ze kunnen dan in ieder geval niet meer de speen uittrekken :crazy_face:

Mijn zoontje is nu 5 maanden en we hebben het net weer afgebouwd. Nu slaapt hij ook zonder. Succes!

1 like

Inbakeren was hier dé oplossing! Als ze niet mega druk is misschien eerst proberen in een grote hydrofiele doek, en anders een puckababy inderdaad. Kan wel echt je de tip meegeven hier wel optijd mee te stoppen zodra je denkt dat het ook wel goed gaat zonder.

1 like

https://dehuismuts.com/je-baby-laten-wennen-aan-het-wiegje-dit-gaat-je-helpen/ misschien heb je iets aan dit artikel? Ik heb zelf geen baby’s maar herken het wel van oppaskindjes. Na 45 minuten worden ze even wakker, maar kunnen daarna wel weer in slaap vallen.

1 like

Bedankt nog voor alle reacties, ik heb gisteren nogmaals de puckababy geprobeerd (ook al eens eerder gedaan), maar dat vindt ze echt niet prettig.

Heb ook nog even met het CB gechat en zijn raden aan om er naast te blijven zitten tot ze slaapt, en dat ze gerust even 10 minuutjes mag huilen als ik er naast zit. Ik heb het net geprobeerd, en ze heeft eerst 20 min lopen mopperen, toen ging ze 10 minuten huilen waarna ik haar heb opgepakt en gesust. Zodra ze stil was heb ik haar terug in bed gelegd en toen sliep ze eigenlijk vrijwel direct.

Ik denk dat we gewoon niet consequent genoeg zijn geweest, dus dat gaan we nu proberen te doen. Mijn man is bijvoorbeeld ook sneller geneigd om te gaan wiegen, dus we hebben nu samen dit plan. Hoop dat het beter gaat worden!

2 likes

Wij zitten met bijna 2 jaar ook naast het bed. Wij hebben het hele eerste jaar gewiegd en dit is echt een verademing! Zou dit indd doorzetten en waarschijnlijk wordt de moppertijd ook steeds korter!

Wij willen ws wasbare luiers gaan gebruiken. Maar wat ik me afvroeg, zitten die broekjes nog wel lekker onder een standaard rompertje van de H&M of Hema? Of moet je ze dan een maat groter kopen?

Ik gebruik wasbare luiers. Ik gebruik wol zijde rompers en dat past prima in de maat die bij heeft. Ik heb helaas geen rompers van de hema. Het hangt ook wel af welke wasbare luiers je gaat gebruiken en hoe groot het pakket dus is. Ik gok dat je wel een maatje groter moet nemen. Ook om druk lekkage te voorkomen.

Maatje groter is wel lekker zodat er iets minder druk op de luier ontstaat en het minder snel doorlekt. De stretch rompers van de Hema hadden we wel gewoon in de normale maat toen geloof ik. Of evt. wat romperverlengers regelen (of zelf maken van oude romper), dan is er wat meer ruimte onderin maar is boven niet te groot.