Tips, ervaringen & aanraders

Ik ben half september uitgerekend, maar heb geen flauw idee wat voor een weer het dan is… moet ik dan juist korte mouwen enzo of juist al truien en lange mouwen kopen?

Zou lange mouw halen. Je weet niet of de baby zich goed warm kan houden of niet. Ik had een baby begin augustus die zich totaal niet warm kon houden. Moest m’n moeder nog snel lange mouwen kleertjes halen, want ik dacht zomer dus korte mouw en korte broek. Maar nooit gebruikt in die kleine maatjes

1 like

Ik zou vooral lange mouwen doen. Baby’s kunnen zichzelf vaak in het begin ook nog niet op temperatuur houden. Eventueel rompers met korte mouwen en daar dan lange mouwen shirtjes/truitjes over, maar zou ook zeker rompers met lange mouwen halen.

1 like

Thanks! Weer iets wat ik nog niet wist…thank god voor dit forum :grin::pray:

1 like

Ik heb een shirtje en rokje van mango in maat 74, maar die liggen hier in de kast nu bij de kleren in maat 62-68 want idd valt erg klein! Evt zou je zo’n bloomer eronder kunnen doen of als het wat kouder is een legging? Bij oa zeeman hebben ze zowel bloomers als leggings in leuke printjes of effen kleurtjes en evt ook met op de billetjes van die ruches.

1 like

Je zou eventueel ook voor lange mouwen overslag rompertjes kunnen gaan. En dan gewoon laagjes erover heen als het nodig is.

1 like

Korte mouwen rompers zijn veel fijner dan lange!

4 likes

Eens. We hebben echt teveel lange mouwen gekocht.
Was in het begin ook wel noodzakelijk, maar nu niet meer.
Korte mouwen maakt aankleden zoveel makkelijker.

1 like

Ja inderdaad korte mouwen! En als het kouder is een truitje of vestje eroverheen. Heb wel een paar lange mouwen rompers met leuk printje, maar verder nu veel korte mouw.

1 like

Ons kindje is halverwege september geboren en heeft het jaar erop pas zomerkleertjes gedragen. Ze kon zich niet op temperatuur houden dus de kraamzorg deed haar aan: lange mouwen romper, truitje met lange mouwen, vestje, broekje, sokken, slofjes en ook nog inwikkelen in een dekentje haha. Na de kraamtijd was een lange mouwen romper en truitje met lange mouwen voldoende. Als ze wat ouder zijn is een korte mouwen romper wel makkelijker aan en uitkleden.

1 like

Bij ons in het ziekenhuis zij de verpleging lange mouwen is zo onhandig. Ik dacht flikker op mijn kind is 1 minuut oud. Maar vind korte mouw nu ook veel fijner haha

1 like

Het tweelingvoedingskussen is echt een uitkomst! Verder heb ik geloof ik niet echt dingen die specifiek handig zijn voor een tweeling :thinking: Oh ja, behalve luiers gaan ook billendoekjes er hier met pakken per week doorheen.

Misschien een draagzak of draagdoek? Dat je ze allebei tegelijk aandacht kunt geven als er eentje onrustig is. Of een extra wipstoeltje (als je er nog eentje hebt van je oudste)?

1 like

Hoera voor Freddie de Vuurvlieg. :joy:

2 likes

Ja dat voedingskussen is inderdaad een grote aanrader! Ik heb ook 2x een invulboek voor het eerste jaar erop staan. En inderdaad luiers.
Ik zou een elektrisch wipstoeltje aanraden. X2. Vooral als ze beide aan het huilen zijn is het fijn om ze even allebei daarin te kunnen zetten, schommel stand aan en even tijd om adem te halen.

1 like

De gele ballon, heb die gekregen van een vriendin wiens kinderen er helemaal gek van zijn. En het ziet er super mooi uit ook!

1 like

Hangt er vanaf wat een ouder fijn vind of wat voor weer het is… als het net te warm is voor een vestje en een romper met korte mouwen is dat weer vervelend met aankleden

J draagt momenteel lange mouwen rompers met een broekje, zonder truitje of vest er over.
Ze heeft momenteel weer erg veel last van haar huid en krabt zich, en met lange mouwen (maar wel goed ademende stof) blijft de schade beperkt.
Ik heb in deze maat echter ook korte mouwen en mouwloze rompers omdat het zo ook ineens 30+ graden kan zijn. Vind dit een heel lastig seizoen dus ik heb van alles wat. Gelukkig kon ik veel overnemen van mijn zus die nog ongebruikte rompers had liggen van mijn nichtje.

Ziet er inderdaad mooi uit ! Die onthou ik als kado suggestie.
Ik zoek eigenlijk een boek als je zelf zwanger bent. (Ben nu bijna in 2e trimester.)

2 likes

Ik vond 12 maanden zwanger van Wil & Tien best leuk om te lezen. :speak_no_evil:

2 likes

Hahahaha ok ja das wel iets anders :joy::joy::joy:
Ik vond zelf de grote geboorte gids fijn omdat die het allemaal bij feiten enzo houdt.
Dat en aanpakken voor aanstaande vaders (,die mijn lieveling weer erg fijn vond) zijn eigenlijk de enige boeken die ik gelezen heb.
Had ook nog positief over bevallen vsn milli hill maar ben daar nooit aan toegekomen :see_no_evil::joy:
@FrauHelga moet dat niet in het biecht topic :joy::joy::joy: haha. Wil en Tien vind ik persoonlijk helemaal niks, op een manier dat ik niks van ze wil aannemen maar kan me voorstellen dat het wel een heel toegankelijk is.

2 likes