Tips, ervaringen & aanraders

Ik vind lange mouwenrompers wel heel fijn voor het begin! Beide zoontjes konden zichzelf niet goed op temperatuur houden en we hadden de rompers met lange mouwen echt nodig.

1 like

Ik moet straks overstappen naar maatje 74 en gebruik nog steeds overslagrompers want mijn baby haat het als ik iets over zijn hoofd trek. Denk dat 74 wel echt de allerlaatste maat is waarin deze te verkrijgen zijn, daarna gaan we er toch echt aan moeten geloven!

1 like

Geen idee of multicitaat werkt maar Wil en Tien trekt me niet echt.
De geboorte gids had ik al gezien, denk dat ik die ga bestellen.

En door dit topic overslag rompers haha

Edit:werkt niet …

Als je het niet erg vind om Engels te lezen: ‘How to grow a baby (and push it out)’ van Clemmie Hooper vond ik heel leuk om te lezen! Volg haar en haar man ook op Instagram, ik vind ze heel grappig.

1 like

Vraagje: heeft iemand ervaring met een zwarte kinderwagen? Heb er één op het oog, vind het prachtig, maar is het niet te warm? Gaat om de dubatti. We krijgen een novemberbaby als alles goed gaat, dus qua kinderwagen zal het meevallen, maar wellicht komt er ooit een tweede in de zomer…

Ik heb er een! We hebben nog geen knetter warme dagen gehad maar tot nu toe is het heel prima. Kan je wel aanraden om er zo’n speciaal parasolletje bij te kopen. Met de kap dicht lopen in de warmte kan wel snel te warm worden in de zon (in de zomer), dus dan kun je die parasol opzetten. Kan de boel wat meer doortochten.

2 likes

Ik heb geen zwarte, maar wel donkerblauw. Nog niet gebruikt natuurlijk want de baby zit nog in mij :sweat_smile: maar wij hebben inderdaad een parasol gekocht zodat de kap open kan. Bij sommige kinderwagens heb je ook speciale kappen met stukken van gaas voor de lucht doorstroming

1 like

@360

Ah thanks allebei! Deze heeft idd een stuk gaas aan de achterkant zodat hij kan doorluchten!

Wij hebben de compleet zwarte dubatti. Vind hem heel fijn, en je kunt die kap omhoog trekken dat je een soort ventilatieroostertje eronder krijgt, echt ideaal

2 likes

Oké ik heb ook een vraag!
Onze zoon (4,5 wk) drinkt normaal uit een Avent flesje, zo’n brede. Maar hij spuugde best vaak en dan echt behoorlijk veel, niet alleen een mondje of een beetje kwijl, maar echt met een boogje. Dus we hebben vandaag een Dr Brown flesje geprobeerd en daar drinkt hij inderdaad een stuk rustiger uit. Maar een beetje té rustig. Hij doet er heel lang over om hem leeg te krijgen / valt in slaap en hij kwijlt tijdens het drinken ook veel meer, alsof hij dat speentje niet helemaal goed aanhapt.

Kan het zijn dat hij nog een beetje moet leren om beter uit die van Dr Brown te drinken? Moeten we het een paar dagen de tijd geven of is het toch handiger om nog verder te zoeken naar een ander flesje (en zo ja, welke?!)?

Oh yes!!! Dan gaat hij er komen :heart_eyes:

Ja hij is echt fijn! Enige nadeel(tje) is de niet mega grote boodschappenmand eronder. Maar heb er altijd een tas aanhangen. Verder is hij top en echt heel mooi en stevig!

1 like

Van dr. Brown heb je ook brede halsflessen? Heb je die geprobeerd?

A. spuugde ook enorm uit Avent-flessen. Vind dr. Brown wel echt het fijnste wat dat betreft. Zou het toch een aantal dagen proberen.

1 like

Meestal moeten ze wel ff wennen bij een overstap naar een ander soort speen. Even 2-3 dagen aankijken en daarna evt weer verder proberen

Edit: wat @WBJNE zegt dus, die brede dr Brown is anders echt proberen waard!

1 like

@WBJNE @Tessa thanks! Wij hebben inderdaad de smalle van Dr. Brown. Ik probeer het nog ff en anders inderdaad die brede maar halen.

1 like

Je kan ook kijken of je bijv speen 2 kan gebruiken?

Ja hebben we geprobeerd! Daar dronk hij in ieder geval ietsje sneller uit, maar omdat die speentjes van Dr Brown smaller zijn dan die van Avent lijkt het wel alsof hij minder goed aanhapt / vacuüm zuigt. Dus er loopt ook veel voeding en kwijl naast. Heel zn slab is doorweekt.

Heb hem net weer met die van Avent zn voeding gegeven maar ik ga straks toch maar weer Dr Brown met idd speentje 2 er op proberen.

@June88 ik heb een zwarte uppababy! Twijfelde tussen een dubatti en uppababy maar vond de uppababy mooier en die heeft een mega boodschappen mand. En heel Amerika loopt met een uppababy dus dacht moet wel goed zijn.
Die heeft ook een ritsje bij de kap dat je lekker veel ventilatie hebt en in de kap een extra ding wat je kan uittrekken tegen de zon.
Ben er iig super blij mee. En mijn redenatie was “woestijn volken hebben ook vaak zwart aan” :sweat_smile::see_no_evil:

5 likes

Hahaha thanks!!! Ik loop zelf ook altijd in zwart, en merk echt geen verschil met wit oid. Maar de moedermaffia is al langs geweest om me te vertellen hoe zielig het is voor mijn kind als hij in een zwarte kinderwagen ligt. Waarna ik dacht, maar als het hoog zomer is zet je je kinderwagen niet in de volle zon toch? :joy: Ik ga ook echt niet wandelen met 30+ graden.

2 likes

Awh, dat kan ik mij ook nog wel herinneren.

Zijn het nieuwe flessen van Dr Brown? Als dat niet zo is (wat ik niet verwacht) kan het zijn dat dat groene ventiel ding te los zit en daardoor gaat lekker. Heeeeeul irritant. Of je hebt ze er misschien niet goed geklikt (het ventiel)