Tips, ervaringen & aanraders

Ah ik kan je écht aanraden niet alles daarvan te kopen hoor, want als je merkt dat je iets toch nog nodig hebt kun je het de volgende dag in huis hebben.
Wij hadden lakentje + deken gekocht. Toen kwamen we erachter dat ze super druk was en toen hebben we eerst geprobeerd of inbakeren wat voor haar was (met doeken) en toen dat goed beviel hebben we een puckababy besteld (eerst piep, daarna de mini). Maar misschien is inbakeren wel helemaal niet nodig en dan heb je allemaal dure inbakerzakken gekocht voor niets, dat is ook zonde!
En een dekentje is sowieso handig om te hebben, of het nou is voor in co-sleeper/wiegje, ledikant of kinderwagen, die dingen zijn overal handig voor.

Met flesjes hebben wij eigenlijk alleen Dr Brown gehad en die beviel direct goed, en met speentjes de Bibs speentjes (die hebben een vorm die het meeste lijkt op een tepel, en daarnaast zijn ze ook nog best mooi, score)

3 likes

Met die houten regenboog heb ik geen ervaring, maar ik herken wel wat je zegt qua interesse voor bakjes en dat soort dingen. Ik kocht twee weken geleden deze toren bij de zeeman en sindsdien heeft hij voor weinig andere dingen nog oog. Als ik hem ander speelgoed geef, maar dit in het zicht is, gaat hij er naar toe tijgeren en naar de kastjes reiken haha. Bevalt hier dus echt supergoed en toen we hem afgelopen weekend mee hadden naar het voetbaltoernooi, gingen de oudere kindjes er ook meteen mee spelen haha.

Knipsel

1 like

Thanks!! Over dr Brown hoor ik wel het meest qua positieve verhalen dus ik denk dat we daar mee beginnen.
En wat je zegt over het dekentje is echt een goeie tip!! Die kan je natuurlijk veel mee gebruiken. Thanks!

Jup wij! Zeker laten verhelpen, anders kan je kindje later heel veel problemen hebben met praten en zoenen. Dit zie ik ook bij mijn nichtje terug, des te meer redenen dat wij het vlot hebben laten verhelpen. Kraamverzorgster wees ons erop, verloskundige vond het onzin maar wij hebben het wel door gezet.
Ook wij zijn in Groningen geholpen en dat is heel snel gepiept.

Goede tip, die is vast een stuk goedkoper, ik ga zo direct even langs! Thanks!

1 like

Je niet al te druk maken hoor! Heel veel dingen leer je ook gaandeweg.

Volgens mij is de norm nu lakentje en dekentje omdat er met een dekbed meer kans is op wiegendood. Ik heb dit uiteindelijk gekregen van m’n schoonouders dus hoefde zelf niet meer de keuze te maken welk merk enzo (wel de kleur mogen bepalen).
Verder raadde ons CB inbakeren af, omdat je dan hongersignalen minder snel zou herkennen. Ik heb een puckababy piep geleend van m’n schoonzus en wel een enkele keer gebruikt, maar ik merkte al snel dat ze het niet zo boeiend vond dus toen mee gestopt.

Fles inderdaad Dr. Brown! Maar wij hadden eerst een Avent en daarmee verslikte ze zich vaak, dus toen toch geswitcht. Dit soort dingen leer je echt gaandeweg en binnen een dag kun je nieuwe spullen in huis hebben.

Advies is: probeer dingen uit, door bijvoorbeeld te lenen van mensen, en dan merk je vanzelf wat fijn is om te kopen.

1 like

Hier was nog de tip om flessen lekker niet te kopen als je borstvoeding wilt geven. Mocht het na een dag niet lukken kan je ze alsnog kopen :slight_smile: verder eens met de rest! (En die van ons is er nog niet eens)

2 likes

Ik vond dit ook allemaal maar lastig, zat vaak genoeg met ‘heb ik dit serieus allemaal nodig?!’ en mijn ervaring nu is ‘nee, dat heb je niet altijd allemaal nodig’. Bovendien kunnen veel dingen ook gebruikt worden voor andere zaken. Hier is hij bijvoorbeeld direct ingebakerd (wegens onder temperatuur) en dat gebeurde gewoon met grote hydrofiele doeken, badcapes of fleecedekentje. Pas later kochten wij een inbaker slaapzakje.
Qua lakens/dekens, ik had gewoon 1 setje gekocht. Een mooie deken (want inderdaad voor van alles te gebruiken, ook straks als ze ouder zijn bijvoorbeeld op de bank) en een goedkoop lakentje. Dan kan je alle kanten nog op.

