Tips, ervaringen & aanraders

Handig je eigen aanvullingen erbij!

Ik las het op een kraamlijst die ik thuis heb ook, en wellicht is het een hele domme vraag.
Maar wat is het verschil tussen een hydrofiel en een spuugdoek?
Moet je echt 2 aparte dingen hebben of kan je een hydrofiel ook gebruiken om het spuug mee op te vangen/af te vegen :stuck_out_tongue:.
Voel me bij sommige dingen echt zĂł ontwetend

Voor na de bevalling vond ik oude handdoeken fijn. Voor afdrogen enzo, als je nog eh soort stortvloed bloed vloeit

ik heb gewoon in de family app gegooid.

Wilde daar m’n hotel kwaliteit handdoeken (in licht grijs hahaha) niet voor wagen

2 likes

Ik heb 0 Spuugdoekjes. Alleen hydrofiel en dat kan prima! Niks gemist

1 like

Your welcome :slight_smile: Misschien nog een leuke aanvulling: als je een auto hebt en dus een autostoel. Koop een hoes voor erin! Ik heb er een van Baby’s Only (zijn vrij prijzig, maar winkel hier in de buurt ging weg dus hoppa voor 13 euro in de opheffingsverkoop) maar heb er al zoveel plezier van gehad. Halverwege een rit van anderhalf uur poepen
autostoel + rijdende auto is hĂ©t recept voor een explosie
 Dan ben je heel blij dat je de hoes eraf haalt en die alles heeft tegengehouden en niet de hele stoel onder zit zeg maar :stuck_out_tongue: Of als ze even halverwege je autorit van een uur een halve voeding teruggeeft. Je hebt ook van die badstofhoezen voor 10-20 euro, die kregen wij er toen bij die zijn ook prima. En anders zijn dat soort dingen ook mooie cadeaus om te vragen als kraamcadeau bv.

1 like

Haha hier met 14 maanden ook tussen ons in. Gaan zaterdag kijken voor een groter bed :joy:.

Hield eerst enorm vast aan het in haar eigen bed slapen, maar daarin gilt ze (‘s nachts) alleen maar en bij ons valt ze meteen in slaap. Heel lief en toch ook wel gezellig! (Alleen nooit de mogelijkheid om een broertje of zusje te maken hahaha)

2 likes

Een hydrofiel is een stuk dunner. Een spuugdoek is meer van handdoeken stof. Je hebt ook hydrofiele spuugdoeken (en je kunt er ook prima een gewone hydrofiel voor gebruiken) maar die vind ik persoonlijk minder fijn voor dat doel want zijn sneller nat/doorweekt. Een spuugdoek neemt het iets beter op zeg maar.

2 likes

Sowieso is alles van Baby’s Only super goede kwaliteit. Hier is bijna alles van dit merk. Super mooi, klassiek en blijft heel mooi ondanks alle wasbeurten.
Ben nog het meeste van de voetenzak, vooral als je een winter baby hebt. Deze 2 winters lang bijna elke dag gebruikt.

Ja wij hebben er ook zo’n mooie omslagdoek van gekregen die ook in de maxicosi kan <3 Ben echt een beetje in love met dat merk! Wij hebben nu een roze hoes (ik heb heel veel van dat soort dingen neutraal gekocht, maarja nu weinig keuze met die uitverkoop toen) maar als er een 2e komt en dat is geen meisje zou ik het de investering zeker waard vinden. Voetenzak is inderdaad ook een goede!

Heb er al veel over gelezen en zie ook steeds meer onderzoeken verschijnen die deze voordelen bevestigen! Inmiddels uit interesse, de eerste weken uit angst. Kon pas echt weer lekker slapen na het lezen van een unicef flyer over Co sleeping.

2 likes

@Fishing @Suikerklontje

Thanks! Denk dat ik het maar gewoon even afwacht. Is natuurlijk ook zo bijgekocht, dat vergeet ik nog weleens

Het liefst koop ik alles van te voren. Maar dat is natuurlijk totaal onnodig.

Wel fijn dat je het in de uitverkoop heb kunnen vinden, dat zie je bijna nooit.
Ik heb nu alles in de oud roze kleur van de stoer collectie. Mijn dochter gebruikt het nu nog, maar ze krijgt binnenkort een peuterkamertje. Een vriendin heeft alles toen gewoon nog voor een leuk bedrag kunnen verkopen op marktplaats, dus ik ga dat ook doen denk ik. Dus mocht je het niet meer gebruiken niet weggooien haha.

1 like

Ervaringsdeskundige hier, aangezien hier vier kinderen verwerkt zijn. Niet alleen in bed heb je seks.:crazy_face:

En zo fijn dat je die geborgenheid aan haar geeft.

8 likes

Haha neeee, dat klopt! :grin:

1 like

Wij hebben nu heel oude handdoeken. Wilden juist de boel eens uitzoeken en nieuwe kopen. Dan bewaar ik die oude iig voorlopig nog. Goede tip!!

1 like

WĂĄtttt? Mind is blown. :exploding_head: Ik leer zoveel op dit forum :crazy_face:

3 likes

Hey mijn titel zegt genoeg toch :joy:

1 like

Uhhh niks extras. Had altijd van die grote xl hydrofiel als matras ‘hoes’ en dan gewoon mijn gehaakte deken of een deken van de Hema.

2 likes

Zet je nooit bumba aan dan :joy:

@Fishing :muscle::muscle::muscle::muscle::hugs::hugs::hugs: dat vind ik een stuk fijner om te lezen dan deze: https://jababy.nl/baby/25-tips-om-je-baby-beter-te-laten-slapen/
Daar moest ik een beetje van huilen.

1 like

Met bumba op de achtergrond komen er sowieso geen kinderen :rage:
Woezel en Pip daarentegen

3 likes

Eh
 niets? Ik legde altijd een hydrofiele doek onder zijn hoofd en een dekentje over hem heen. Maar dat dekentje gebruikte ik overal en nergens en was niet speciaal gekocht voor de kinderwagen of zo.

2 likes