Tips, ervaringen & aanraders

Ik meld me :raising_hand_woman:t2:

Baby dronk de eerste 2 mnd prima uit een flesje. Daarna maakte ik voldoende bv aan en gaf ik alleen nog live de borst. Een paar weken terug wilde ik stoppen met bv en toen weigerde ze dus de fles. Alle flessen/spenen (6 verschillende, ik weiger om nr 7 te kopenā€¦). Nadat ze zichzelf 8 uur lang had uitgehongerd heb ik besloten om de bv toch maar door te zetten. Maar ik wil nog wel stoppen, alleen geen idee hoe. Ze is nu 5 mnd.

Ze sabbelt op de fles en duwt de speen naar de zijkant en kauwt er vervolgens op. De melk die in haar mondje komt, slikt ze wel dus heb niet echt het idee dat het aan de smaak ligt. Ik probeer nu elke dag eventjes te oefenen, soms ook alleen met water.

Ook hier die hard flesweigeraars, zo van de een op de andere dag. Maar het is in mijn ervaring ook waar; als ze echt honger krijgen, gaan ze overstag :sweat_smile:

2 likes

Ja precies :slight_smile: Babyā€™s zijn best goed in het ervoor zorgen dat ze binnen krijgen wat ze nodig hebben. Zelfs de meest koppige ukkies. Komt helemaal goed!!!

1 like

Knap van je!!! Zoveel proberen en blijven oefenen! Al lijkt het nu niet zo, het komt echt helemaal goed, zeker met zoā€™n lieve mama

2 likes

Ik had of in dit topic of in het zwangerschapstopic eentje gepost die ik echt fijn vond. Ik ga het even voor je terug zoeken!

Deze had ik!
https://www.bol.com/nl/p/zwangerschapskussen-voedingskussen-grijs-melange/9200000048028493/?s2a=

1 like

Ik gebruik deze van Doomoo https://www.babypark.nl/doomoo-basics-voedingskussen-pop-grey.html?gclid=EAIaIQobChMIvsPKuZ7J4gIVxeN3Ch157g4REAQYByABEgIfx_D_BwE

Ik vind hem heel fijn. Doordat de vulling uit allemaal kleine bolletjes bestaat kan je hem makkelijk vormen zoals je wilt.

1 like

Ik had ook een Doomoo, maar dan een buddy, maar helemaal niet tevreden mee. Hij verloor heel snel volume helaas. Heeft het einde van de zwangerschap niet eens volgehouden.

Zijn jullie over gegaan op opvolgmelk 2 toen jullie baby 6 maanden was of zijn er ook mensen die de zuigelingen melk 1 zijn blijven geven?
Ik twijfel omdat er wordt gesteld dat opvolgmelk 2 alleen marketing is en er onnodige suikers aan toegevoegd zijn en aan de andere kant dat de samenstelling meer aangepast zou zijn op wat ze nodig hebben.

Verder zou ik eigenlijk over willen stappen op een ander merk. Wij geven nu hele dure melk wat we alleen bij de apotheek kunnen krijgen, omdat ze hem dat in het ziekenhuis hadden gegeven als bijvoeding. Zal het problemen geven als we zo overstappen op een ander merk? Iemand ervaring met de Hero baby standaard voeding?

J krijgt Hero opvolgmelk en doet het daar heel goed op. Daarvoor kreeg ze borstvoeding.
In het ziekenhuis waar ik ben bevallen kregen babyā€™s ook Hero en werd er gezegd dat er geen belangrijke verschillen zijn tussen Hero en bijvoorbeeld Nutrilon.

1 like

Hier heeft ze tot 1,5 jaar borstvoeding gekregen en nu krijgt ze nog 1 flesje kV, alleen voor slapen gaan. Daar gebruik ik indd geen opvolgmelk voor door wat ze zeggen over marketing en suiker ed.

