Tips, ervaringen & aanraders

Ik zag het al. Zijn ook veel uitverkocht.
Liet het mijn man zien, maar die vindt het niks. Begon over hygiene in dat ding zelf. Hij is een neuroot met zulke dingen voor de baby.

Wij hebben dit badje, en ik vroeg me af of de inzet van de Hema hier ook in past, iemand toevallig geprobeerd?

Iemand tips voor vermaak als ze eenmaal in de autostoel zitten? Ze gooit continu alles op de grond en wordt chagrijnig als ik dr niet direct weer iets geef

IPad aan de hoofdsteun?

Ik bind van alles vast aan die gordeltjes. Kan 'ie smijten wat 'ie wilt, komt het vanzelf weer terug.

5 likes

Geef je de melk dan koud? Of zet je een thermosflesje neer?

Ik heb nu een dienblad met twee flesjes water, de hoeveelheid melkpoeder afgemeten en een thermosfles klaarstaan :blush:

Wij gaan 's nachts naar beneden. Koud water een minuutje in de magnetron en poeder vanuit een torentje (Hema) erbij.
We hebben nu 1 fles. We hadden een set van Avent gekocht maar dat ging niet goed. Toen om te proberen een fles van dr. Brown gekocht en die bevalt veel beter.
Zodra ze naar de opvang gaat haal ik er wel één bij, ons kennende laten we de fles straks daar slingeren en zitten we dan thuis zonder :sweat_smile:

Wij hadden een flessenwarmer staan en zette daar ‘s avonds de fles al in. Als het dan tijd was voor de fles, gooide we de poeder er bij in (uit een doseer bakje van Hema) en dan zette we weer een nieuwe fles in de warmer voor de volgende voeding. In het begin hadden we dan ook 2 flessen.

Onze baby wordt bijna geboren en vrienden van ons hadden het erover om een gezamelijk cadeau te geven als de baby er is, zodat ze beter één groot cadeau kunnen geven in plaats van iedereen aparte kleine cadeautjes. Alleen nu zit ik een beetje met een luxeprobleem haha, want ik weet niet zo goed wat ik kan vragen? Veel hebben we al gekregen of zelf gekocht.
Iemand dus nog tips/aanraders wat je echt moet hebben voor als de baby er is? Zelf hebben we al de ‘‘standaard’’ dingen in huis, zoals een kinderwagen, box, wipper etc.

Een mooie draagzak/doek?

1 like

Heb je al een triptrap stoel? Die zijn gaaf en gaan echt een leven lang mee!

1 like

Misschien een fotoshoot voor als de baby er is? Trip trap is zeker een goeie ja! Boxmobiel heb je denk ik al?

1 like

Kolf?
Cosleeper?
Slaapzak (lodger of een puckababy)?
Een newbornshoot?
Baby float dinges (dat je baby gaat badderen in zo’n bubbelbad)
Baby massage cursus

1 like

Ik zoek nog een leuke handig bordje wat in de magnetron kan met vakjes erop. Iemand tips?

Met zuignap

Ik vind ze alleen te duur om zo te kopen. Maar wel leuk als cadeautje!

1 like

@anon18050057
Kleine tip: Soms zijn de flessen 1+1 gratis. Wij hebben bijvoorbeeld iets van 6 Dr. Brown flessen, maar gekocht in de 1+1 gratis actie bij Kruidvat of Etos.
Vooral zoveel omdat we te lui zijn om vaak schoon te maken. Nu kunnen we een dag vooruit en hoeven we alleen aan het einde van de dag ze echt goed schoon te maken :joy: :see_no_evil:

2 likes

Thanks voor de tips! Hier heb ik zeker wat aan. @Fishing @Pheebs @anon18050057 en @Peyton

Wij hadden een extra waterkoker boven staan en de afgemeten hoeveelheden poeder. Waterkoker even aan zodat het water wat opgewarmd was en in de fles mengen - klaar.

Mijn dochter heeft vanochtend haar eerste vaccinaties gehad. Ze begint nu echt te brullen… zo zielig. Los van paracetamol, wat kan ik doen om de pijn te verlichten? Ik kan hier zo slecht tegen :cry:

Knuffelen :see_no_evil: En troosten, maar meer ook niet echt. Geef je borstvoeding? Anders proberen aan te leggen voor troost evt?!