Tips, ervaringen & aanraders

Ik ben een boek aan het maken bij albelli, van haar eerste jaar en ik werk het tussendoor bij. Ik pak de mooiste foto’s of degene met de leukste herinneringen :grin:

2 likes

Vind ik ook heel leuk! Maar ben daar echt niet goed in en ben er te ongeduldig voor

Ik heb het al eerder gepost maar dit stuk speelgoed verdient nog wat extra liefde vind ik.

Freddie de Vuurvlieg:
https://www.bol.com/nl/p/tomy-lamaze-freddie-de-vuurvlieg/1004004007157564/

Toen J bijna 8 weken oud was kocht ik Freddie, en vanaf het begin is het een grote hit. Ze speelt er zo lief mee. Ze lacht er naar, knuffelt er mee, kan er mee ritselen en rammelen, en nu ze gedoe met tandjes heeft sabbelt en bijt ze op de ringen. Ik kocht het ding omdat ik nog niet echt speelgoed had gekocht dat multifunctioneel is, maar ik had geen idee dat het zo in de smaak zou vallen.
Ze kan er echt uren mee spelen en ik denk dat het een aanrader is voor andere (aanstaande) ouders die nog zoeken naar goed speelgoed.

(Mocht je iets tegen vuurvliegen hebben, dan zijn er ook nog andere dieren)

6 likes

Wij hebben ooit kapitein kalamari cadeau gedaan. Grote hit! Blijkt inderdaad zeer goed in de smaak te vallen bij kleintjes.

1 like

Hier hebben wij een octopus van, ik vind hem er heel leuk uitzien! Maar baby speelt natuurlijk liever met snoeren, plastic verpakkingen, mijn telefoon, bekers, en andere dingen die niet mogen :sweat_smile:

2 likes

Wat zijn jullie tips met betrekking tot cosleepers? We hebben nu een ledikantje en in onze slaapkamer genoeg ruimte om die er bij te zetten, maar ligt zo’n heel klein baby’tje dan niet in een veel te groot bed? Ik lees overal dat ze na 9 maanden in de buik graag geborgen liggen. Maar ik heb eigenlijk niet zo’n zin om 100+ euro uit te geven aan een cosleeper. Is dat echt het geld waard?

Wij hebben een ledikant in de eigen kamer en een cosleeper op onze kamer. De ledikant is iets groter, maar ook een cosleeper maak je ook maar half op. Het maakt dus eigenlijk weinig uit voor mij.

Edit: sorry misschien iets te kort door de bocht, onze baby slaapt overal en ik had daardoor niet rekening gehouden met dat sommige kinderen er wel moeite mee hebben.!

Wij hadden ook een ledikant aangeschoven als co-sleeper, maar die eerste weken vond baby dat inderdaad echt nog te groot. Wij hebben toen een Mozes-mandje in het ledikant gezet, en dat werkte. Dat mandje had ik ooit gekregen van een vriendin die hem van het einde van een rommelmarkt had gered, haha, heeft ons dus niets extra’s gekost.

Ik weet nog een goede draagconsulent in het midden van het land!
Wat ze bij de babypark tegen mij zeiden was wel dat je die pas beter na je zwangerschap kan kopen, maar geen idee of het klopt. Dragen lijkt mij ook heel fijn dus ik ga tzt ook een consult boeken bij deze consulent :grinning:

@Dr.Watson ik wil graag een cosleeper ipv een wieg en ga de snuzpod blabla3 kopen want die vind ik mooi en ziet er handig uit. Maar die is wel prijzig, maar ik zag er 1 op marktplaats voor 150 euro dus dan denk ik, je kan m ook weer voor bijna hetzelfde verkopen :slight_smile:

1 like

Ik heb hier toevallig pas contact over gehad met @Tunnelvisie. Ik heb 1 tweeling draagzak die ik ga gebruiken. De enige die door de strenge keuring is gekomen. Hij is niet mooi, en geen leuke printjes. Maar het knopen met doeken enzo ga ik nog even afwachten. Maar we mochten altijd langs komen voor hulp als de baby’s er zijn! Ik zal je de link even sturen van de draagzak.

2 likes

Ik heb bij beide kindjes de Baby Bay co-sleeper gebruikt. Ik ben er heel blij mee. Stevig ding en makkelijk in hoogte te verstellen. Je hebt hem ook met hekje, dan kun je hem ook als losse wieg gebruiken.

Wij hadden voor de 1e 3 maanden een wieg gekocht voor naast onze bed. Deze is nadien door Mn nichtje nog gebruikt. En gaat binnenkort naar Mn broer voor zn 2e. Een co-sleeper werd door BabyPark en kraamzorg afgeraden. En in de kinderwagen laten slapen vonden wij zelf niet een fijn idee.

Thanks, ik zocht al een poosje naar inderdaad multifunctioneel speelgoed wat voor jongere leeftijd (9 week) ook al interessant is. Ik ga hem bestellen!

1 like

Ze zeiden dat sommige kraamzorgsters dan erg moeilijk doen omdat er een kans is dat je in je slaap je eigen deken erin gooit. Het is natuurlijk wel per situatie anders en dat iedereen vooral moet doen wat haar goed lijkt en goed aanvoelt.
Bovendien wel erg krom dat ze enerzijds mij een cosleeper ontraadde maar wel verkochten.

:face_with_raised_eyebrow::face_with_raised_eyebrow::face_with_raised_eyebrow::face_with_raised_eyebrow::face_with_raised_eyebrow::face_with_raised_eyebrow:
uuu hoe dan?
Bij de babypark waar ik was zeiden ze trouwens dat het heel fijn was omdat je dicht bij elkaar bent maar het wel veilig is (met een ding ervoor etc dat ie niet in je bed rolt ofzo).
Alleen dat sommige bedden misschien te hoog kunnen zijn en dat ie wel goed moet aansluiten.

Hoe ? Uh ze hebben mij dat zo aangegeven. Het is al wel 2 jaar terug.

Oh sorry ik bedoelde hoe gooi je in godsnaam in je slaap je eigen deken die wieg… Kan me daar geen voorstelling van maken! Wel dat ze het tegen jou aangeven natuurlijk :see_no_evil::sweat_smile:

Ik ben zo blij dat mijn kraamhulp zo chill was. Onze baby slaapt zelfs bij ons in bed en het enige wat ze zei was: als je er voor zorgt dat ze niet onder de dekens komt en je niet op haar gaat liggen dmv voedingskussen eromheen dan kan het gewoon. Moet eerlijk zeggen dat ik dat niet eens altijd doe en ze ook ‘los’ bij ons ligt. Hoop niet dat ik nu moedermaffia over me heen krijg​:grimacing: :joy:

Haha. Een cosleeper heeft toch een doorlopende “verbinding” met je eigen bed. Wrs bedoelen ze dat ermee.

Ik ben trouwens geen moedermaffia hehe. Iedereen moet doen wat diegene goed lijkt toch. Iedereen trekt ergens anders de grens, prima toch.

Freddie is al in the house hier op basis van jouw (en J’s) review. Misschien haal ik nog een ander dier, zodat de tweeling niet hoeft te delen

2 likes