Help, mijn kindje (5 maanden) is voor het eerst ziek en ik ben een beetje overweldigd. Hij heeft ook net voor het eerst écht overgegeven, twee keer, alles was nat… en dit is misschien een beetje gekke vraag, maar heeft hij dan nu weer sneller honger? Ik gaf om 18.00 Bv maar ja, dat vloog er meteen weer uit. Normaal zou hij pas om 23.00 uur een fles krijgen, maar heeft hij dan wel genoeg gehad? Ik vind het zooo zielig ook een beetje voor ons want het is echt zo heftig? Had ik nooit zo beseft…
Ah wat zielig! Ook voor jullie. Ik denk dat als hij zich zo ziek voelt het hongergevoel wel meevalt, maar Ik zou vooral kijken dat hij nog wel genoeg vocht binnenkrijgt. Heeft hij de rest van de dag wel oke gedronken? Anders misschien voor de fles van 23:00 uur nog een keertje extra aanleggen?
Oh zo herkenbaar! N spuugde laatst heel veel slijm en was helemaal in paniek daardoor. Was zondagavond 23u, dus ik toch maar even de huisartsenpost gebeld. Moest ik gewoon huilen toen ik mijn verhaal deed tegen de assistente omdat ik zo geschrokken was en mijn meisje zich zo slecht voelde.
Anywayyyy, ik zou denk ik gewoon proberen om hem een klein flesje aan te bieden en dan maar zien of hij hongerig aanvalt. Hoewel ik nu zie dat je dit al 2u geleden getypt hebt en deze post misschien kant noch wal meer raakt. Sterkte voor jullie allemaal!
Bedankt, ook @Zitzak. Lief van jullie. Dat het zó sneu is had ik niet verwacht zo’n kleintje met zoveel snot en tranen. Wel heel fijne druppels van de apotheek gehad, een soort mentholdruppels (maar dan geschikt voor babies) die je op de kleding of het bedje moet druppelen. Daar gaat de neus van open. De rest van de dag was wel prima! Hij heeft 2x borstvoeding gehad vanochtend en daarna 3 flesjes van 150ml gehad. De voeding daarna heeft hij eruit gegooid. Dus gooi er nog een 180 tegenaan vanavond en kijk wel hoever we komen. Heb van hier geleerd dat vooral drinken en plassen belangrijk zijn, dus daar ga ik morgen goed op letten.
Gewoon aanleggen als hij huilt en hongerig lijkt. En de plasluiers in de gaten houden. Je kindje geeft zelf wel aan of hij honger heeft. Je kunt bv gewoon zo vaak aanbieden als nodig is !
Ik ben alleen net aan het afbouwen dus ik moet een beetje uitkijken met wanneer bv en wanneer kv. Maar ik ga het gewoon proberen! Als hij geen honger heeft gaat het gewoon weg, ook geen probleem. Vooralsnog ligt hij gelukkig nog heerlijk te tukken.
@Boppie bedankt, lief van je!
Haha dit is wel herkenbaar, in de kraamweek gaf mijn dochter op een nacht steeds melk over, dus ik gaf haar na het spugen steeds weer de borst. Bleek dat ze gewoon overvoerd was en daarom steeds weer spuugde
Je hebt al wat tips gekregen maar ik lijk ook eczeem te herkennen. Dat typische plooitje onder haar oog en dat het vooral in de huidplooien is. Ik heb zelf al bijna gans mijn leven eczeem dus ben ervaringsdeskundige wel geen arts dus mss is het iets volledig anders.
Sowieso raadt mijn dermatoloog aan om geen wasproducten en dergelijke met parfum te gebruiken. Ook best een vrij neutraal wasproduct, geen wasverzachter. En de huid zo veel mogelijk vettig houden.
Mijn baby is wel beter gaan slapen.
Dat merkten we al toen ze als newbown op dat ziekenhuisschema (flesje-borst-flesje-borst etc) zat. Ik probeerde er toen ook altijd voor te zorgen dat ze eindigde met een flesje en dan sliep ze wat langer door. Als ze met de borst eindigde dan kwam ze binnen 2 uurtjes alweer.
