Tips, ervaringen & aanraders

Ik ben gewoon jaloers. We hebben een bed van 1,80 dus plek zat. Maar dochter wil gewoon niet bij ons slapen :angry:

Onze dochter slaapt ook alweer nachten bij ons, want onrustige nachten. Nou denk ik combi van tandjes (nummer 2 komt momenteel door) en makkelijker kunnen bewegen. Ze ligt steeds in der bedje op der buik maar raakt dan soort van in paniek omdat ze dan tegen het randje aan is gerold zo sneu. Als ze naast mij ligt (heb aan mijn kant een bedhekje) slaapt ze rustiger en rolt ze niet steeds op der buik, hoogsten op der zij om dichterbij mij te liggen (zo lief, voel ik snachts ineens een hoop gewurm naast me en dan een hoofdje tegen mijn hoofd aanā€¦ smelt).

Maar nu heeft ze sinds een paar dagen dat ze dan op het begin vd avond uiteindelijk wel in der eigen bed in slaap valt, op der buik. En ze is megasterk en kan echt goed van buik naar rug en andersom (en begint zich soms ook al aan de boxrand of bedrand op te trekkenā€¦ alles staat nu dus een stand lager), maar vind het ergens zĆ³ eng? Ben nu al 3 x wezen kijken en het liefste draai ik der dan nu ze diep slaapt terug op der rugā€¦ (maja afgelopen avonden werd ze toch steeds weer wakker dus wellicht slaapt ze nu gewoon beter op der buik). Wat zouden jullie doen? Ze is zondag 5 maanden. Op der buik laten liggen als ze dan wel slaapt of terug rollen?

Ik zou haar gewoon lekker op haar buik laten slapen. Vooral als ze ook gewoon zelf kan omrollen.

Dankje! Kan niet wachten tot ie binnen is! :heart_eyes: Heb de donkergrijze panterprint besteld, krijg even geen foto ingevoegd maar volgens mij is er pas nog een foto van deze hier voorbij gekomen

1 like

Ik ben helemaal niet tegen met je baby in bed slapen, het lijkt me stiekem best knus. Maar ik heb nogal angsten dat ik op hem ga liggen of dat hij onder de dekens belandt. Zeker 1 keer per week schrik ik 's nachts ā€˜wakkerā€™ en ga dan in paniek opzoek naar de baby in ons bed. Soms zelf met het licht aan :fearful:

1 like

Zoon van 2.5 slaapt nog geregeld bij ons, ik vind het heerlijk :blush: Hij slaapt dan ook vaak wat langer uit = win win situatie

Onze dochter ligt de laatste weken ineens wat meer bij ons maar zelfs in ons bed van 1,80 gaat ze alle kanten op. Op je hoofd liggen enzo

1 like

A. ligt ook heel vaak bij ons. Heerlijk :heart:

Daarnaast wieg ik me helaas nog een ongeluk, minder fijn.:rofl:

Wat verdrietigā€¦ geen ervaring met miskraam. Maar wel de nodige medische molen gezien in de afgelopen maanden - onze eerste blijkt een medisch wonder blijkt nu de tweede uitblijftā€¦ :heart:

2 likes

In principe, als je je houd aan de regels vĆ³Ć³r veilig samen slapen hoef je geen angst te hebbenā€‹:heart::smiling_face_with_three_hearts:

Dat had ik in de eerste weken. Toen lag ze vaak bij een van ons op de borst als ze niet kon slapen na krampjes.
Maar al na een week sliep ze toch op haar eigen kamer, en toen werd ik zo vaak wakker met het gevoel dat ze wel bij ons was en onder de dekens was gestikt, of was gevallen. Zo stom.
Lijkt me heerlijk als je dat wel kan, met je baby in bed slapen. Hier alleen dutjes op de bank. :wink:

Ach nee toch, wat verdrietig. Ik heb alleen ervaring met 1 miskraam, maar zou zeker even contact opnemen met je huisarts of verloskundige. Denk dat dat sowieso fijn is. Sterkte, wees lief voor jezelf de komende tijd en laat mensen ook lief voor jou zijnā€¦ :heart:

1 like

Wat erg voor je zeg. Veel sterkte gewenst!

Terrible mommy alert hier: Mijn twee kinderen slapen altijd op hun buik, vanaf de geboorte eigenlijk. Zo wilden ze zelf het liefst slapen en ik heb het gewoon zo gelaten!

Onze jongen is ook een buikslaper. Ook al vrij jong, vabaf een maand of 2 al.

@morange @WBJNE en @anon67544534 heb haar gisteren laten liggen. Ze heeft van 19-22.30u geslapen, toen werd ze wakker om te drinken en viel aan de borst weer in slaap. Weer in bed gelegd (op rug) en toen ik om half een moest plassen even gekeken, lag ze weer op der buik. Ze werd pas om 7.15u wakker! Wat heerlijk want we hebben echt een paar hele slechte nachten/avonden achter de rug. Miste der wel naast me in bed vannacht hoor haha!

2 likes

Wat goed zeg!!! Nou dan heeft ze idd een hele sterke voorkeurshouding, en dat kan ze geloof ik goed hebben, zeker als ze al zelf kan rollen. Fijn dat je een goede nacht hebt gehad, al begrijp ik dat het ook gek is als de kleine ineens niet in je bed ligt

Ik ben al weken bezig om mijn melk productie op te krikken, maar het lukt maar nietā€¦
Moet daarom ook bijvoeden. Nu zijn we overgestapt van een Avent naar dr.Browns fles, wat echt scheelt in knoeien en krampjes. Alleen duurt het voeden met een flesje nu een stuk langer en kom ik minder toe aan tussentijd s kolven. Ik probeer echt door te zetten, maar af en toe word ik hier heel erg verdrietig van. Ik kan natuurlijk gewoon stoppen maar jaā€¦ Zijn er hier meer die combinatie voeden? Ik heb het idee dat ik toch maar eens moet gaan nadenken over stoppen. :cry:

Ja ik heb bijna 2 maanden een combinatie gedaan van bv, kolven en kunstvoeding. En ik vond het retezwaar. Heb weinig tips voor je (behalve dan bepaalde voedingen de fles laten geven door je partner en zelf op dat moment kolven, maar dat had je vast zelf al bedacht), voor mij voelde het best wel als een bevrijding toen ik besloot af te bouwen.

Wat betreft het langzame drinken uit de fles: je zou kunnen proberen om naar een andere speen te kijken waar net iets meer uitkomt zonder dat je kindje daar last van krijgt. Een ander merk of misschien een maatje groter? Weet niet hoe oud je kindje is maar na een maand of 3 ā€˜mogenā€™ ze sowieso een grotere speen

Kun je het kolven en flesje geven combineren? Bv kleine in een wipstoeltje en dan kun je zo de fles geven en ondertussen kolven. Werkt wellicht ook nog lekker voor je tsr. Ik heb zelf geen aparte kolfbh, maar heb voedingshemdjes en door die bandjes te kruizen over het schild heen kan ik toch met mn handen vrij kolven! En tot voor kort kon ik bv sochtends als ze aan de ene kant dronk de andere kant kolven, maar nu drinkt ze ook sochtns 2 borsten en is ze ook veel te afgeleid door de kolf (ze zit dan echt te kijken van wth gebeurt hier haha wel heel grappig).

En verder super knap van je dat je het zo combineert, want het kost echt wel een stuk meer moeite en tijd!