1 like

Babyvoeding in NL moet aan eisen voldoen, dus de huismerken ed voldoen net zo goed aan de eisen als de duurdere merken. Ik denk dat voeding van de apotheek wel anders is qua samenstelling? Je zou het eerst even kunnen mengen en dan de nieuwe voeding op die manier opvoeren? Dat was hier advies van cb (ons kind was toen wel stuk ouder, daarvoor bv).

Wij geven onze kleine (3 wkn) naast borstvoeding die Hero, omdat mijn productie niet genoeg is. Gaat heel prima! Meteen al vanaf dag 2 gegeven.

Kan je met je verdere vraag niet helpen qua overstappen op nr 2, maar ben daar ook wel benieuwd naar ja.

1 like

Wij zijn met 6 maanden geswitcht van 1 naar opvolg 2. We hebben dit gedaan door elke paar dagen 1 fles te vervangen voor een opvolg 2. Dus eerst de ochtendfles en dat een paar dagen volgehouden. Toen de 2e fles ook opvolg 2. Dat weer een paar dagen volgehouden. Toen de 3e fles etc. Ging prima! Oh, en nog een tip: na een periode van Nutrilon overgestapt op kruidvat eigen merk (precies 2x zo goedkoop) toen ik hoorde dat het precies hetzelfde bevatte aan ingrediƫnten alleen anders op de verpakking staat. Wordt geloof ik zelf in dezelfde fabriek gemaakt maar weet dat niet meer zeker.
Succes!

1 like

Ja wij hebben ook Kruidvat 1. Kunnen we 2 kinderen voeden voor de prijs van Nutrilon en samenstelling is idd identiek doordat die vastligt in NL

1 like

Ik ben geobsedeerd door de artipoppe draagzakken. @lovewarrior klopt het dat jij er 1 hebt? Hoe bevalt ie? Is het het geld waard?
Ik heb al een draagdoek van wearewovens maar vind dat best lastig met knopen enzo,zeker als ik het in mn eentje moet doen. Een draagzak lijkt me dan makkelijker.

Ja klopt ik heb die leopard grey zeitgeist. Erg blij mee, al moet ik ā€˜m echt wat meer gebruiken. Hij is heel makkelijk in gebruik, toevallig eergister de hele dag gebruikt tijdens het vliegen.

1 like

Hoe is het vliegen gegaan?

En @seveneleven hoe gaat het met jou?

Ik had ook die verhalen gehoord over dat Nutrilon en Kruidvat voeding gelijk zouden zijn aan elkaar en wilde daarom destijds ook overstappen naar Kruidvat. Wij hebben daar echter helaas geen goede ervaring meeā€¦ Q gaf sowieso al wel zeer regelmatig terug, maar met Kruidvat voeding spuugde hij echt de hele dag door en flinke hoeveelheden. Wij zijn toen toch maar weer terug gegaan naar Nutrilon en daar gaat het wel gewoon goed mee. Geen idee waar het nou precies aan ligt, want hoor inderdaad juist een hoop positieve verhalen, maar schijnbaar zit er dus toch ergens wel een verschil inā€¦ (of mijn kind is gewoon een snob haha)

1 like

Even een vraag over flesvoedingā€¦ L. Is bijna 6 weken en zoā€™n 4 kilo. Ze krijgt nu 6x 120 cc. de laatste fles rond 12 en dan komt ze weer rond half 7 (Echt heel chil)ā€¦ alleen vaak wilt ze nog meer na de 120 cc dus ik denk er nu over om na 5x 135 te gaan zodat ze wat meer in 1x heeftā€¦ heeft iemand hier ervaringen mee? Of is het nog te vroef om over te gaan naar 5 voedingen?:sweat_smile:

Of het te vroeg is verschilt natuurlijk per kindje, maar als je het idee hebt dat ze om meer vraagt zou ik haar gewoon meer aanbieden inderdaad. Wij zaten op die leeftijd ook op flessen van 135 en het wisselde of hij er 5 of 6 had vanwege wel/geen nachtvoeding (een enkele keer kwamen wij ook op 4 flessen overdag en 1 's nachts).

1 like