Tips, ervaringen & aanraders

4 maanden maar ze is echt klein (nog steeds maar 56 en van sommige winkels 62). Ze raden geloof ik ook pas aan vanaf maat 62 ongeveer. Maar dat kan je baby dus ook al na 2 maanden zijn :wink:

Hebben jullie goede adviezen/ tips over autostoeltjes? Vanaf 1 jaar?

Wij hebben ook een zachte borstel en ik gebruik hem iedere keer als ze in bad zijn geweest. Als ik dat niet doe krijgt 1 van de 2 een vreselijke rooie pluisbol. Het wisselt per baby want de andere kan prima zonder borstel leven.

1 like

MaxiCosi AxissFix.

Ik zweer bij achteruit vervoeren, liefst zo lang mogelijk… Alles voor die ene % kans dat je een aanrijding krijgen <3

2 likes

Ik weet niet, maar deze is misschien wel in de aanbieding bij bol.com, veel 40% op maxi cosi nu!

Artipoppe adviseert pas vanaf maat 62

Ooh echt? Want op hun site staat vanaf 3,2 kilo en in de uitleg over het afstellen van de zak wordt ook specifiek newborn benoemd :frowning_face: shittie nu ga ik twijfelen omdat ik er anders voorlopig nog niks aan heb, en ik ook niet weet of ik er lang genoeg wat aan heb dan

Mijn dochter is 9 weken en past prima in de zak. Ze zit in maatje 56 nu.

Voor wie er nog op zoek is naar een kinderwagen: Wehkamp heeft Bugaboo wagens in de ‘black friday’ sale.

Vinden jullie een box een noodzakelijk iets? Aanrader?

Ik twijfelde ook, maar ben blij dat we het hebben gedaan. Fijn om je baby even weg te leggen als je bijvoorbeeld een flesje gaat maken, om er even een dutje je te laten doen…
Lekker kijken naar de mobiel die erboven hangt. Wij hebben er een babynest ingelegd.Bij opa en oma hebben we geen box en daar mis ik het echt. Ze heeft er alleen maar een stoeltje en dat is toch echt te weinig als je er wat langer bent…

1 like

Yep, zou niet weten waar ik haar anders veilig kan neerleggen als we beneden zijn. Ze rolt al alle kanten op even op de bank neerleggen gaat echt niet

En dan kan ze idd naar de boxmobiel kijken en spelen onder de baby gym, die leggen we gewoon in de box. Soms valt ze na het spelen daar zelf in slaap dus extra handig!

2 likes

Lees hier altijd heel verschillende meningen over! Bij sommigen staat ‘ie echt stof te vangen. Maar wij gebruiken hem wel echt iedere dag!

2 likes

Wij gebruiken hem nauwelijks, ik geef mijn zoon graag de ruimte op de grond. Maar ik zou toch niet zonder willen want het is wel belangrijk om je baby even in een veilige plek te kunnen leggen.

1 like

Bij de 1e kan het ook prima met een babynestje op de bank en op tafel ofzo. We hebben 'm wel veel gebruikt bij de 1e, overdag sliep ze in de box.
Maar voor nr 2 en 3 vond ik 'm echt onmisbaar.

1 like

Ja handig. En gewoon tweedehands aangeschaft, scheelt echt enorm. tzt voor €10,- eentje gekocht. Daarna weer de deur uit gedaan.

Mijn laatste baby heeft tot 8 maanden gebruik gemaakt van de box. En nu is ie weer weg. Wij zijn daar altijd heel snel in.

1 like

Wij hadden ook een hele vroege roller/kruiper en dan is het wel heel handig om je kindje veilig te kunnen wegleggen om naar de wc te gaan/een boterham te smeren/de deur open te doen voor bezoek/een wasje in de machine te gooien etc. Ze heeft er verder niet in geslapen en toen ze kon lopen wilde ze er echt niet meer in. Hierdoor is hij wel relatief weinig gebruikt dus eentje van marktplaats is een goed idee.

2 likes

Hier gaat ie straks weg omdat de kerstboom op die plek moet. Gebruiken m toch bijna nooit omdat ze vaak alleen maar ligt te huilen als ze erin ligt en ze liever op een kleedje bij ons in de buurt ligt, waar ik helemaal oké mee ben verder. Dus voor ons is het echt geen noodzaak.

1 like

Hier denk ik 3x in de box geweest. Ja, vaker om er in te slapen, maar dat had ook op de bank of (later deden we dat) op de grond gekund.
Klinkt beetje raar haha,
Maar wij hadden zo’n foam gymnast van de Ikea. Daar op in babynestje lag Thijs vaak. We hebben vloerverwarming en dat vond ie heerlijk! Soms nog even een tiet vooraf. En dat ging ook makkelijker op de grond haha

1 like

Hier nooit een box gekocht en ook niet gemist. Ze is nu bijna 8 maanden en tijgert overal heen, dus het zou wel fijn kunnen zijn om haar ergens in te zetten, maar ja zo ontdekt ze de wereld in ieder geval haha