Tips, ervaringen & aanraders

Ja ze zijn gloednieuw! En dat groene ding lijkt wel goed te zitten ja. Het ligt volgens mij gewoon echt aan de skills van mijn baby. :sweat_smile: Maar we blijven gewoon oefenen
 hij poept / plast en groeit goed dus hij krijgt sowieso genoeg voeding binnen gelukkig.

Yes dit klopt ook idd! Goeie.

Wij gaan binnenkort kijken voor een kinderwagen. En wil inderdaad een zwarte. Zie ze meestal met donkere kleuren lopen, nog nooit een lichte gezien. Lijkt me ook praktischer met de vlekken een donkere kleur.

Wij hebben een zwarte bugaboo. Merk niks van de warmte hoor! :grin:

1 like

Yes dit hadden wij ook. Vind het niet zulke fijne flessen. Nu met speen 2 en 3 gaat het een stuk beter. Maar de flessen van de action voor €1,74 winnen het nog hahaha

OkĂ© mag ik nog even een (domme) vraag stellen. Binnenkort gaan we op zoek naar een maxicosi en autostoel. Nu heeft mijn vriend isofix in de auto, maar ik niet. Kunnen die stoeltjes dan wel in beide auto’s?

Op de isofix kun je zo’n basis vastzetten, waarop je de maxi cosi vastklikt. Maar de maxi cosi zelf kan vaak ook on de gordel.

Qua autostoeltjes vanaf 9 maanden wordt het wel steeds lastiger om een stoeltje te vinden die in de gordel kan, maar ook die zijn nog verkrijgbaar.

Hoop dat ik het een beetje duidelijk uitleg.

2 likes

Bij ons lekte ze heel erg omdat wij dat groene ventiel er niet uit haalde bij het opwarmen van de melk. Blijkbaar moet je dat eruit halen maar ik lees de gebruiksaanwijzing nooit.

2 likes

Ja bij ons lekte hij ook omdat ik dat groene ventiel altijd vijf minuten meekookte om te steriliseren en dat mag dus ook niet. Gaat ie vervormen en lekken.

Kwam ik ook pas achter toen ik bij de derde fles eens de gebruiksaanwijzing ging lezen.

5 likes

Aanvulling op de reacties die je al hebt, als je het vastklikken makkelijker vindt dan iedere keer de maxicosi met de gordel vastzetten kun je voor jouw auto ook een extra basis kopen. Er zijn bases die je met isofix vastzet, maar ook die je met de gordel vastzet.

3 likes

Bedankt voor alle tips!!

En dit is echt een gouden tip. Aangezien ik een drie deurs auto heb en er op termijn een auto mét isofix komt. Heb gelijk zitten zoeken en denk dat dit het wordt! Thanks!

Nu gaat me een lichtje branden waarom schoonmoeder maar bleef zeggen dat die flessen lekten. En wij maar nieuwe kopen terwijl onze eigen flessen niet lekten :sweat_smile: zij kookte alles ouderwetsch heel lang uit dus die ventielen ook denk ik.

2 likes

Ja klopt. Wij merkten dat ze na 1 a 1,5 jaar losser worden van de warmte in de vaatwasser dus wij hebben ze toen gewoon vervangen. Merkte echt wel verschil dat die nieuwe echt goed vastklikte

1 like

Ik dacht dat het altijd op zo’n onderstel moest. Wij wilden al 2 van die onderstellen meteen aanschaffen. Ivm halen en brengen naar kdv.
Eerst kijken of gordel ook makkelijk is bij 1.

Wat voor parasolletje hebben jullie bij de kinderwagen? Onze kleine wordt binnen nu en max 3 weken geboren en alhoewel iemand hier thuis nog steeds zit te wachten op mn nesteldrang (hij heeft er meer last van dan ik whaha) heb ik ineens het idee nog van alles nodig te hebben
 de kap heeft van die ventilatiedingen erin dus ik dacht eerst gooi er wel een hydrofiele doek overheen tegen de directe zon, maar parasol is misschien toch wel fijn?

Oooh wow even gegoogled en ik zie het inderdaad :face_with_hand_over_mouth: goed dat ik het hier nog even vraag. Ik heb een zusje die 17 jaar jonger is dan ik ben en toen werd dat dus wĂ©l gewoon door de verloskundige/kraamzorg aangeraden​:scream:

Nou zeker maar een parasol bestellen dus!

Wij hebben ook prenatal eigen merk. Ik krijg hem alleen niet zo heel soepel op de kinderwagen (bugaboo). Maar ik vond 45 euro voor een parasol belachelijk :face_with_hand_over_mouth:

1 like

Wij hebben helemaal geen parasol vind die zooo onhandig. Onze kap kan zover naar voren en heeft idd ook zo’n ventilatierooster dat het gelukkig ook niet nodig is

Oh ik vind een parasol juist wel heel handig. Ik heb er een van het merk Kees, was in de uitverkoop bij Mamaloes voor 5 euro en is op elk soort stang te bevestigen

Ik heb de Mutsy parasol passend bij onze wagen gekocht en ben er blij mee, we gebruiken hem vaak.