Tips, ervaringen & aanraders

Bedankt voor alle Deryan-tips, we hebben hem vandaag opgehaald en we zijn er heel blij mee! R. lag er twee minuten in en rolde toen ook voor het eerst van z’n buik naar z’n rug haha :smiley: dus sowieso nu al een topsucces

6 likes

Misschien domme vraag maar ik vraag me het volgende al even af:

• hoe slaapt een baby in een bedje? Gewoon met dekentje en kussen oid?
  • en dan bijvoorbeeld in de box een babynestje?

Hoe werkt dit haha?

Kussens doe je pas als ze een stuk ouder zijn ivm stikgevaar. Sommige baby’tjes liggen in pyjama onder dekentje/lakentje, andere alleen in slaapzakje of met nog dekentje er over heen.

In de box deden we het voedingskussen wat dubbelvouwen met een aankleedkussenhoes en dan daar op met dekentje.

Of, zoals ze er ook zijn, halve dagen in een draagzak.

1 like

Ik begin te vermoeden dat O. niet durft te poepen. Ze is net twee en nog niet zindelijk. Eerst dacht ik altijd dat ze het “te druk” had met spelen en ook niet verschoond wilde worden. Als ze wel poept, verstopt ze zich achter de bank en mag je niet in de buurt komen. ik ruik nu ook al de hele middag aan haar scheetjes dat ze moet poepen maar ze wil niet Is dit herkenbaar voor iemand? Kunnen we daar iets mee?

Ja hier gaat ze als ze moet poepen ook verstoppen. Dan mag je ook even niet kijken, want dan is ze bezig haha. Maar het schijnt dat ze dan klaar zijn voor zindelijkheidstraining, omdat ze al iets privé opzoeken als ze moeten poepen. Maar hier vooralsnog niet zindelijk, want ze vindt het potje stom.

Ik zou ook es op YouTube zoeken hierop, dan kan je het je een beetje beter voorstellen. Dat kon ik namelijk niet en het hielp mij heel erg om het eens te zien.

Ja ik mag ook echt niet kijken! Dan roept ze heel hard NEE NEE :joy: Ik heb haar nu ook op t potje gezet (voor de tv haha) en probeer nadrukkelijk niet te kijken maar denk dat er niks gaat gebeuren.

Helemaal niet gek! Ik vond dat zo abstract allemaal en allemaal verschillende meningen over deken / slaapzak etc.

Hoe wij het deden:
De eerste weken in zijn wiegje bij ons op de kamer in de kleertjes die hij die dag aan had en dan een lakentje en dekentje. Sowieso gaat je kraamverzorgster je precies vertellen hoe warm of koud je baby aangekleed moet zijn, hoe je hem goed instopt etc.

Zodra hij een stuk beweeglijker werd (rond de 2 maanden ofzo?) zijn we overgestapt op een slaapzakje en met 3+ maanden is ‘ie naar het ledikantje in zijn eigen kamer verhuisd.

Eerste weken sliep onze baby ook weleens in de box ja (want ja die eerste weken slapen ze zo’n beetje non-stop) lekker ingestopt onder een dekentje, of weleens op de bank naast me, dan maakte ik zelf een soort babynestje van het voedingskussen.

1 like

Wat @Anna88 zegt inderdaad.
Wij deden eerst een laken met deken. Maar hij begon al vrij snel door het hele bed te bewegen en toen zijn we op een slaapzakje over gegaan en dan zonder deken.

In de box lag hij niet echt toen hij pasgeboren was. Later legde ik gewoon een gebreid dekentje over hem als hij in de box is slaap was gevallen. En tot hij om kon rollen lag hij op de bank in een voedingskussen met hoes van aankleedkussen erover. Dat is een beetje hetzelfde idee als in een babynestje. Maar hij lag voornamelijk op mij :sweat_smile:

1 like

Jongens, ga NIET op de ginatricot website kijken. Vooral @Unquestionable niet, want ze hebben daar echt zulke leuke dingen. Met panterprint. En alleeeeen maar leuke matching moeder-kind outfits :flushed:

5 likes

Ik heb vandaag m’n vriend nog geappt dat we meer tijger nodig hadden omdat S 1x ging vooruit ging tijgeren :joy: - gaat naar ginatricot site -

1 like

Mijn zoontje van 18 maanden heeft ook een plek waar hij altijd gaat staan om te poepen. Dan mag je ook niks tegen hem zeggen. Als hij klaar is schreeuwt hij mama poe mama Poe net zolang tot ik hem ga verschonen, bij verplaatst zich dan ook niet. Vraag mij af of ik nu al kan beginnen met het oefenen op een potje? Of is dat echt te vroeg.

Mijn oudste zoontje is nu net 2, maar die is net zo, is ook heel nieuwsgierig als ik naar de wc ga en geeft t ook telkens aan als ie gepoept heeft. Heb wel een potje voor hem gekocht maar hij wil nog niet op t potje poepen of plassen. Hij gaat er wel op zitten als ie aangekleed is en trekt dan wel z’n trui omhoog, maar echt een boodschap er op doen wil ie nog niet. Al geeft ie wel steeds vaker een dat ie op t potje wil, maar zodra je de luier uit doet gaat ie in protest, en als we de luier dan aanhebben doet ie dan wel z’n boodschap. Dus potje is voor hem nu meer om aan te wennen, moet wel oppassen dat ie t niet als speelgoed ziet want t liefst sleept ie hem overal naartoe, nu nog niet zo’n probleem maar als er wel een keer wat inzit is het een ander verhaal :joy:

Deze Truus twijfelkont heeft eindelijk de knoop doorgehakt en onder het mom van treat yourself besloten om gewoon voor de artipoppe te gaan. Had al wel op marktplaats gekeken maar daar ben je ook nog zo tegen de €300 kwijt… is er hier toevallig iemand die mij een referral link kan sturen? Want dan koop ik hem net zo lief nieuw, weet ik zeker dat alles goed gaat met verzenden etc. Of mag ik dat hier niet vragen? :grimacing:

2 likes

WAT DOE JE ME AAAAAAAN!
Ik kende dit merk nog helemaal niet :hushed:

1 like

Sorry :smiley: is volgens mij Duits, een soort jonge C&A volgens mij!

1 like

Ik wil deze

https://ginatricotpc.imgix.net/pim/product-images/861898050/image-thumb__237247__product_detail/86189805002.pjpeg?auto=format,compress

Maar heb helaas geen lifestyle waarin deze jurk past :joy:

2 likes

Hallo dit kan prima naar Lowlands 2020.

@anon18050057 Ik heb m’n hele winkelwagentje inmiddels vol HAAAAA. Nu nog ff bij de dameskleding kijken brb.

1 like

Goed punt. Staat ook goed bij mn roze bontjas.
En helpt met herkenbaarheid dus allemaal pluspunten. Tenzij het lekker weer is :joy:

1 like

Ik denk het merk swaddle me!
Die hadden wij ook