Tips, ervaringen & aanraders

Een houten garage, treinbaan?

1 like

Vraagje aan de wat doorgewinterde mama’s: is het zinvol om een tweede exemplaar te kopen van een knuffel?
Ik heb de perfecte knuffel voor J gevonden, maar die is waarschijnlijk maar kort te koop (onderdeel van een collectie). Over een jaar zal ik deze niet meer kunnen kopen. Is de kans op vermissing / stuk knuffelen / andere tragische ongevallen groot genoeg om sowieso al een tweede te kopen?

1 like

Ja! Hier sabbelt hij er de hele dag op, dus hij gaat minstens 1x per week in de was en dan geef ik ‘m gauw die andere. Dan slijten ze ook gelijkmatig.

1 like

Dank @Mhysa en @Bathwater !
Ik heb regelmatig op FB oproepen voorbij zien komen van wanhopige ouders die een bepaalde knuffel niet meer konden bij kopen als een knuffel verloren was gegaan, en dergelijk klein leed wil ik inderdaad voorkomen.
Dan ga ik zorgen voor een back-up knuffel!

Dat sabbelen doet J trouwens ook. Ze heeft een knuffeldoekje dat favoriet is, en daar sabbelt ze op. Aan een speen heeft ze sinds ze een maand of 7 was geen behoefte meer, maar sabbelen op knuffelboekjes / knuffeldoekjes / laken / slaapzak of zelfs haar mouw doet ze wel. Is dat normaal gedrag?

2 likes

Ja hoor, ik heb ook zo’n sabbelaar. Zat net voorop de fiets zelfs op de riempjes van z’n stoeltje te sabbelen en als hij met z’n lievelingsbeer zit, verdwijnt het hele gezichtje in z’n mond :woman_shrugging:

1 like

Zou het risico niet lopen! Is ook fijn als ze heel ziek zijn en spuugongelukjes hebben. Dan zijn ze al zo verdrietig en zonder favo knuffel is t dan helemaal sneu. Wij hebben nu 4 konijntjes. De eerste twee zijn goed gesleten omdat we die steeds hebben afgewisseld net als @Bathwater zegt. Die andere twee zijn haar nog te nieuw dus die slingeren nu bij ons in bed rond haha. Zou ze dus gelijkmatig laten slijten door ze iedere met bijv het beddengoed of pyama ofzo mee te wassen.

Een van mijn kinderen heeft als bijna Sabbel
 Nooit een speen gewild, maar sabbelde werkelijk aan ALLES. Hij is inmiddels een kleuter, sabbelt niet meer en lijkt verder vrij normaal :joy:

3 likes

Ik heb voor mijn vriend (vader to be) als vaderdagcadeau zo’n box besteld:


Hij is niet heel cheap dus kan me voorstellen dat het voor mannen die al wat langer vader zijn misschien een tikkeltje overdreven is, maar ik wide gewoon graag iets leuks/speciaals voor zijn eerste (on)officiele vaderdag.

Linkje: https://hipenmamabox.nl/winkel/hip-papa-box/hippapa-special-dinnerdate-with-dad/

2 likes

Thanks voor deze tip! Wij doen eigenlijk niet aan vaderdag/moederdag, maar dit vind ik wel een leuk geintje om voor ons alle drie te kopen haha.

1 like

Bedankt voor de tip. Ik zit nu ook op de site te kijken. Was niet van plan iets te kopen, maar dit is grappig en bruikbaar :smile:

1 like

@Tunnelvisie als echte expert en de rest als ervaringsdeskundigen: is er iets dat er tegen spreekt een draagzak tweedehands te kopen? Wij proberen zo weinig spullen als mogelijk nieuw te kopen, maar ik vraag me af of er in dit geval iets tegen spreekt?

1 like

Heb het aan Tunnelvisie gevraagd:
“Nee, wordt alleen via marktplaats wel veel opgelicht. Op Facebook zijn veel verkoopgroepen die met een feedback systeem werken. Zo weet je van wie je koopt.”

2 likes

Ik wil ook zo graag dragen, maar voel me altijd zo’n ingesnoerde dikke koe als ik de draagzak weer eens gebruik. Het zit gewoon niet zo mooi bij mij als bij ieder ander. (Dat ligt natuurlijk aan mij, maar toch jammer)

2 likes

Ben je gek! Iedereen draagt mooi! :heart_eyes: Ook jij.

3 likes

Ja, van byKay! Geloof dat @360 m ook heeft. Gebruik hem dus niet zo vaak, weet ook niet zo goed wanneer het fijn is om te gebruiken, met boodschappen bijv vind ik het onhandig, met wandelen voel ik me een beetje doelloos in mn eentje lopen :joy:.

1 like

Ja klopt! Ik ben er super blij mee. Moet hem alleen ook echt nog ff meer gaan gebruiken. Ik die hem af en toe hier in huis wel om, als hij loopt te mopperen en ik wat gedaan wil krijgen.

2 likes

Mocht er nog iemand op zoek zijn naar een klein cadeautje voor vaderdag: ik heb net besteld bij boomf.com
Dat is een kartonnen kubusje waar je 4 foto’s en een tekstje op kunt laten zetten, wat dan met (hartjes)confetti uit een doosje gesprongen komt.

2 likes

Wat is een leuk cadeau voor een eerste verjaardag? Ik wil graag iets blijvends. Dacht aan de regenboog van grimm (maar dan van little dutch) of een wobble maar denk dat ze daar misschien te klein voor is. Iemand nog een idee?

Poppenwagen, loopfiets, keukentje heeft ze al.

1 like

Regenboog is leuk! Duplo oid is misschien nu nog niet zooo leuk, maar kan over 2 maanden al anders zijn!

1 like

Wij gaan voor de Grimm’s regenboog en mijn man maakt momenteel zelf een hobbelpaard.

6 likes