Tips, ervaringen & aanraders

Speentje 2 per ongeluk eens gebruikt, maar dan loopt alles er weer naast… Mijn vriend werkt full time en ik ben nog thuis. In het begin wel zo aangepakt, nu lukt dat niet meer.

@Suikerklontje Dat kan ik wel proberen. Eerst even voeden, dan fles en de kolf combineren. De lactatie deskundige gaf aan dat ik 5 minuten moest voeden en dan de fles moest pakken, daarna afkolven. Alleen werkt dat in de praktijk gewoon niet merk ik.
Soms gaat het goed, en soms wil ze ineens helemaal niet meer bij me drinken.

Ik combineer borstvoeding en kunstvoeding sinds dat T 2 maanden is. Hij is nu 4,5 maand.

Heb in het begin ook gekolft, maar dat maakte me uiteindelijk alleen maar meer verdrietig omdat het steeds nog niet genoeg was.

Nu voed ik hem 's nachts en overdag krijgt hij de fles…ik leg hem overdag wel aan, maar dan drinkt hij per borst 2 Minuten ofzo en daarna het flesje.

Heb met een kolf bh gekolft, terwijl ik t een flesje gaf. Dan zat ik met mijn benen op de bank en t lag in mijn knieholte.

Maar een combinatie tussen borstvoeding en kunstvoeding is nu prima te doen. Kon me er ook pas bij neerleggen dat het zo was toen ik stopte met kolven.

Wat knap zeg! Dat kan natuurlijk ook, gewoon het constante kolven los laten en kijken hoe het loopt.

Nee niet zelf besteld, maar vriendin van me heeft er eentje op de kop getikt via Marktplaats. Zij had een soortgelijke situatie als de jouwe. Misschien een idee?

1 like

Prénatal verkoopt ze, daar had ik die van mij ook vandaan. Geen idee waarom ik dat eigenlijk niet via de zorgverzekering gedaan heb haha.

1 like

Hebben jullie aanraders voor fietszitjes voorop?
Bij mijn fietsenmaker hebben ze alleen maar Yepp zitjes vanaf €99,95 en dat vind ik echt te duur. Ik heb al eens een polisport zitje gehad, maar die paste niet.
Nu een oud model Bobike, maar vind dat gordeltje niet veilig genoeg (is wel gewoon goedgekeurd hoor, maar eigen gevoel) en irritant dat ie over dr hoofd moet.

Ik combineer zonder te kolven. De voeding om 18.00 uur en om 04.00 en 0700 doe ik bv, de rest kv. Mijn vriend doet dan de voeding van 23.00 uur. Ik vind dit een heel fijne combinatie, en merk dat mijn borsten het nog volhouden. Het is wel wat minder geworden, maar hij lijkt er nog genoeg door te krijgen dus ik hoop dat het nog even zo door mag gaan.

1 like

Ik ben via interpolis verzekerd dus moest het beide keren zelf aanschaffen. Uit de eerste doos vooral kraamverband gebruikt en nog wat kleine dingetjes. Was daarom van plan om de 2e keer alleen die spulletjes aan te schaffen ipv zo’n complete doos. Maar door luiheid had ik geen zin om het uit te zoeken en toen toch maar een complete doos besteld. Maar wel de simpelste/goedkoopste!

Ging net Googlen en je hebt gewoon pakketten van 100 euro! Wie koopt dat :sweat_smile:

1 like

Zit daar kraamverband met bladgoud in?

9 likes

Bij ons hielp het heel erg om met mijn vriend van plek te wisselen. Als hij aan de kant van de cosleeper lag kon ik mentaal uitchecken en ook fysiek lig je gewoon wat verder weg. Heb je dat al eens geprobeerd?

Ja ik heb een vegan pakket deze keer gekocht. En die andere keren eentje via naturalis ofzo. Beval je thuis of ga je sowieso naar het ziekenhuis? Simpelste is genoeg, is mijn ervaring. En desnoods kan je losse dingen ook nog bij de etos kopen.

1 like

@Mhysa ik heb nog heel wat ongebruikte spullen liggen! Kun je zo van me krijgen als je wilt. Wilde het doneren maar dat kan niet echt bij mij in de buurt dus nu ligt het allemaal keurig in een doos op K zijn kamer te verstoffen haha.

1 like

Huh wat is dat nou weer voor rare actie van hun? Omdat het nu druk bij ze is met overstappers enzo ofzo😅

Ik heb nog best veel dingen over omdat ik een (geplande) ziekenhuisbevaling had dus bepaalde dingen helemaal niet gebruikt omdat mijn bevalling ook niet thuis begon. Als je wilt kan ik vd week wel even voor je kijken op zolder wat ik nog heb dan stuur ik het je op!

1 like

Ik heb via de verloskundige praktijk 1 gekocht. Scheelde helft van de prijs en geld gaat naar goed doel. Moest alleen alcohol nog los lopen.

Anders had ik die van de prenetal gekocht.

1 like

Geen Urban Ikki doen in iedergeval, ik ben gezwicht voor het roze maar het is niet een geweldig stoeltje.

Ik hoop het ook voor je! :slight_smile:

@coffeebreaks ik heb net gelijk eens geprobeerd de fles te geven en te kolven. Het lukte zo waar! Met een speen 2, maar dat was een ramp. Wat een zooi en binnen 4 minuten de fles leeg. Niet helemaal de bedoeling. :see_no_evil: Ga ik dus zeker herhalen.

Thanks voor de tips en ervaringen allemaal. Voel me weer een beetje beter!

3 likes

Wat goed! Ja, dan is een kleinere speen toch wel beter, haha. Vond het echt heel veel extra stress geven in het begin - het wel willen voeden, maar dat het dan toch te weinig is. Hoop dat het kolven bij jou wel goed aanslaat en dat je er snel mee op kunt houden!

Iets anders hè!
Albelli stuurt mij zogenaamde Black Friday actie code van 30% korting, en ik wil eerste jaar boek van onze zoon nog afdrukken.

Maar die code is tot en met donderdag geldig. Zou er vrijdag op Black Friday dan nog een knaller komen? Iemand die dit vorig jaar ervaren heeft haha?

Bij Albelli moet je altijd ff googelen of je een code kunt vinden! Vaak vind je daar 40 of 50%, dus zou zeker nog even wachten.

Als ik alle oude nieuwsbrieven zie is 30% op fotoboeken het hoogste kortingspercentage geweest, daarna meestal 25%. (Met 19WINTER krijg je tot eind januari 25% korting, mocht je de gok willen nemen en willen wachten)