Ook sinds ze helemaal is overgestapt op kv (met 9 mnd) merk ik dat het slapen beter werd. Daarvoor werd ze standaard nog elke 3 uur wakker voor bv. Kan ook komen omdat ze echt goed de maaltijden begon te eten en het dus gewoon toeval was. Nu (10,5 mnd) krijgt ze tussen 19.00-20.00 een flesje van 6 of 7 schepjes en slaapt ze redelijk door. Ze wordt ‘s nachts nog wel wakker, maar valt na een paar minuutjes huilen of zeuren weer in slaap. Ik hoef er dus niet uit haha. Ga er dus niet vanuit dat ze van de honger wakker wordt.
Mijn zoontje slaapt niet erg veel beter op kv. Er zit wel iets meer ritme in maar ik altijd wel wakker en krijgt bijna altijd wel 1 fles
Mommies, ik zoek een fijne bh voor mijn big momma boobjes. Ik had al de zachte voedings bhs van HM (die in 2 pack komen) maar die zitten totaal niet fijn want daar krijg ik hele rare platte boobs van en vanjit de onderkant kruipt het soort van naar boven toe. Ook heb ik laatst onderstaande bh gehaald bij hema, maar die kruipt dus ook soort van omhoog/hij krult naar binnen toe onder mn boobies ofzo.
Welke raden jullie aan? Hoeft niet perse voedings bh te zijn. En liefste met een brede rand aan de zijkant want veel sideboob. Oh en liefste zonder beugel, want die doen pijn tegenwoordig.
Iemand hier ervaring met de inbakerslaapzakken van Puckababy (de mini voor 3-6 maanden). Ik lees nu pas dat het evt. gevaarlijk zou zijn om ze rond die leeftijd nog in een inbakerslaapzak te hebben omdat ze zich kunnen omrollen op hun buik en dus niet makkelijk kunnen terugrollen. Nu kan mijn dochter dit nog niet maar ik had hier uberhaupt geen rekening mee gehouden. Ze slaapt eigenlijk alleen goed in deze slaapzak dus ik vrees er een beetje voor als we over moeten op een normale (was wel van plan om met 6 maanden de puckababy 4 seasons aan te schaffen, ze is nu bijna 4 maanden). Vanaf wanneer zijn jullie gestopt met inbakeren (specifiek met zo’n slaapzak)?
Wij zijn met de piep gestopt toen hij eruit groeide, specifiek om deze reden. Hebben hem toen in een slaapzak gedaan en geen enkel verschil in slaap gemerkt. Dus je kunt geluk hebben
Wij zijn afgelopen weekend gestopt met inbakeren om dezelfde reden als @anon18050057 haha, hij kon zn benen er niet meer in strekken. Was er heel huiverig voor want hij was altijd erg onrustig met slapen. Maar hij slaapt echt beter dan ooit in een gewone slaapzal! Echt bizar. Hij was er echt aan toe denk ik.
@anon18050057 @seveneleven ok ok dit zijn goede verhalen hopelijk gaat het hier dan ook zo.
Ik heb overigens wel de mini nu en niet de piep, deze dus:
Deze heeft een soort ingebouwd hesje die een stuk losser zit dan de piep. Maar dat schijnt geloof ik niet uit te maken in het veiligheidsverhaal…
Dit speeltje van Oli&Carol is echt een aanrader! Deze vindt K echt al sinds hij 3 maanden is leuk (nu 6 maanden). De kleur is goed, het is van natuurrubber dus lekker om op te kauwen en makkelijk vast te houden.
Vind de speeltjes van dat merk sowieso echt een aanrader, zo leuk allemaal! We hebben ook de broccoli er van haha.
Jaaaaa! Dit is hier ook een grote hit! Wij hebben behalve de watermeloen ook de wortel!
Ik heb pas een vriendin de avocado gegeven
Oh wat leuuuuk!! Kende het helemaal niet
Haha ja die wil ik stiekem ook nog! En ze hebben nu in de nieuwe collectie ook een stukje kokosnoot en een appelschijfje zag ik. Zo cute!