Tips, ervaringen & aanraders

Welke fles merk je dat ze meer krijgt? Als ze bijvoorbeeld na haar ochtendflesje nog honger is, kan je bijv die alleen ophogen en kijken hoe dat gaat.

1 like

Ik heb nog een vraag voor diegenen die de puckababy piep hebben
 L. slaapt snachts in de piep en dat gaat prima. Soms is ze wel wat aan het wurmen maar valt goed in slaap. Overdag daarentegen is het een drama met slapen. Ik leg haar in het ledikantje bij de eerste slaapsignalen maar ze doet alleen hazeslaapjes van 10 minuten en gaat dan weer huilen en dat blijft maar doorgaan. Ik denk er nu dus over om haar ook overdag in de puckababy te doen
 heeft iemand hier ervaringen mee en hoe deed je het dan als je ergens naartoe ging?

F. sliep alleen ‘s nachts in de piep, overdag zonder onder een dekentje. Maar ze sliep in het begin sowieso altijd maar hazenslaapjes en overal en nergens. Ze heeft zelfs eens in een restaurant midden op tafel op een boxmatras liggen slapen terwijl wij uit eten waren :see_no_evil:

Wat bedoel je met hoe doen als je ergens naartoe gaat?

Ik hoop dat ze in de piep overdag ook wat langer slaapt want ze is zo ontzettend aan het huilen anders en als ik haar bij me neerleg dan slaapt ze weer. Daarom wil ik het misschien overdag ook met de puckababy piep proberen. Alleen zou ik haar dan ook daarin moeten doen in de kinderwagen tijdens haar slaapjes dus als we onderweg zijn zeg maar

Slaapt ze onderweg wel goed dan (zonder piep dus)? Ik zou denk ik de slaapzak aan het bedje koppelen, dus als ze in bed slaapt in de piep en anders niet. Hoe oud is ze?

O dat is misschien een goeie! Ze is bijna 6 weken. Ze maait ook als een malle met haar armpjes en beentjes. Onderweg is heel wisselend. Als we rijden of met de kinderwagen lopen dan is ze stil maar als de kinderwagen stilstaat gaat ze soms wel huilen
 dit is wel vaak aan het einde van de dag

Haha herkenbaar. In de eerste maanden als ik bekenden tegenkwam zei ik ook altijd dat als ze wilden praten ze mee moesten lopen.

Komt vast vanzelf goed, 6 weken is nog zo jong! Je vindt vanzelf wat voor jullie werkt en dat hoeft echt niet volgens de boekjes.

3 likes

Wat doen jullie onder jurkjes aan als het blote-benen-weer is? Alleen een luier en romper? Of heb je speciale broekjes?

Luier en romper! Maar zoals gister had ik alleen een luier gedaan

1 like

Wij hebben een drukke baby en ze sliep al sinds dat ze 2 weken was ingebakerd (eerst piep, daarna mini). Elk slaapje, dus ook overdag.
Toen echt een uitkomst want ze was/is zooooo druk. Maar nu wel echt spijt want het afbouwen is de hel omdat ze echt niet anders gewend is. En nu kan ze al draaien in de slaapzak dus moeten we wel (hadden we al eerder mee moeten beginnen maar tsja
)

Vliegen ging top! Alleen maar lachen en vrolijk. Na de drukke dag een oververmoeid kind, maar ze deed het echt super. Draagzak was ook ideaal

3 likes

Ik baker N. ‘s nachts in en als ze overdag in bedje slaapt baker ik haar ook in. Met 6 weken sliep zij ook nog niet vaak in d’r bedje (nu nog steeds niet trouwens, ze is 10 weken). Als ik ergens heen ga met de wagen baker ik haar niet in, in de wagen slaapt ze meestal toch wel.

1 like

Kan je haar niet heel strak instoppen onder een lakentje? Dan baker je haar niet in, maar ligt ze wel goed strak met haar armpjes langs haar lijf en kan ze minder maaien. Hielp hier wel heel goed de eerste periode en kun je eventueel ook toepassen in de kinderwagen (als het tenminste niet zo bloedheet is :sweat_smile: ) Wat bij ons ook nog hielp, maar toen was hij al wat ouder en het weer niet zo warm, was een slaapzak met wat dikkere mouwen. Dan maaien ze ook een stuk minder, maar zijn ze niet ingebakerd. Dat heb ik overdag ook wel meerdere keren gedaan.

Wij hebben de piep bewust alleen 's nachts gebruikt ondanks dat ook hier eigenlijk alleen hazenslaapjes gedaan werden (en nog trouwens haha). Bij ons kinderdagverblijf mocht de piep ook niet gebruikt worden, dus was wel blij dat ik het niet gedaan had


Ik heb zelf nooit ingebakerd. Maar L heeft ook een lange periode gehad dat hij overdag alleen maar op mij wilde slapen. Zodra ik hem weg legde was hij weer wakker. Ik ken wel meer mensen bij wie dit ook zo was. 6 weken is nog zo jong, dat ik het niet gek vind dat ze overdag graag geborgenheid zoeken bij hun ouders.
Niet heel handig, je kunt weinig doen, maar ik heb er maar gewoon aan toe gegeven. Je kunt misschien ook een draagzak proberen?

Heeft iemand tips tegen maagzuur? Ik heb een tijdje omeprazol geslikt op recept. Maar de bijwerkingen werd ik niet heel vrolijk van. Laatste maand eet ik rennies als snoepjes, maar dat helpt me niet genoeg nu.

Ik gebruik Antagel. Kun je bij de apotheek krijgen zonder recept, kost een euro of 7. Uitleg van verloskundige was dat Rennies of andere pilletjes nog uit elkaar moeten vallen in je maag dus langzamer werken. Antagel is een drankje en werkt daardoor sneller.

Maar wat bij mij nog het allerbeste heeft gewerkt is de chiropractor. Mijn bekken werden steeds problematischer dus na diverse tips toch dat maar een kans gegeven vorige week maandag. Heeft daar ook goed voor geholpen, want verbetering. Maar het meest bizarre vond ik nog dat ze voelde aan mn wervelkolom en middenrif en toen vroeg of ik veel last had van maagzuur (ja iedere avond en nacht
 of ik nou sta/zit/lig). Ze heeft dus ook wat daar zitten duwen en doen en sindsdien heb ik gewoon geen maagzuur meer gehad (en de baby is nog niet ingedaald dus dat is niet de reden). Echt bizar.

1 like

Wij mogen voor de geboorte van onze zoon een cadeau uitzoeken. Nu zou ik het leuk vinden om iets tijdloos te kiezen, iets wat je nooit weg doet en waar kleinkinderen bij wijze van spreken ook weer mee spelen. Maar vind het zo lastig (luxe probleem I know). Voor een meisje zou ik het wel weten, mooie houten poppenwagen of poppenhuis (kan ook voor jongens, dat weet ik) Mag rond 100 euro kosten. Ideeën?

Schommelstoel, hobbelpaard, hobbeldier

1 like

Nog drie weken tot verlof, ga door tot 36 weken als alles goed blijft gaan. Tijd gaat echt snel.

Ik vind een houten speelgoedkist een goed idee idd.

1 like

Ja zo’n kist is heel mooi en waardevol. Wij hebben hem met ons geboortekaartje erop. Zo mooi!

1 like