Tips, ervaringen & aanraders

De theorie: We hebben een cosleeper en slaapzakjes. Baby zou eigenlijk alleen op zijn rug mogen slapen en zeker niet bij ons in bed.

In de praktijk sliep hij overdag alleen op mijn arm aan de borst, of bij papa op de buik. 's nachts alleen naast mij in bed. Na 4 maanden overdag in de draagzak en 's nachts nog steeds naast mij in bed. Direct vanaf zijn eerste nacht slaapt hij op zijn zij. Inmiddels draait hij nu zelf weleens op zijn rug, maar pas als hij al slaapt. De kinderwagen lukt nu ook wel af en toe, maar vind ik in de stad zo’n gedoe. :see_no_evil:

Ik leef ook echt in een bubbel want bijna al mijn bevriende ouders hebben hetzelfde en sliepen het eerste jaar samen met de baby.

1 like

Ik zag net zo’n code bij Spydeals voorbij komen!

1 like

Samen met je baby slapen heeft ook echt eindeloos veel voordelen!

Mocht het je (of iemand haha) interesseren, Google eens op veilig samen slapen en “McKenna”.

Ik dien momenteel een onderzoeksvoorstel in mbt samen slapen en gehechtheid. Ben er vanuit de literatuur namelijk van overtuigd dat dit voordelen heeft voor de gehechtheidsrelatie :smiling_face_with_three_hearts:

6 likes

heb ik voor je! kun je me een pb sturen?

Tof! Hier ook samen slapen. Niet per se met een doel, maar ik ben een liggend buffet (borstvoeding) en op die manier kon/kan ik tenminste doorslapen

2 likes

Ja hier ook open bar haha!

Maar oh ik hou er van! Dat warme baby lijfje tegen je aan, heerlijk! T. Is nu 1, maar nog steeds baby voor mij haha

3 likes

Aaah shit, heb t net 15 minuten geleden besteld met de tip die @Tessa gaf over Spydeals!

Zelfde bedrag korting toch?

Was er een vraag over cosleepers trouwens? Want wij hadden een BEDNEST (niet te verwarren met baby nestje!). Prachtig maar… zijkant had ik er al snel uitgesloopt en met matras opgevuld.

Daarna hebben we van een ledikant een cosleeper gebouwd. We hadden de Mega Mazzel dat onze kidsmill ledikant exact de hoogte van onze boxspring was. En niks hoefde op te hogen daardoor!
(Zo dus: https://www.onlineopvoeden.nl/single-post/Zelf-een-co-sleeper-maken-Ikea-hack)

Ik had zo’n Bednest gehuurd. Wat een kolere ding.

1 like

Omg dank je echt 100x hiervoor. Mijn baby van 6.5 maanden slaapt nog in de cosleeper en ook vaak in bed en ik krijg echt heel erg het gevoel (van internet) dat het niet goed is en dat ik dr zo iets verkeerds aanleer (dat ze nooit zonder tiet in slaap kan vallen en van zuks) terwijl we het eigenlijk heel fijn vinden (alhoewel ik soms wel echt vercrackt lig trouwens).

Ik ben volgende maand wel twee nachten weg en mn vriend maakt zich al een beetje zorgen omdat hij geen borsten heeft :sweat_smile::see_no_evil:

6 likes

Ik heb ineens bedacht dat ik een lijstje wil maken met spullen die we nodig hebben (of die ik gewoon wil), maar zie echt door de bomen het bos niet meer.
Ik wil zo min mogelijk kopen. Als we toch iets anders nodig hebben, kopen we dat na de bevalling wel. Heeft iemand een lijst met een echt de basisspullen?
Ik raak bijv. al helemaal in de war van al die slaapspullen, haha.

ff de site van je kraamzorg checken!

Neeeeeeeee. Ik slaap ook bijna elke avond samen. :smiling_face_with_three_hearts: kind is 8,5 maand! Die periode is relatief kort, dus ik geniet er extra van.

2 likes

Ohja, goede! Dom dat ik daar zelf niet aan gedacht heb, maar ik denk wel aan meer dingen niet de laatste tijd, haha.

