De smalle zijn fijner in gebruik en lekker minder snel maar de grote sluiten beter aan op bv. Ik heb zelf voor de grote brede gekozen.
Mijn zoontje was vannacht om 00.00 wakker en om half 5 weer. Kind was alleen te troosten met een fles. Hij is bijna 8 maand dus moet prima zonder kunnen. Soms gaat het goed en heeft hij geen voeding nodig en soms wel weer. Zou hij te weinig overdag krijgen ?
Geef hem om 6/7 uur een fles van 150. (Soms 160 cc omdat hij wat obstipatie heeft)
Tussen 9 en 10 200 gram fruit.
Rond 11.00/12.00 fles 160cc.
En een broodje (halve want hij moet er nog erg aan wennen en kokhalst snel)
Rond 15.00 fles 160cc en mais stengeltje
Rond 16.30/17.00 200 gram groente.
En dan rond 18.00 fles 160 cc en naar bed.
Tussendoor soms wat thee.
Hij wil geen pap hebben.
Heeft iemand misschien tips voor mij…
Mijn zoontje is bijna 12 weken en krijgt nu 5x per dag 180+6 nutrilon standaard. Ivm spugen, telkens blijven slikken en dan maagzuur gebruiken we nu in overleg nutrilon (jbpm). Eerst 2 schepjes, nu 2 flesjes 3 geprobeerd en ik heb het idee dat hij nog steeds veel moet slikken. Hij wil dus ook niet op zn rug liggen overdag, slapen overdag is er dus echt totaal niet bij. Gelukkig s nachts wel dan slaapt hij na de fles van 23
00 tot 7/8.
Moet ik toch nog over op andere voeding?
Ik heb ongeveer hetzelfde schema, alleen krijgt ze 180cc. Deze drinkt ze meestal wel helemaal leeg. Vooral de laatste fles gaat er altijd helemaal in, ongeacht of ze vlak daarvoor nog warm eten heeft gehad.
Misschien kun je proberen om de laatste fles 180 te doen, zodat hij voor de nacht goed gevuld is zeg maar?
Ja laatste fles 180 kan ik proberen. Laatste keer dat ik dat deed spuugde hij alleen alles uit. Cb zij 600ml per dag is het advies. Zit er al standaard overheen.
Huh 600ml per dag? Dat lijkt me vrij weinig toch? Helemaal voor een baby van 8 maanden. Tenzij hij heel licht qua gewicht is.
Heb het even opgezocht, voedingscentrum zegt dit:
De richtlijn is als volgt. Geef je kind op een dag ongeveer 150 milliliter voeding per kilo van zijn gewicht. Als je kind 5 kilo weegt, heeft het op een dag dus ongeveer 750 milliliter voeding nodig. Dat zijn dus bijvoorbeeld 10 flesjes van 75 ml, of 9 flesjes van 80-85 ml. Dit is echt een richtlijn en geen wet. Je kindje geeft aan hoe vaak en hoeveel hij wil drinken. Dat kan meer of minder zijn.
Gewoon een beetje gaan puzzelen met de fles denk ik. De ene keer drinkt N. de fles niet leeg en de andere keer wel. Ze geven in principe wel aan wanneer ze genoeg hebben gehad.
@Maison rond die tijd had Y ook wat meer behoefte aan flesvoeding, dus hebben gewoon opgehoogd tot ze verzadigd was, en daarna langzaam weer iets afgebouwd. Ze kreeg toen de laatste fles zelfs 210
Nu, met 14 maanden, zit ze nog op 2 x 180
210 is veel te veel voor Melle helaas.
Ja dit ga ik vanavond maar eens proberen.
Schema van mijn zoon van 8 maanden:
In de ochtend een broodje en 180 cc melk
In de middag een broodje en 180 cc melk
Eind van de middag fruit
Daarna groente hap maar doe er vaak rijst/pasta/aardappel door voor de vulling
Voor slapen gaan 180 cc
Ik heb het idee dat ik de hele dag met hem aan het eten ben. Hij is gelukkig een goede eter en eet alles op.
Alsnog wordt hij vaak in de nacht wakker voor een fles.
Misschien dat een van jullie advies heeft. Onze dame poept dagen lang niet, de laatste keer was vrijdagnacht. Ze heeft er niet continue last van, maar lijkt vooral 's avonds wel last te hebben van buikpijn. Ze is 4 weken oud en krijgt flesvoeding, 5 of 6 flessen van 120+ 4 schepjes .
Mijn kind had dit ook toen ze kleiner was. Poepte soms wel 10 dagen niet. Zolang ze geen last hebben en de poep niet hard is als er gepoept wordt is het niet erg. Mijn kind had wel last dus als het op z’n ergst was (alleen nog maar kunnen huilen van de kramp) gebruikten we microlax (verkrijgbaar bij drogist en op aanraden van de kinderarts), dit is een gel die je inbrengt in de anus en dan poepen ze gegarandeerd binnen een half uur. Krijg je geen luie darmen van in tegenstelling tot wat veel mensen denken. We hadden ook lactulose siroop maar dit hielp hier niet.
Mooie ogen heeft je meisje!
Het is wel stevig. Beetje als klei.
Hmm… even huisarts bellen voor de zekerheid? Ik weet de ‘regels’ omtrent flesvoeding niet. Met bv mocht het iig absoluut niet dikkig zijn. Hier was het trouwens rond de 4 maanden zo goed als over toen de darmpjes volgroeid waren
Dacht de arts aan eczeem? En wat voor creme heb je meegekregen? Mijn dochter had veel last van eczeem en kreeg cetomacrogol creme mee wat wel hielp voor het vethouden, maar niet om het weg te houden (hebben hier later een hormooncreme voor gekregen die wel hielp). Zou het ook door een allergie kunnen komen misschien?
Ik gebruik op aanraadde van de dokter zinkoxide zalf 10% op plekjes rond de mond (door kwijlen), droge wangen/plekjes en voor luieruitslag. Dit kan je volgens mij alleen bij de apotheek halen, maar ik vind het echt perfect werken. Je moet alleen wel even navragen of je dit ook rondom haar ogen kan gebruiken.
Super mooi kindje trouwens! Die wimpers
Onze zoon had ook veel moeite omdat hij een ijzerdrankje kreeg. We kregen toen van de KA forlax erbij, dat zijn vezeltjes dus worden de darmen ook niet lui van. Sowieso met harde ontlasting, maar zeker als je forlax gebruikt, kan f geen kwaad om 10cc water extra toe te voegen is mij verteld.
Mijn zoontje heeft ook wat moeite. Hij is wat ouder 8 maand bijna. Wat ik doe is wat meer water toevoegen in de fles dus 160 of 170 cc in plaats van 150 cc. En ik geef vaak een fruitpotje met pruimen. Dit laxeert.
Maar ze mag dit natuurlijk nog niet en extra water is volgens mij ook niet goed voor de nieren als ze klein zijn. En ze moet geen voeding laten staan natuurlijk. Wat hier ook hielp was een warm badje en haar buik masseren. Via internet wat technieken opgezocht.
Ze heeft wel genoeg plasluiers ?
Ja ze plast heel goed.
Bedankt voor alle reacties, denk dat ik morgen toch even met de huisarts bel om te overleggen. Wil ook niet gaan experimenteren met zo’n kleintje.