Tips, ervaringen & aanraders

Ja ik dacht ook een fase maar die duurt nu al bijna acht maanden vanaf geboorte haha. Maar zal vast een keer over gaan.

Ik heb opeens nog twee andere vragen:

1. Doen jullie je kind ook wel eens alleen een maillot aan in plaats van een broek? Had er een paar gekocht maar ik weet niet of ik er dan nog een broekje overheen moet doen, lijkt me zo warm. Heb geen jurkjes ofzo.

2. Ik ga binnenkort over op kunstvoeding, maar is opvolgmelk echt nodig? Daar zit altijd suiker in toch?

Ik doe weleens een maillot onder een dunne legging. En heb verder die maillot-broekjes van Mile die vind ik heel fijn! Maar die heeft ze nu niet echt meer aan omdat ze veel loopt, ze zijn te glad

4 likes

Ja ik wil een abonnement op de spelotheek zodat het hier geen uitdragerij met zooi wordt. Maar goed, we ontkomen niet aan een bepaalde basishoeveelheid

Ja, doe ik wel eens onder een legging of broek. Was bijvoorbeeld vandaag vrij koud en ben de hele dag naar Blijdorp geweest, dan doe ik dat zeker. Maar wel eigenlijk alleen als we voor langere tijd naar buiten ga op koudere dagen.

Doe het nooit als broek alleen eigenlijk, wel onder jurkjes.

1 like

Hipp opvolgmelk 2 heeft geen toegevoegde suikers(alleen suiker uit lactose maar dit zit ook in borstvoeding). Ten opzichte van 1 wordt er geloof ik meer ijzer toegevoegd maar ik heb tot zijn eerste jaar 1 gegeven en hij leeft nog steeds😉 Daarna over gegaan op koemelk

1 like

Ik heb redelijk wat nachtmerries door de prinsessen Pien en Penny. Vooral als ze door elkaar heen praten.

We hebben een ladenkastje van ikea, met van die plastic bakken erin. En daarnaast een soort fietsenstalling met poppenwagens, fietsjes, een racebaan en een kasteel. Maar volgende maand is ze jarig en dan ga ik ruimen. A.k.a. nieuwe zooi inruimen,

1 like

Hier heet dat ding Amir Ambulance, lekker multiculti.

3 likes

Haha, die hebben wij ook. En we hebben ook Ans Ambulance :yum:

Misschien heeft ze last van een vastzittende nekwervel. Schijnt wel vaker voor te komen na een bevalling.
Kom ik weer aan met mn manueel therapeut, maar je zou zoiets eens kunnen proberen. Of een ostheopaat of kinder fysio

Met N. zijn we ook bij een manueel therapeut geweest maar dan voor overstrekken en voorkeur houding. Zij vertelde dat baby’s vaak na een bevalling last kunnen hebben van vastzittende wervels in nek of rug, omdat een bevalling ook voor een baby lichamelijk heftig is.

1 like

Hoi! Ik ben een stille meelezer, want zelf geen kinderen, maar ik heb een vraag. Mijn neefje wordt binnenkort 4 jaar en ik zou hem graag nieuwe kleren voor zijn pop willen geven. Mijn moeder maakte vroeger zelf kleding voor onze poppen, maar ik raak al gefrustreerd als ik daar alleen al aan denk. Dus hebben jullie misschien tips voor (web)winkels waar ze leuke poppenkleding verkopen?

Zigzacht.nl misschien?

1 like

Je zit nu in het mommybloggerstopic hù :smile: Niet in de kindertopics. Ik zal ‘m even verplaatsen.

Ik vind dit een leuke site voor poppenkleertjes:

https://www.echtilona.nl/c-4699323/poppenkleding-accessoires/

Dan kan je ook zelf het stofje kiezen.

2 likes

Mijn zoontje van 1 haat tandenpoetsen. Eerst vond hij het nog wel okĂ©, maar nu laat hij het bijna niet meer toe. Iemand tips of ervaringen hier mee? Als ik de tandenborstel aan hem zelf geef doet hij hem wel in z’n mond en sabbelt hij er op, maar zo wordt er natuurlijk niet goed gepoetst :sweat_smile:

Hier hadden wij hetzelfde probleem.

Er is een filmpje op youtube van Juf Roos waarbij ze ook zingt: ‘tanden poetsen, tanden poetsen heel mooi schoon’. M’n zoontje is enorm fan van Juf Roos. Nu ik dat liedje steeds zing vindt hij het ineens stukken minder erg en is het geen gevecht meer :grin:

Oh goeie, hij is ook gek op Juf Roos! Ik ga het proberen thanks

1 like

Elektrische tandenborstel voor kinderen! En verder zou ik er niet teveel heisa van maken. Mijn tandarts zei dat als er maar tandpasta in de mond kwam tijdens deze fase het prima was. Mijn dochter vond het ook altijd vreselijk en laat nu braaf 2x per dag haar tanden poetsen. Zoontje haat het nu ook echt, maar ik laat het maar. Komt vanzelf wel

Action heeft momenteel poppenkleertjes!

1 like

Mijn zoontje is helemaal gek van tandenpoetsen. Als hij de tandenborstel ziet gaat hij heel grappig lachen en zijn mond open doen. Vanaf het begin zing ik een zelf bedacht liedje dan poets ik, daarna mag hij even zelf ‘poetsen’.

1 like

Heeft iemand een tip waar ik een warme ‘buitenspeelbroek’ a.k.a. regenbroek of skibroek vind voor niet al te veel, in maat 86/92?