Oh trouwens, mijn moeder heeft aangegeven graag een groot cadeau te willen geven voor de baby.
(‘mag wel een paar honderd euro zijn’
Doe even normaal mam, dat ga je echt niet doen, hoor
‘dat bepaal ik zelf wel, het is míj́n kleinkind’
:sweat_smile: )
Dus die Artipoppe komt dichterbij :heart_eyes:

17 likes

Neeee het is echt goed!

Hier heb je nog wat leesvoer om je te sterken, maar durf te Googlen! Je vindt legio positieve kanten! Ook voor de borstvoeding :heart:

Kun je een zoogdier wat haar jong meteen 4meter verder op legt :)? Het is logisch dat je het fijn vindt!

3 likes

Ik heb de lijst van onze kraamzorg aangehouden, sommige zijn nog vrij uitgebreid. Dit stond erop, met tussenhaakjes even mijn aanvullingen:

Voor de baby:
o 1 digitale thermometer geen oorthermometer, deze wordt ook voor de kraamvrouw gebruikt (wij hadden er wel 2, had er al 1 en voor de baby een nieuwe gekocht. Vind het toch wel fris dat ze voor ons allebei een eigen thermometer had)
o 2 metalen kruiken met kruikenzakken geen nylon
o 3 à 4 rompertjes maat 50/56 of 62 (ik had er 6 in mt 56)
o 3 à 4 babytruitjes maat 50/56 of 62 (ook hier 6 in mt56)
o 3 à 4 broekjes maat 50/56 of 62 (idem)
o 12 hydrofiel luiers (gebruik ik echt voor alles, maar weet dat sommige mensen het minder gebruiken)
o 2 uitwasbare babyzeiltjes gemoltoneerd
o 2 bovenlakentjes (maar kort gebruikt, onze baby sliep al snel in een slaapzak want ging haar hele bedje door en was als de dood dat ik haar onder de dekentjes aan zou treffen)
o 2 katoenen of wollen dekentjes (zie hierboven over slaapzak. Maar die dekentjes gebruik ik nu bv wel als ze bij ons in bed slaapt)
o 2 hoeslakentjes
o 12 spuugdoekjes (was icm borstvoeding en een strek tsr echt veel te weinig. In het begin liet ze dan los en spoot het alle kanten op. Had overal waar ik voed standaard 2 doekjes liggen: 1 voor tussen ons 1 en 1 voor als ze los liet ervoor te houden
o 6 hydrofiel washandjes (3 is ook wel genoeg)
o 2 omslaghanddoeken (gebruik ik vooral nu veel met zwemmen ed, maar wij hadden een zomerbaby die zichzelf goed om temperatuur kon houden)
o 1 babybadje met standaard (badje hebben we 2x gebruikt ofzo. De tummytub die ook op de standaard kan gebruiken we nog steeds)
o 1 afvalbakje
o 1 stuk babyzeep of zeepvrije wasgel
o babyverzorgingsdoekjes
o babyborstel (niet per se nodig, en onze baby heeft flink wat haar)
o 1 aankleedkussen (wij hebben er inmiddels 2: een ligt beneden onder de box en overdag op het aanrecht en de andere boven. Hoef ik niet steeds met der naar boven, zeker in het begin als je evt wat slecht ter been bent wel heel fijn)

Wat ik hier zelf nog op mis is hydrofiel XL doeken (120x120 bv. Zeeman heeft vaak hele leuke en die zijn lekker zacht. Action ook wel eens btw, daar hebben we veel kleinere hydrofiel doeken van). Die gebruiken wij om af te drogen, droogt fijner af dan zo’n wikkeldoek vind ik.

Dingen die je in het bedje etc. gebruikt vind ik 2 wel een must: stel kleine spuugt snachts of lekt door, fijn als je een schone set hebt liggen. Met andere dingen zoals bv hydrofiel doeken, washandjes, kleding etc. kun je echt wel met minder vooruit als je regelmatig wast.

1 like

Heel erg bedankt, superfijn met je aanvullingen erbij!

1 like

Hij was alleen makkelijk omdat je m makkelijk mee kon nemen. Wij hebben m tweedehands gekocht.

En met de zijkant er uit een handige co!:joy:
Maar die zijkant zelf is keihard en kost je je halve matras. Maar toen had ik op insta een foto gezet ervan, en met de zijkant er uit. Werd ik door bednest op m’n vingers getikt dat het absoluut niet veilig was zo, en zij hier niet getagd diende te worden haha