Qua flessen/spenen; dit is helaas toch voor velen wel een beetje zoeken. Wanneer je al die gratis boxen aanvraagt, kan je een hoop verzamelen. Zo had ik een avent flesje en meerdere spenen.
Wij gebruiken inmiddels Difrax flessen en die bevallen ons super goed. :ok_hand: maar moet zeggen dat we het geluk hebben dat alles hier wel geaccepteerd werd/wordt.

1 like

@lovewarrior en @anon46493654 bedankt!
Hoe oud waren jullie kindjes?

Volgens mij was ze nog niet eens 2 weken. Vond het in het begin heel zielig maar nu ik erop terugkijk ben ik blij dat ik het toen direct heb gedaan, ze lag zelfs te slapen tijdens de behandeling haha. Schrok even wakker en sliep weer door.

Ze hebben er trouwens ook een lactatiedeskundige die je direct helpt bij het aanleggen etc.

Dat klinkt goed! Ik ga er achteraan!

Hoi, ik weet niet of dit helemaal het goede topic is maar; heeft iemand ervaring met de workshops van how2talk2kids? Ik heb de boeken thuis, maar zou graag de workshop doen. Alleen vraag ik me af of dat echt meerwaarde heeft en zoek ik iemand die er ervaring mee heeft!

Tot je midden in de nacht hormonaal zit te gillen omdat je je baby niet aangelegd krijgt en er niemand is om te helpen… I’ve been there 7 jaar geleden…

Ik ben heel erg pro bv, maar een flesje in de kast (met een prematuur speen ivm bv) zou ik wel aanraden. Gewoon eentje van Hema desnoods, die je kind later lekker kan gebruiken voor de pop, als de bv wel goed gaat.

6 likes

De kraamverzorgster had het bij ons in de eerste week gezien en heeft het samen met de verloskundige thuis ingeknipt (dat huiltje :sob:). In het ziekenhuis hebben ze het helaas niet gecheckt.

1 like

Ik vond dat ook zo lastig.

Dekbed word afgeraden ivm wiegendood. Ik zou een katoenen laken en deken kopen, omdat dat goed ademend is. Welke je koopt maakt weinig uit. Ik heb zelf een katoen fleece dekentje van Meyco, bevalt goed.
K zou nog niets kopen om in te bakeren. Dat kun je altijd nog kopen. Kan je ook met hydrofiel doek proberen, die heb je denk ik wel? Onze baby werd heel boos van inbakeren, dus is zonde als je daar dan al veel geld aan uit hebt gegeven.

Ik wilde zelf 1 flesje in huis hebben voor de zekerheid. Dat is uiteindelijk een setje van Avent geworden, omdat die flink in de aanbieding was. Wij gebruiken nu dr Browns, omdat hij daar beter uit drinkt. Ik zou gewoon 1 merk kiezen om te proberen en verder zie je wel.

Speentje zat in de Avent set die we gekocht hadden, anders weet ik niet of ik één gekocht had. We hadden ook 1 in zo’n gratis box. Maar 1 in huis hebben kan geen kwaad en aan een speentje ga je ook niet failliet. Welke je koopt maakt weinig uit.

1 like

Ik vond dit ook enorm lastig dus heb verschillende lijsten vergeleken en van alles niet teveel gekocht.
Dekbedje wordt inderdaad afgeraden ivm wiegendood dus ik heb zowel een slaapzakje als dekentje en lakentje. Omdat ik borstvoeding wil geven heb ik alleen een flesje uit een gratis babydoos in huis. Bij grote paniek kan je nog altijd een cupje gebruiken (eierdopje/maatbekertje) is mij verteld.
Heb je de intake van de kraamzorg al gehad? Zij hadden een lijstje met dingen die zijn als minimaal zagen. Dus dat is ook handig om te hebben.

2 likes

Wat bedoel je met: een prematuur speen ivm bv?

Therapeutisch voeden! Om kans op verwarring zo klein mogelijk te maken, voed je dan met een klein speentje! Prematuur speentjes hebben een mini gaatje waardoor le bebe een beetje moeite moet doen voor de melk (net als uit een boob)

https://www.lalecheleague.nl/borstvoeding-abc/artikel/287-voeden-met-een-fles

(Hier werkte nr 1 van dr Brown ook prima hoor, maar is niet helemaal ‘zoals het hoort’ :grimacing:)

2 likes

Volgens mij was ze nog geen week oud want volgens mij had ik nog kraamzorg.

Nog aanraders voor een boek? Baby of kind. Ik ben echt een noob en weet niks van babies.:sweat_smile: