Tips, ervaringen & aanraders

Ik weet dat niet iedereen ervan weg is, maar wij hadden voor het eerste verjaardag van mijn zoontje een elektrisch bestuurbare auto gekocht waar hij zelf in kan zitten. Je kunt het als ouder zijnde ook besturen terwijl je kindje erin zit. Zodra je kindje wat groter is en bij de pedalen kan kan hij dat zelf ook. Mijn zoontje is over paar maanden 3 en bijna elke dag zit of speelt hij met zijn auto. Hij maakt het ook stofvrij enzo. Stofzuigt het als grote mensen haha. Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat hij er zo lang plezier mee zou hebben, maar tot op de dag van vandaag is hij er gek op. Hij kan tegenwoordig net bij de pedalen :slight_smile:

4 likes

Dancing alligator!! Kost niet zo heel erg veel en is hier echt heel lang een succes geweest! Ze vond nu toch het inpakpapier nog interessanter dan het cadeau zelf. Dus dacht kan wel honderden euro’s uit gaan geven aan een cadeau, maar daar krijgt ze toch niet veel van mee.

3 likes

Heeft iemand nog tips voor een mobiel voor boven de box/wieg? Ik vind ze allemaal vrij duur voor wat het lijkt…(met maar 3 beestjes eraan en dan wel 50 euro). Maar als ie wel goed werkt dan prima. Liefst niet met maar 1 muziekje, of misschien een zonder muziek maar wel dat je m kan laten draaien.
En babies hebben toch het meeste aan felle kleuren/contrast? Want dan is een voor ons mooie mintgroene niet zo handig :joy::see_no_evil:

Die heeft ze ook al :see_no_evil:. Thanks voor de andere tips, ga me eens verdiepen!

1 like

Oh maar intertoys of prenatal zijn ze vaak rond de 20-30 euro. Inderdaad met veel kleurtjes.

1 like

Wat zijn leuke (web)shops voor babykleding? En dan bedoel ik niet de standaards zoals HEMA, h&m, Zara etc.

Hummies vind ik erg leuk!:grin: Verder koop ik ook veel via Instagram.

1 like

Wij hebben deze. Hij speelt 30 min achter elkaar verschillende rustige muziekjes af. Muziek klinkt heel mooi, niet mechanisch. Het start en eindigt niet abrupt, maar gaat zo heel geleidelijk aan en uit. Beertjes draaien wel wat korter, ik dacht 10 minuutjes. De sterrenprojector gebruiken we (nog) niet, omdat ze nu onder een schuine wand slaapt en alles er supervervormd uitziet. Tijdens het verschonen ‘s nachts zet ik het wel aan. Ipv het muziekje kun je ook kiezen voor white noise. En het heeft een afstandsbediening waarmee je het aan kunt zetten/kunt herstarten. Vanaf onze slaapkamer werkt hij niet helaas. Ik heb de afstandsbediening bij de stoel hangen en als het muziekje stopt tijdens de bv of tijdens het wiegen kan ik de mobile makkelijk aanzetten zonder eerst op te hoeven staan. Hij werkt (helaas) op batterijen, maar voor de rest ben ik fan. Dat ding en alle functies zijn wel een overbodige luxe hoor. Bij de oudste niet gehad en ook niet gemist :see_no_evil:

1 like

Wij hebben er geen en ik mis ‘m ook niet eigenlijk. We hebben wel zo’n babygym, daar is ons zoontje helemaal fan van!

1 like

Ik heb een baby trapeze van b.o & the baboon! (En een mobile van done by deer, maar die heb ik nu niet op de box zitten), vorige keer heb ik die er ook nauwelijks opgehad, ze werd er juist alleen maar onrustig van toen! Die baby trapeze kijken ze in t begin naar, dan als ze eronder kunnen liggen dan spelen ze ermee, want belletjes, en wat later is ze er aan gaan optrekken enz. Wat wel grappig is omdat het instabiel is.

1 like

Thanks allemaal! Ik ga denk ik even bij de prenatal/intertoys langs en wat in het echt bekijken! Misschien is zo’n babygym/babytrapeze ook wel wat!

Ik vind babystyling erg leuk en op mitoetie vindt je ook de wat minder gebruikelijke ‘merken’.

Thanks! @Arya ik ga eens kijken op die sites. En als je via Instagram koopt, wat voor accounts zijn dat? Of is dat meer via via?

1 like

Mocht iemand nog een vakantiepark zoeken; ik kom net terug van een weekend ‘Land van Bartje’ van Landal (Drenthe) en die is echt fantastisch :ok_hand: Echt heel leuk voor kinderen ook.

4 likes

En schone huisjes? :smirk:

Ja, ook nog! :smile:

1 like

Zijn er hier mama’s met kindjes die een te kort tongriempje hebben/hadden? Ik vermoed dat bij mn zoontje van 9 weken. Hij kan vacuüm niet houden aan borst en fles en maakt klakkende geluiden. Eigenlijk heeft hij alle symptomen die op internet staan.
Wie heeft het vastgesteld bij jullie kindjes?

1 like

Yes wij! Hebben tongriempje en bovenste lipriempje (of hoe heet dat) laten laseren bij de Tongriem Kliniek in Groningen. De kraamzorg begon erover maar daarna ook nog even extra laten checken door de kraamzorg en de huisarts (die kwam toen langs voor huisbezoek). Het heeft ons ontzettend geholpen toen. De behandeling zelf stelde ook echt weinig voor.

Ik zag hier vaak geloof ik die Grimm’s houten regenboog voorbij komen. Is dat echt een aanrader?
Onze frum is bijna 7 maanden en merk dat ze het heel leuk dingen in en uit bakjes te doen, blokken, etc. Heeft iemand hier nog leuke aanraders voor speelgoed?

Ik ben ff helemaal overwhelmed door al die uitzetlijsten. Moet nog zooooveel kopen. En hoe weet je nou wat goed is?

Ik weet bijv. voor beddengoed echt niet waar ik goed aan doe met een pasgeborene. De een zegt lakentje dekentje, de ander dekbedje, de een zegt inbakeren, de ander niet. Ik wil wel graag zelf ontdekken wat we fijn vinden maar zonder alle opties te moeten kopen?

Zelfde voor flesjes/speentjes ed. De een vindt dit merk fijn, de ander juist niet, wel of geen speentje pff ik voel me echt zo’n leek.

Help ervaren moeders

1 like