Tips, ervaringen & aanraders

Ik heb me de eerste week steeds keurig naar de Ikea Strandmon stoel gesleept, ook midden in de nacht (en ook als hij al bij ons in bed lag). En daarna heb ik het opgegeven want het was mij veel te koud in de nacht. Enige nadeel is dat ons bed geen hoofdeinde heeft en ik dus tegen kussens aan moest liggen en me dat wel rugpijn heeft gegeven toen. Maar het was warm :joy:

2 likes

Ik wilde ook graag een stoel om in te voeden. Maar was nog aan het rondkijken. Baby is nu 2,5 maand en ik heb geen seconde een stoel gemist :see_no_evil:
In de nacht is het idd veel te koud. Ben dan zo blij dat ik terug in m’n warme bed kan kruipen om daar een voeding te geven

1 like

Ik heb geen stoel gemist, ik voedde ook in bed. Warmer en makkelijker zo midden in de nacht.

1 like

Ik heb die hysterische roze stoel van de Sissyboy in de babykamer. Daar voedt ik haar ‘s nachts zodat m’n vriend rustig verder kan slapen. Maar ik zit er alleen die voeding ‘s nachts, verder in bed of beneden op de bank.

1 like

Wij hebben 1 van onze oude eettafel stoelen op de babykamer staan en hoewel dat meer een gevalletje was ‘we moeten ze ergens laten en hier is veel ruimte’, ben ik er nu juist heel blij mee. Zijn laatste voeding geef ik altijd in die stoel, zodat ik hem daarna vrijwel meteen kan overleggen. En ook als hij 's nachts wilt eten dan geef ik hem dat in die stoel. Moet wel zeggen dat hij sinds hij 5 weken oud is op zijn eigen kamer slaapt en ik flesvoeding geef.

Een schommelstoel is alleen lekker als je een zachte vloer hebt. Midden in de nacht heen en weer rocken op een houten schommelstoel die op een houten vloer stond, bleek hier niet bevordelijk voor de nachtrust van mijn man ;’)

3 likes

Wij hebben een stoel in haar kamer maar ik heb er maar een aantal keer daar gevoed… toen ik nog borstvoeding gaf, nam ik dr mee in bed omdat het heel lang duurde… en fles krijgt ze altijd beneden of ook in ons bed

Bedankt allemaal :smiley: ik ga het eerst maar zonder stoel doen denk ik haha

Ik ben nog steeds fan van een stoel om in te voeden. Als ik in bed voed zit ik minder rechtop, en ik ben nog steeds bang dat ik in slaap val in bed. Vooral in het begin gebeurde dat bijna.

Op de slaapkamer hebben we een Poang stoel van IKEA en die bevalt goed. In de woonkamer hebben we een Strandmon van IKEA en die is ook fijn.

Qua houding is voeden in de stoel wel fijner vind ik. Bij de 1e voedde ik altijd in de stoel (schommelfauteuil, zo chill). Nr 2 slaapt in de co-sleeper dus die voed ik ‘s nachts in ons bed. Resultaat is dat ik nu 2x per week fysio heb ivm verkeerde voedhouding waardoor alles vast zit aan de linkerkant :sob:

Houden jullie een foto album bij? En dan zo een waarbij je zelf de foto’s inplakt en tekst met de hand schrijft, of een die je via internet in elkaar flanst en zo op de deurmat komt?
En als jullie het via internet doen, per hoeveel tijd maken jullie dan een nieuw album? Bijv: elk jaar één fotoboek, of langer?

Hier ben ik ook benieuwd naar! Ik heb tot nu toe een album in bewerking bij Albelli, maar ik heb zoveel foto’s dat ik wel 10 albums kan vullen.
Ik wil nog apart een invulboek (met pen) gaan gebruiken voor de eerste tandjes etc, en de foto’s daarvoor wil ik los laten ontwikkelen.

2 likes

Oh ja! Goed om er nog bij te vermelden; ik heb zo’n baby eerste jaarsboek waar idd ook veel foto’s ingaan! Maar als ik zie hoeveel foto’s ik de afgelopen weken alleen al heb gemaakt is een foto album geen overbodig iets :grimacing:

1 like

Ik vind het best lastig. Er zijn dagen dat ik wel 40 foto’s maak omdat ze er schattig uitziet in een bepaalde outfit of omdat ze verliefd naar de kat zit te kijken of zo. Maar van die 40 zijn er wel 35 met een gekke bek of ogen dicht, dus het is echt een uitzoekklus.
Op Android kan je foto’s als favoriet markeren en dat doe ik steeds met de mooiste van een serie foto’s, maar dan nog heb ik er behoorlijk wat. Misschien moet ik maar albums gaan maken per kwartaal van het eerste jaar om geen 20398373 pagina’s in 1 boek te krijgen.

1 like

& @FrauHelga
Ik maak van elk jaar een fotoboek! Doe het digitaal bij albelli, en ben er eigenlijk het hele jaar door mee bezig. Doe alleen de echte leukste foto’s en in het eerste jaar maakte ik een maandelijkse foto. En dan speciale dingen, zoals vakantie ed doe ik erin.

4 likes

Vraagje aan de mensen met kennis over draagzakken: mijn vriend en ik willen de tweeling heel graag gaan dragen, liefst al vanaf het begin. Maar hoe in vredesnaam maak ik een keuze, ik heb nl het idee dat er bij al die grote ketens als Babydump enzo alleen maar onkundig personeel rondloopt. Als ik op mezelf afga kies ik de merken met de leukste printjes, maar dat is vast niet het beste criterium :wink:

1 like

Zou vooral kijken of het een ergonomische draagzak is! En zou dan een draagconsult nemen, zodat je meerdere kan passen!

1 like

Ik zou even googelen op draagconsulent en dan je woonplaats(of grotere stad in de buurt).
Zij hebben vaak veel verschillende merken dragers en draagdoeken. Iedereen vindt weer een ander merk comfortabel zitten. Als je vanaf het begin gaat dragen is een rekbare doek ook aan te raden, de consulent kan je dan ook laten zien hoe je deze moet knopen etc. Ook bestaat er vaak de mogelijkheid om een drager te huren, stel dat het goed bevalt kun je dan daarna er eentje aanschaffen(en op internet zoeken of hij er toevallig ook nog in een toffe print is).
Ik heb voor mijn zoontje een Tula Free to Grow gebruikt, maar deze is voor echte kleintjes eigenlijk niet geschikt al zeggen ze van wel.

1 like

Wij hebben ook een strandmon stoel staan. Heb m soms gebruikt om een flesje te geven maar meer om haar in die stoel te troosten als ze moeilijk sliep/slaapt. Nu lezen we daar boekjes voor het slapen gaan. Dan zit ze lekker op schoot tegen mij aan.

Ik begrijp je helemaal. Op Iphone gelukkig ook de favorieten functie bij foto’s… maar dan zit ik weer met of de kwaliteit wel goed genoeg is voor een fotoboek :tired_face:

1 like