Tips, ervaringen & aanraders

Hahaha er is ook bijna teveel keuze! Hoe lang moet je nog tot de bevalling? Heb je nog ff of moet je snel beslissen?

Oke geen idee of ik dit nou goed heb gedaan met een plaatje, maar wij wisten niet wat het zou worden, dus hadden een neutrale kleur, een okergeel broekje en dit shirt erop. Waar ze uiteindelijk in zwom want maat 56 is nog erg groot.

Ben vandaag precies 30 weken, dus ik heb nog wel even. Hoop ik haha

Moet goed komen! Niet te druk over maken en afgaan op je gevoel. Je weet op een gegeven moment vast welke je het leukste vindt, en wat je vanavond moet eten haha;).

Of anders altijd leuk: meerdere opties voorleggen aan je partner er hem laten kiezen. Dan kom je er snel genoeg achter of je teleurgesteld bent in zijn keuze en je zelf een andere leuker vindt. En dan uiteraard veto uitspreken en doen welke jij wilt hehe.

1 like

Ik heb alleen een maar pakjes in maat 56 omdat we steeds te horen hebben gekregen dat een lang kind is, en ik was 54 cm bij geboorte en mijn vriend 51 cm, maar nu twijfel ik of ik toch nog een pakje in maat 50 zal bijkopen.

Wat denken jullie?

Mijn vriend vindt het niet nodig.

Ik zou het zeker wel doen. Tegen mij werd dit ook steeds gezegd, maar uiteindelijk was hij krap 49cm en woog hij heel weinig, waardoor hij zelfs in maat 50 zwom haha. Duurde best lang voordat hij in 56 paste uiteindelijk.

2 likes

Wij kregen bij de echo’s steeds te horen dat hij qua omvang voor op schema lag. Wij hadden alleen maat 56 gekocht (en Zara 62). Ik heb maat 50 niet gemist, sommige dingen waren wel een beetje ruim. Hij was 50.5 cm en 4 kilo bij geboorte.

1 like

Ik had dus hetzelfde en geen maat 50 gekocht. Maar ik zou als ik jou was echt wel maat 50 kopen! Hier was ze 52 cm maar zwemt nog in bijv maat 50/56 van de lidl kleren.

2 likes

Lidl valt ook heel erg groot! Daar waren hier ook grappige foto’s van gepost door geloof ik @Cadeaupapier en nog iemand. Mijn baby is nu 6 maanden en draagt nog steeds Lidl leggings maat 50/56.

2 likes

Ik heb eigenlijk niet zoveel waarde gehecht aan het geboortepakje. Ik hoorde en las dat het zo belangrijk was dat het een speciaal pakje was, dat ik flink op internet zat te zoeken naar het perfecte pakje. Maar ik ben slecht in kiezen, dus daar kwam niets uit. Toen kregen we van de oma van mijn vriend een pakje in maat 50 en werd dat het geboortepakje. Verder had ik alleen maar 56 gekocht, dus daar had ik ook gewoon een leuke outfit van meegenomen (voor als het andere pakje te klein was). Uiteindelijk hebben we geeneens een foto waar je het geboortepakje ziet, want ze hadden een hydrofieldoek om hem heen gewikkeld.

1 like

Ik heb nu toch maar vast 1 maat 50 besteld bij Hema, daar had ik toch nog een bon van.

Dan neem ik die ook mee naar het ziekenhuis.

13 likes

Ik heb deze, deze zonder benen en het mutsje van Hema :smiley: zo lief.

8 likes

Haha hier ook drie kinderen die de eerste dag in het zkh maat 44 droegen! Terwijl ze alledrie rond de 50 cm waren (alleen niet zo zwaar, 2900-3100)

Vanaf dag twee kleinvallend maat 50 maar maat 56 was nog heeeeel ver weg :’)

Wij hebben een peuterbed van petite Amélie en ik vond het matras daarvan ook vrij slecht/te zacht.
Heb dus een ander stevig koudschuim matras besteld.

Zeker doen. Hier ook volgens de voorspellingen een lang en dik kind maar kon met mak 50 aan. Woog uiteindelijk 3918 en was 53 cm. Dus ik zou zeker een pakje kopen in die maat. Lubberende kleertjes zijn een stuk minder mooi :stuck_out_tongue:

Ik heb van alles is 50 en 56. Nu gisteren te horen gekregen dat meneer iets kleiner is dan gemiddeld dus komt goed uit denk ik.

Hier hetzelfde, grote baby, maar heeft nog gemakkelijk een paar weken in maat 50 gezeten. Ik moet ook zeggen dat maat 50 van het ene merk soms veel groter is dan maat 50 van een ander merk.

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag: op dit moment ben ik 27 weken zwanger van nr 2. Mijn zoon is 2, maar heeft vanwege een zeldzaam syndroom een ontwikkelingsachterstand, hij is nu te vergelijken met een kind van 1/1,5, hij kan nog niet lopen (wel achter een loopwagentje en we verwachten dat hij over een maandje of 2 wel zelf loopt maar dit is lastig te voorspellen) en heeft dus nog veel hulp nodig. Ben erg benieuwd hoe diegenen met twee kinderen de ‘overgang’ van 1 naar 2 hebben ervaren. Hebben jullie tips, dingen die het net wat makkelijker zouden kunnen maken? We hebben al een duo wagen gekocht, ik verwacht die veel te gaan gebruiken. Gelukkig kan mijn zoontje heel lief alleen spelen, hij is wel heel makkelijk. Maar ben toch wel benieuwd hoe het straks met nog zo’n kleintje erbij is, ondanks dat ik me er wel erg op verheug

Ik vond de overgang van 1 naar 2 best heftig. Had steeds het gevoel dat ik de één te kort doe als ik met de ander bezig was. Daarnaast kon mijn zoon toen niet zo goed zichzelf vermaken. Ik droeg de baby wel veel en had zo mijn handen vrij om met mijn zoon dingen te doen. Het werd makkelijker qua ingang, toen de jongste meer contact maakte met de oudste en helemaal toen ze elkaar gingen opzoeken. Eerst kruipend achter d’r grote broer aan en daarna samen kattekwaad uithalen.

Denk dat een duowagen geen slecht idee is inderdaad. Maakt het ook makkelijker voor jou om weg te gaan, omdat hij minder goed loopt. Verder zou ik zeggen, afwachten en go with flow. Soms moet eentje inderdaad wachten, is niet altijd makkelijk en helaas onvermijdelijk.

Zouden jullie een lekkere stoel in de kamer aanraden? Ze slaapt in principe bij ons, dus het kan ook in bed maar ik weet niet of dat chill is… en waar moet die aan voldoen? Een vriendin van me zei dat het absoluut een schommelstoel moet zijn maar daar ben ik niet zooo’n fan van.