Tips, ervaringen & aanraders

Oo die schommel en glijbaan is ook een leuke! Mss meer voor met zijn verjaardag in februari.

Jaa of zo een speelhuisje, ook heel leuk. Vind het ook leuk dat je wat cadeautjes kan bewaren anders is het zo een stortvloed in een keer.

1 like

Ik ben op zoek naar een paar insider-flesvoedingtips :slight_smile: Wij zijn bijna helemaal over van bv op kv, maar daar missen we nog de handigheid!

Hebben jullie bijv. meerdere dezelfde flessen? En zet je dan ‘s avonds al alle flessen (zonder water natuurlijk) voor de nacht al klaar? Zo’n melkpoederbusje lijkt me heel handig, maar ik hoorde hier al dat de mooie die ik op het ook heb niet goed is… Sorry het zijn best domme vragen, maar ik ben niet zo praktisch :smiley: ik liep vroeger op mijn bijbaan (gaarkeuken poetsen) steeds heen en weer naar de emmer om m’n spons uit te spoelen, tot iemand zei: als je nou die emmer 1x meeneemt hoef je niet de hele tijd te lopen? Zo handig dus zeg maar haha.

2 likes

Wij hadden een pak voeding en een fles in de badkamer staan, zodat we ‘s nachts niet naar beneden hoefden. We maakten de flessen gewoon met warm kraanwater.

Verder hadden we een stuk of 6 dezelfde flessen, zodat we een dag vooruit konden zonder af te moeten wassen tussendoor.

En spoel de flessen na gebruik meteen even om met koud water, dat scheelt met schoonmaken.

1 like

Wij hebben 3 flessen idd, na de voeding van 21.00 maken we ze klaar met alleen water zodat we in 2.00, 6.00 en 9.00 niet naar beneden hoeven. En we hebben zo’n torentje van de Hema voor onderweg. Maar snachts schep ik gewoon ‘live’ haha. Tot nu toe altijd goed gegaan

Oja met kraanwater doen wij ook! En wauw 6 haha. Heel veel, maar ja wel echt super handig. Thanks!

Oh zo, dus je zet de goede hoeveelheid water al klaar en schept daar dan het poeder bij? Goeie. Ik voel me echt een doos, maar zulke tips vind ik echt super handig.

Ja! Maar wel koud water dus snachts moet t nog even se flessenwarmer in. Die staat op M zn kamertje bij ons en de voeding ook

Mijn man pakte warm water direct uit de kraan en dan zo’n poedertoren al met juiste hoeveelheid klaarzetten. Alles gewoon in de badkamer.

Mijn man deed dit dus want als ze 's nachts een keer kv moesten ipv bv, betekende dat dat ik had gedronken of weg was :joy:

1 like

(Ik gooi deze er even ongevraagd in, maar ben hier altijd zo ontzettend voor gewaarschuwd en ik weet dat dit niet bij iedereen bekend is.

https://www.vitens.com/pers-en-nieuws/blogoverzicht/kun-je-warm-water-uit-de-kraan-drinken)

2 likes

Oh ja is wel een goede idd!

Hier gebeurde het dus wel eens in de nacht als ik zelf niet kon voeden :crazy_face:. Beneden maakten we flessies vanuit de quooker aangevuld met koud water.

@anon18050057

En dan vind ik een poedertoren waarbij elk vakje een eigen opening heeft fijner dan eentje waarbij je het bakje of deksel er steeds opnieuw op moet draaien (=de standaard toren eigenlijk). Bij mij kwam er dan poeder tussen de rand, waardoor het deksel er niet goed op kon schroeven.

Ik deed bij de oudste dan koud water in het flesje (2/3) en dan een thermosfles met gekookt water en het poedertorentje mee naar boven. Zo kon ik ‘s nachts het flesje makkelijk klaarmaken.

Babyzus krijgt nu bijna nooit meer een nachtvoeding, maar als ze het nodig heeft dan loop ik gewoon naar beneden om een flesje klaar te maken (2/3 koud en 1/3 gekookt water is de perfecte temp voor ons). Heb de flessenwarmer heel weinig gebruikt, omdat die 1,5/2 minuten langer duurt dan eventjes water koken. Zal wel alleen zo voelen omdat de flessenwarmer de tijd aftelde :sweat_smile:

(Als iemand interesse heeft in de flessenwarmer: ik stuur em met alle liefde voor alleen de verzendkosten op! Is de Alecto bw-700)

3 likes

Het kost een paar centen (op MP trouwens ook goeie deals te vinden), maar ik zweer bij de Babybrezza. Is een soort koffieautomaat voor melk. Je doet er water en een voorraad melkpoeder in, geeft aan hoeveel ml je wil, flesje eronder en het komt er gemengd en op lichaamstemperatuur uit. Dmv instellingen geschikt voor alle merken melkpoeder. Heeft hier een boel irritaties en gevloek gescheeld, maar wij hadden natuurlijk 2 flesjes te maken dus dan is het het sneller waard.

5 likes

Dit had ik echt bij mijn eerste willen hebben! Soort espressomachine :joy::ok_hand:t2:. Had echt veel gedoe gescheeld hier.

1 like

Dit is pas een echte babyccino haha

1 like

Wow super cool :smiley:

Wij hebben denk ik 8 flessen in omloop, paar d’r brown, paar van de action en een paar van Disney volgens mij. Ze pakt ze allemaal zonder probleem… Ik maak de flessen gewoon 's ochtends voor de hele dag klaar en dan warm ik ze op in de magnetron. 's nachts dan ff eruit om ze in de magnetron te gooien, maar je kan ook warm water pakken en dan gewoon idd poeder uit zo’n bus erbij en klaar. Lekker je eigen weg in vinden en vooral doen waar jij je goed bij voelt!

1 like

Wij deden ook altijd een thermoskan met gekookt water, begon met 50cc heet en 130cc koud en dan de schepjes erbij, en hoe later het werd hoe meer het hete water afkoelde en hoe minder koud je erbij doet. Ik deed altijd even een pink in de fles om de temperatuur te checken. Als je geen temperatuurverschil voelt zit je goed :+1:t2:
Ik heb een Philley geprobeerd maar vond dat een enorme smeerboel. Dan liever de gewone poedertoren van bijvoorbeeld Hema.

1 like

Ziet er handig uit! Heb je die van Tommietippy? Of ander merk?
Edit: zie nu dat babybrezza een merk is en tommytippie ook 1 heeft

Ja je moet wel ff goed kijken want die prep-nog-wat van Tommee Tippee is alleen een waterfilter en -opwarmer. Wij hadden die cadeau gedaan aan mijn schoonzus in de veronderstelling dat het zoiets als BabyBrezza was, maar niet dus